كشیش كلیسای كاتولیك پیشاور: صلح جهانی در سایه همکاری رهبران ادیان برقرار می شود

    Home  /  جشن  /  كشیش كلیسای كاتولیك پیشاور: صلح جهانی در سایه همکاری رهبران ادیان برقرار می شود

كشیش كلیسای كاتولیك پیشاور: صلح جهانی در سایه همکاری رهبران ادیان برقرار می شود Image

كشیش كلیسای كاتولیك پیشاور: صلح جهانی در سایه همکاری رهبران ادیان برقرار می شود

به گزارش صد کادو، ارنست جیکوب در دیدار با رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور اظهار داشت: باید با تلاش و همدلی در این دنیای پر از آشوب و فتنه و آگاهی بخشی برای رسیدن به صلح پایدار جهانی در سایه همکاری هرچه بیشتر رهبران ادیان، گامهای مؤثر برداشته شود.
به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ارنست جیکوب، کشیش کلیسای کاتولیک پیشاور، سیده زینب نقوی، معاون کمیساریای عالی پیشاور، ویلسون وزیر، نماینده اقلیت ها در مجلس ایالت خیبرپختونخوا، علی جان، پژوهشگر و تاریخ نگار معروف ایالت، آگستن جیکوب، مدیر اجرایی انجمن پشتیبانی از اقلیت های دینی ایالت خیبرپختونخوا ضمن حضور در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با مهران اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ کشورمان دیدار کردند.
طرفین در این دیدار، پیرامون رسالت پیامبران الهی، وضعیت اقلیت های دینی در ایران و پاکستان و ارائه راهکارهای تقویت همکاریهای دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.
اسکندریان با ارائه گزارشی از وضعیت اقلیت های دینی و مسیحیان ایرانی و حضور آنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی عنوان کرد: حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) دو پیامبر و رسولان مبعوث شده بزرگ الهی برای هدایت، عزت، سعادت بشریت و برقراری جهانی امن و آرامش از جانب خداوند متعال هستند.
رئیس خانه فرهنگ کشورمان اضافه کرد: سبب تأسف است که عده ای به نام دین و با تعصبات افراطی ابزاری برای اعمال خشونت را فراهم آورده و جهان را به سمت نا امنی و سراسر رعب و وحشت کشانده اند.
وی بیان نمود: نگاه متعصبانه و افراط گرایانه به دین، جفای به دین و دینداری بوده و افراط گرایی، مقاومت در پذیرش و تحمل یکدیگر، عدم احترام متقابل باعث خدشه دار کردن اصل و اساس دین خواهد شد. در حالیکه آموزه های دینی، پیام های الهام بخش زندگی و سعادت بشری را در خود داشته و همانا هدف ادیان الهی، برقراری عدالت، آزادی و صلح در جهان است.
اسکندریان با تاکید بر گسترش همکاری با کلیساهای پاکستان اظهار داشت: به منظور ارتقاء همکاری، گفت وگوهای دینی و آشنایی بیشتر از گذشته با حقایق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقلیت های دینی، خانه فرهنگ ایران آمادگی خویش را برای انجام تمهیدات لازم جهت عزیمت هیأتی متشکل از کشیشان کلیساهای پاکستان به ایران اعلام می کند.
آگاهی بخشی مهم ترین وظیفه رهبران دینی است
ارنست جیکوب، کشیش کلیسای کاتولیک پیشاور ضمن استقبال از پیشنهاد عزیمت به ایران و قدردانی از احترام به جامعه مسیحی پاکستان و همینطور برنامه های مشارکتی خانه فرهنگ ایران با کلیساهای پیشاور، بر ضرورت تقریب ادیان و مذاهب الهی و بخصوص برقراری ارتباط و همکاری با جامعه مسیحی ایالت خیبرپختونخوا تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: خانه فرهنگ ایران، خانه ای امن و سرشار از مهر و محبت نه تنها برای مردم پیشاور بلکه همه اهالی ایالت خیبرپختوانخوا است.
ارنست جیکوب ضمن اشاره به نقشه های شوم حاکمان جهانی و رسانه های تحت امر آنان برای ایجاد اختلاف و برهم زدن نظم و صلح جهانی اظهار داشت: باید با تلاش و همدلی در این دنیای پر از آشوب و فتنه و همچنین، آگاهی بخشی مردمان برای رسیدن به جهانی امن و صلح پایدار در سایه همکاری هرچه بیشتر رهبران ادیان، گامهای مؤثر و جدی برداشته شود.
نقش ادیان الهی در برقراری امنیت و صلح جهانی
سیده زینب نقوی، معاون کمیساریای عالی پیشاور مطرح کرد: اقلیت های دینی بخصوص مسیحیان پاکستان در کنار مسلمانان همانند کشور سرافراز ایران در صلح و امنیت و بهره مندی از حقوق شهروندی یکسان برخوردار بوده و خانه فرهنگ ایران هم با تأسی از آموزه ها و سیاست های انسان دوستانه کشور خود توانسته است ارتباط صمیمانه و دوستانه با اقلیت های دینی پاکستان به دور از تفاوت های دینی و عقیدتی بستری مناسب در جهت نزدیکی هرچه بیشتر ادیان الهی را فراهم آورد.
وی اظهار داشت: یقیناً نزدیکی هرچه بیشتر و گفت وگوی ادیان الهی یکی از مهم ترین عوامل برقراری امنیت برای تحقق عدالت و صلح در جامعه جهانی بوده و خوشبختانه خانه فرهنگ ایران به سهم خود در این امر بسیار موفق و شایسته عمل کرده و برگزاری برنامه های مختلف و حضور مقامات و شخصیت های فرهنگی در این نمایندگی فرهنگی موید این امر است.
در ادامه این دیدار، علی جان، پژوهشگر و تاریخ نگار معروف ایالت خیبر پختونخوا ضمن اشاره به اشعار فارسی علامه اقبال و سروده معرف این نابغه مشرق زمین در خصوص این که «اگر کشور ایران مرکز جهان می بود شاید تقدیر کره زمین تغییر می کرد»، اظهار داشت: فرهنگ و تمدن غنی و تاریخ سرافراز ایران زمین افتخاری جهانی بوده و وجود کشوری همسایه با تاریخ و پیشینه پرافتخار همچون ایران، مایه فخر و مباهات کشور پاکستان است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای كشیش كلیسای كاتولیك پیشاور: صلح جهانی در سایه همکاری رهبران ادیان برقرار می شود بسته هستند Date | 26/12/2022