نمایشگاه میراث و فرهنگ مادی ایران برگزار شد چرا تونس نخستین مقصد برگزاری این نمایشگاه ایرانی شد؟

    Home  /  جشن  /  نمایشگاه میراث و فرهنگ مادی ایران برگزار شد چرا تونس نخستین مقصد برگزاری این نمایشگاه ایرانی شد؟

نمایشگاه میراث و فرهنگ مادی ایران برگزار شد چرا تونس نخستین مقصد برگزاری این نمایشگاه ایرانی شد؟ Image

نمایشگاه میراث و فرهنگ مادی ایران برگزار شد چرا تونس نخستین مقصد برگزاری این نمایشگاه ایرانی شد؟

به گزارش صد کادو، نمایشگاه میراث و فرهنگ مادی ایران (لباس و شیرینی) با هدف توسعه روابط مردم، بخش خصوصی و دولت ها در تونس در حالی برگزار شد که دبیر شورای فرهنگ عمومی که از بانی های برگزاری این نمایشگاه است، می گوید: تونس در عرصه لباس سنتی و پوشش عفیفانه و سایر فروع پوشاک، قدرت مولد و دارای سبک در کل آفریقاست و به همین دلیل، مقصد اولین نمایشگاه قرار گرفت که با همکاری رایزنی های فرهنگی در کشورهای مختلف بر پا خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن سفر به تونس، در ارتباط با دو کشور و مشترکات و مزیت های اقتداربخشی بر اساس فرهنگ اسلامی عنوان کرد: در نمایشگاه پوشاک جهان اسلام، طراح و ویژند لباس زنانه ای از تونس داشتیم و در این نمایشگاه هم چندین طراح و تولیدکننده لباس، صنایع دستی و شیرینی های ایرانی به تونس سفر کرده اند.
تونس در عرصه لباس سنتی و پوشش عفیفانه و سایر فروع پوشاک، قدرت مولد و دارای سبک در کل آفریقاست و به همین دلیل، مقصد نخستین نمایشگاه قرار گرفت که با همکاری رایزنی های فرهنگی در کشورهای مختلف بر پا خواهد شد.

وی همچنین از سایر طراحان و ویژندهای پوشاک و فعالان تولید لباس سنتی و اقوام ایران دعوت کرد تا برای شرکت در نمایشگاه های ماه های آینده، با کمیته بین الملل کارگروه ساماندهی مد و لباس در ارتباط باشند.
در این نمایشگاه مسؤلان اتحادیه قنادان تهران هم شرکت زمینه های تعامل و آشنایی بیشتر مردمی بین دو کشور و فرصت های صادراتی را فراهم خواهند کرد.

 

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای نمایشگاه میراث و فرهنگ مادی ایران برگزار شد چرا تونس نخستین مقصد برگزاری این نمایشگاه ایرانی شد؟ بسته هستند Date | 20/01/2023