اسماعیلی مطرح كرد؛ میان وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی مطرح كرد؛ میان وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد

اسماعیلی مطرح كرد؛ میان وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد Image

اسماعیلی مطرح كرد؛ میان وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، اظهار داشت: بین مطالبات، ماموریت ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته یکشنبه چهارم دی بعد از حضور در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، اظهار داشت: در این نشست پیش بینی های مربوط به بودجه ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت، همین طور اقدامات انجام گرفته و مشکلات موجود در مباحث بودجه ای و نیروی انسانی حوزه فرهنگ و هنر تشریح شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلان اینکه عزم خوبی در همه بخش ها خصوصاً در مجلس وجود دارد تا امسال قدمهای بلندی برای حل موضوعات فرهنگی برداشته شود، اضافه کرد: همه اعضای کمیسیون در این نشست نقطه نظرات خودرا ارائه کردند در تمامی این نقطه نظرات، همدلی قابل مشاهده بود تا تلاش شود که در جریان تدوین بودجه ۱۴۰۲ که مراحل آن در دولت تمام شده و به زودی به مجلس ارائه می شود، کمیسیون برنامه مساعدت کند تا بتوان بودجه فرهنگی را ارتقا داد تا قسمتی از مطالبات موجود را پاسخ دهیم.
اسماعیلی اظهار داشت: در این نشست درباره ی مباحث ماه های اخیر گفت و گو شد و گزارشی از اقدامات وزارت فرهنگ و تمهیدات و برنامه هایی که در گفت و گو با اهالی فرهنگ و هنر بوده است، تشریح شد.
وی درباره ی تنگناهای اعتباری وزارت فرهنگ و ارشاد در بودجه، اضافه کرد: بین مطالبات، ماموریت ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد بطور مثال در سال ۸۵ اقتصاد کتاب حدود ۲۵۰ میلیارد بود و وزارت ارشاد ۸۰ میلیارد برای مدیریت کتاب در اختیار داشت، امسال این عدد ۸ هزار و ۵۰۰ شده اما وزارت ارشاد ۳۰ میلیارد برای مدیریت حوزه کتاب در اختیار دارد که نقص است و بایستی توازن ایجاد شود.
وزیر فرهنگ با تجلیل از پشتیبانی ویژه رییس جمهور و همراهی سازمان برنامه در تدوین برنامه و بودجه ۱۴۰۲ اظهار داشت: در یک سال و نیم اخیر سعی کردیم خیلی از گره ها را با همکاری دولت و مجلس باز نماییم که بخش عمده آن باز شده است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی مطرح كرد؛ میان وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد با بودجه نسبت منطقی وجود ندارد بسته هستند Date | 27/12/2022