پروانه دوستی خبر داد؛ ویژه برنامه پیرنگی ها برای نوجوانان برگزار می گردد

    Home  /  جشن  /  پروانه دوستی خبر داد؛ ویژه برنامه پیرنگی ها برای نوجوانان برگزار می گردد

پروانه دوستی خبر داد؛ ویژه برنامه پیرنگی ها برای نوجوانان برگزار می گردد Image

پروانه دوستی خبر داد؛ ویژه برنامه پیرنگی ها برای نوجوانان برگزار می گردد

صد کادو: به گزارش صد کادو، رئیس فرهنگسرای امید از طریق اندازی ویژه برنامه جمعه های پیرنگی در فرهنگسرای امید برای نوجوانان اطلاع داد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، پروانه دوستی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید از برگزاری ویژه برنامه «پیرنگی ها» ویژه نوجوانان اطلاع داد و اظهار داشت: در این برنامه می خواهیم جمعه های متفاوتی را برای نوجوانان رقم زده و اوقات فراغت آنان را به روشی مناسب پر نماییم. در این ویژه برنامه، نوجوانان همراه با خانواده، اوقات فراغت روز جمعه خویش را در محیطی پرنشاط با سرگرمی های جذاب و آموزشی پر می کنند.
وی اضافه کرد: این برنامه با شعار «جمعه ها به نام نوجوانان و خانواده» در فرهنگسرای امید به صورت هفتگی برگزار شده و تلاش دارد یک روز متفاوت را برای نوجوانان عزیز رقم بزند.
دوستی در رابطه با دلیل برگزاری این مراسم اظهار داشت: فرهنگسرای امید بر مبنای مأموریت کاری و مسئولیت محوله خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تمرکز ویژه ای بر نوجوانان داشته و تلاش دارد برنامه هایی مناسب این رده سنی را برای آنان تدارک ببیند. بدون شک یکی از مهم ترین فعالیتهایی که میتوان برای این رده سنی تدارک دید، پر کردن اوقات فراغت آنان با سرگرمی های مفید و آموزنده است. «پیرنگی ها» قدمی در همین راستا است.
دوستی ضمن تشریح جزئیات این برنامه اظهار داشت: به صورت کلی، ۶ برنامه اساسی برای نوجوانان تدارک دیده شده است که همچون مهم ترین آنها میتوان به «دوستی با کتاب»، «نمایش فیلم»، «آموزش مهارت های رسانه ای»، «بازی های چندگانه ویژه دختران»، «بازی های میدانی ویژه پسران» و «فعالیت های هنری در نگارخانه» اشاره نمود.
رئیس فرهنگسرای امید در رابطه با برنامه دوستی با کتاب توضیح داد و اظهار داشت: این برنامه توسط کتابخانه فرهنگسرای امید و به منظور علاقمند کردن و ایجاد انگیزه مطالعه در نوجوانان برگزار می گردد. بر این اساس، فضای کتابخانه در اختیار نوجوانان قرار گرفته تا به صورت عملی در کنار یک کارشناس کتابداری، با مهارت های لازم برای یک کتابدار آشنا گردند.
وی اضافه کرد: همچون مهم ترین فعالیتهایی که در این برنامه صورت می گیرد، میتوان به آشنایی با انواع رده بندی کتاب ها، آشنایی با نرم افزارهای کتابداری، معرفی انواع شیوه جستجوی کتاب، آموزش نرم افزار امانت و بازگشت کتاب، آموزش لیست نویسی، آشنایی با ناشران کتاب و غیره اشاره نمود.
رئیس فرهنگسرای امید در رابطه با نمایش فیلم برای نوجوانان توضیح داد و اظهار داشت: در این بخش، نوجوانان به تماشای فیلم هایی می پردازند که مناسب این رده سنی و دغدغه های آنان است. همینطور جلسه نقد و بررسی آن هم با حضور نوجوانان برگزار می گردد.
دوستی ضمن اشاره به آموزش مهارت های رسانه ای که در چارچوب برنامه «جمعه های پیرنگی» ویژه نوجوانان برگزار می شود، اضافه کرد: در این بخش نوجوانان بامهارت های خبرنویسی، عکاسی، مصاحبه و گزارش نویسی آشنا می شوند. این بخش فضای عملی داشته و نوجوانان در فضایی کارگاهی این مهارت ها را یاد می گیرند. عکاسی از «جمعه های پیرنگی»، خبر و گزارش نویسی در مورد این برنامه و مهارت های روابط عمومی همچون سرگرمی ها و آموزش های جذاب برای نوجوانان است که ضمن پر کردن اوقات فراغت آنها فرصت مناسبی را پیش روی آنان قرار داده تا با توانایی ها خود بیشتر آشنا گردند و مشاغل و حرفه های مرتبط را بشناسند.
وی در رابطه با مباحثی که در این بخش به نوجوانان آموزش داده می شود، اظهار داشت: مهارت های نویسندگی خبری، آشنایی با ارکان خبر، گزارش نویسی، ثبت وقایع زنده با استفاده از دوربین موبایل، انتخاب زاویه عکس، آموزش طراحی پوستر، بروشور، بنر و… همچون مهارت هایی است که در این بخش به نوجوانان آموزش داده می شود.
دوستی در رابطه با فعالیتهای ورزشی «جمعه های پیرنگی» اضافه کرد: در این ویژه برنامه فعالیتهای ورزشی هم مورد توجه قرار گرفته است و نوجوانان می توانند برای ساعاتی به فعالیت و مسابقات ورزشی جذاب بپردازند. براین اساس، بازی های چندگانه ویژه دختران در باشگاه ورزشی و بازی های میدانی ویژه پسران در محوطه پارک خیام مجاور فرهنگسرا برگزار می گردد. فعالیتهای ورزشی نظیر فوتبال دستی، ایرهاکی، گل کوچیک، طناب کشی، حلقه و … در این بخش طراحی شده است.
رئیس فرهنگسرای امید در رابطه با فعالیت نگارخانه فرهنگسرای امید هم اظهار داشت: در این بخش فعالیتهای هنری را دنبال می نماییم. در این بخش، آموزش و سرگرمی های هنری شامل رشته های تجسمی، نقاشی، خوشنویسی و… صورت می گیرد. در انتها فصل هم نمایشگاهی از آثار هنری نوجوانان برگزار می گردد.
وی در رابطه با ساعات برگزاری این برنامه اضافه کرد: پیرنگی ها از ساعت ۱۴ تا ۱۷ جمعه های هر هفته برگزار شده و ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال است. اولین اجرای این برنامه جمعه این هفته ۱۶ دیماه است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای پروانه دوستی خبر داد؛ ویژه برنامه پیرنگی ها برای نوجوانان برگزار می گردد بسته هستند Date | 10/01/2023