اسماعیلی مطرح كرد؛ سیاستگذاری واحد در هزینه کرد بودجه از دستاوردهای وزارت ارشاد است

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی مطرح كرد؛ سیاستگذاری واحد در هزینه کرد بودجه از دستاوردهای وزارت ارشاد است

اسماعیلی مطرح كرد؛ سیاستگذاری واحد در هزینه کرد بودجه از دستاوردهای وزارت ارشاد است Image

اسماعیلی مطرح كرد؛ سیاستگذاری واحد در هزینه کرد بودجه از دستاوردهای وزارت ارشاد است

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سیاستگذاری واحد در هزینه کرد بودجه دستگاههای مختلف در حوزه فرهنگ به دنبال تصویب آئین نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه از دستاوردهای مهم وزارت فرهنگ در دولت می باشد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه سه شنبه بیستم دیماه در دیدار با اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی که در محل وزارت خانه برگزار شد، در مورد وضعیت فرهنگی کشور طی یک دهه اخیر اظهار داشت: متأسفانه جایگاه حوزه فرهنگ طی یک دهه اخیر بشدت تضعیف شده بود و مدیریت فرهنگی دولت مردمی از زمان شروع به کار دولت نهایت تلاش خویش را کرده تا حوزه فرهنگ کشور به ریل اصلی خود بازگردد.
وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ در دوره جدید و طی یکسال و نیم اخیر نهایت تلاش خویش را کرده است تا مرجعیت از دست رفته حوزه فرهنگ بازگردد، اظهار داشت: سیاستگذاری واحد در هزینه کرد بودجه های دستگاههای مختلف در حوزه فرهنگ به دنبال تصویب آیین نامه بند ز تبصره ۹ لایحه بودجه یکی از اتفاقات مهم در وزارت فرهنگ دولت مردمی به حساب می آید.
وی افزود: برپایه بند ز تبصره ۹ قانون بودجه، دستگاههای اجرایی مجاز هستند تا ۲ درصد از بودجه هزینه ای خویش را در جهت هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه ای نوین، نشر و کتاب و گردشگری و صنایع دستی هزینه کنند.
اسماعیلی ضمن اشاره به اهتمام وزارت فرهنگ در دوره جدید بر انجام سفرهای استانی و حضور میدانی مدیران وزارت خانه برای رفع موانع و مشکلات اهالی فرهنگ و هنر اظهار داشت: در بیشتر از ۷۰ سفر استانی که طی یکسال و نیم اخیر داشته ایم توجه ویژه ای به تسریع روند تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی شده است و نهایت تلاش خویش را می نماییم تا پایان چهار سال نخست دولت مردمی اغلب پروژه های نیمه تمام به سرانجام برسد.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان این که تابحال در ذیل فعالیتهای قرارگاه محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر در مناطق کم برخوردار کشور، خدمات آموزش مجانی دریافت کرده اند، اظهار داشت: در کنار صدور گواهی «مهارت» به هنرجویان، شرایط اعطای مجوزهای مؤسسات فرهنگی و آموزشگاه ها برای آموزش دیدگان تسهیل شده تا با این مبادرت به اشتغال زایی این مناطق هم کمک گردد.
اسماعیلی در ادامه به رویکرد جدید در انتخاب و اعزام رایزنان فرهنگی ایران به کشورهای مختلف اشاره نمود و اظهار داشت: توسعه صادرات صنایع فرهنگی هم جز مأموریت ها و شعارهای اصلی رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف است و تمامی رایزنان می بایست برنامه های خویش را با محور توسعه صادرات صنایع فرهنگی تدوین و اجرا کنند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ قرارگاه مهم جهاد تبیین
همچنین حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در سخنانی کوتاه، وزارت فرهنگ را یکی از قرارگاه های مهم جهاد تبیین دانست و اظهار داشت: بخش های مختلف حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور در کنار مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نقش کلیدی در جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری برخوردار می باشند تا در جنگ رسانه ای و تهاجم فرهنگی که با آن مواجه هستیم، سربلند باشیم.
وی همینطور توجه و پشتیبانی از هنرمندان مستعد انقلابی و متعهد را الزامی برشمرد و اظهار داشت: با شناسایی و پشتیبانی از هنرمندان متعهد انقلابی که پای آرمان های امام (ره) و انقلاب اسلامی ایستاده اند، میتوان جبهه فرهنگی انقلاب را بیشتر از گذشته تقویت کرد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی مطرح كرد؛ سیاستگذاری واحد در هزینه کرد بودجه از دستاوردهای وزارت ارشاد است بسته هستند Date | 13/01/2023