اسماعیلی خبر داد؛ برنامه های مشترکی برای نوروز ملت ترکمنستان تدارک دیده ایم

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی خبر داد؛ برنامه های مشترکی برای نوروز ملت ترکمنستان تدارک دیده ایم

اسماعیلی خبر داد؛ برنامه های مشترکی برای نوروز ملت ترکمنستان تدارک دیده ایم Image

اسماعیلی خبر داد؛ برنامه های مشترکی برای نوروز ملت ترکمنستان تدارک دیده ایم

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان اظهار داشت: نوروز مورد علاقه دو ملت ایران و ترکمنستان بوده که برنامه های خوبی برای برگزاری برنامه های مشترک تدارک دیده شده است.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه شنبه بیست و پنجم بهمن ماه در مراسم اختتامیه روزهای فرهنگی ایران در ترکمنستان اظهار داشت: تعامل با برخی کشورها به علت تفاوت های فرهنگی، سختی هایی دارد، اما در مورد دولت و مردم ترکمنستان به علت سابقه وسیع و مشترک تمدنی، فرهنگی و تاریخی هیچ مانعی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: آداب و سنن مشترک در کنار وجود شخصیت های بزرگ فرهنگی، شرایط مناسبی برای توسعه روابط دو کشور فراهم نموده است؛ ازاین رو با عنایت به ظرفیت های موجود گسترش ارتباط فرهنگی و هنری می بایست در اولویت قرار گیرد.
وزیر ارشاد در ادامه به برنامه های مشترک دو کشور در مورد آئین نوروز اشاره نمود و اظهار داشت: نوروز بعنوان عید باستانی مورد علاقه هر دو ملت است که برنامه های خوبی برای برگزاری برنامه های مشترک تدارک دیده شده است. مردم فرهنگ دوست ترکمنستان را خویشاوند و از اعضای خانواده خودمان می دانیم و رؤسای جمهور دو کشور در برقراری روابط فرهنگی دو ملت بیشتر از گذشته اهتمام دارند.
اسماعیلی در انتها سخنانش اظهار داشت: در ملاقات با وزرا و مقامات کشور ترکمنستان، توافق های خوبی در جهت ارتقای سطح تعاملات فرهنگی و هنری دو کشور صورت گرفته که در آینده ای نزدیک بخش قابل توجهی از این برنامه ها اجرا می گردد.
در ادامه شاهمرادف وزیر فرهنگ ترکمنستان اظهار داشت: روابط ترکمنستان و ایران در تمام عرصه ها به صورت روزافزون در حال افزایش می باشد و در روابط دوستانه و برادرانه مردم ترکمنستان و ایران همکاریهای فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. اساتید حوزه فرهنگ و هنر دو کشور در رویدادهای فرهنگی مشترک حضوری پررنگ دارند که این مساله به توسعه روابط دوستانه و تکامل همکاریهای فرهنگی کمک بسیاری خواهد نمود.
وی از جمهوری اسلامی ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان ایرانی به علت اجرای برنامه های فرهنگی تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد شاهد اجرای برنامه های بیشتر و متنوع تر فرهنگی در دو کشور باشیم.
اسماعیلی در این سفر علاوه بر افتتاح روزهای فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی ایران در ترکمنستان و بازدید از برخی مراکز فرهنگی این کشور، با مقامات عالی ترکمنستان در مورد توسعه روابط دیدار و از نخستین فرهنگ لغات فارسی ترکمنی هم رونمایی نمود و همینطور در مراسم رسمی ضیافت وزیر فرهنگ ترکمنستان شرکت کرد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی خبر داد؛ برنامه های مشترکی برای نوروز ملت ترکمنستان تدارک دیده ایم بسته هستند Date | 19/02/2023