در حاشیه جلسه دولت مطرح شد ضرغامی: پرداخت هرگونه مالیات برای صادرات صنایع ارزی منتفی شد

    Home  /  جشن  /  در حاشیه جلسه دولت مطرح شد ضرغامی: پرداخت هرگونه مالیات برای صادرات صنایع ارزی منتفی شد

در حاشیه جلسه دولت مطرح شد ضرغامی: پرداخت هرگونه مالیات برای صادرات صنایع ارزی منتفی شد Image

در حاشیه جلسه دولت مطرح شد ضرغامی: پرداخت هرگونه مالیات برای صادرات صنایع ارزی منتفی شد

به گزارش صد کادو، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: هرگونه عوارض، مالیات و پیمان سپاری ارزی برای فعالان صنایع دستی که مشکل پیمان سپاری ارزی برای صادرات داشتند رفع می شود.
به گزارش صد کادو به نقل از ایسنا، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ثبت جهانی شب یلدا در یونسکو، دنیا جایگاه شب یلدا را تحسین کرد. شب یلدا احترام به ارزش های فکری، ایدئولوژیک و قرآنی ماست. از ۳ هزار سال پیش هم پدران ما به این حقیقت دست یافته بودند.
وی همین طور با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال آینده افزود: لایحه احکام ثابت برای بودجه که برای نخستین بار در دولت دارد انجام می گیرد اقدام مفیدی بود و وزارت میراث بخش مهمی از نظام مسائلش را در این لایحه دائمی حل کرد.
ضرغامی تصریح کرد: یک هدیه ای برای فعالان صنایع دستی دراین زمینه وجود دارد که مشکل پیمان سپاری ارزی که برای صادرات داشتند رفع می شود و هرگونه عوارض، مالیات و پیمان سپاری ارزی رفع می شود و راه صادرات تسهیل می شود.
وزیر میراث فرهنگی با اعلان اینکه ما چهار اثر مهم را در یونسکو به ثبت رساندیم، اظهار داشت: از ۱۷ اثری که قبل از این ثبت کرده بودیم به ۲۱ اثر رسیدیم. مقام هفتم ما در دنیا ما به مقام ششم ارتقاء پیدا کردیم.
ضرغامی تصریح کرد: ما امسال سهمیه ثبت اثر یا عنصر میراث فرهنگی ناملموس نداشتیم، اما با بهره گیری از ظرفیت بقیه کشورها مثل شب یلدا که با افغانستان انجام شد، مثل ترکمن دوزی که با ترکمنستان انجام شد و نیز ابریشم بافی و در نهایت موسیقی بربط یا عود که با همکاری سوریه انجام شد، در کنار ثبت عنصر میراث فرهنگی خوشنویسی، جایگاهمان را در جهان ارتقاء دادیم.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در حاشیه جلسه دولت مطرح شد ضرغامی: پرداخت هرگونه مالیات برای صادرات صنایع ارزی منتفی شد بسته هستند Date | 21/12/2022