شهردار منطقه ۲۰ عنوان كرد نوسازی در نفرآباد جان می گیرد

    Home  /  جشن  /  شهردار منطقه ۲۰ عنوان كرد نوسازی در نفرآباد جان می گیرد

شهردار منطقه ۲۰ عنوان كرد نوسازی در نفرآباد جان می گیرد Image

شهردار منطقه ۲۰ عنوان كرد نوسازی در نفرآباد جان می گیرد

به گزارش صد کادو، شهردار منطقه ۲۰ روند نوسازی محله نفرآباد شهر ری را تشریح نمود و اظهار داشت: این محله به سبب فاصله نزدیک به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی قابلیت سرویس دهی به زوار و خدمات دهی به گردشگران را دارد.
سید محمد ناظم رضوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه محله نفرآباد یک محل ۱۵ هکتاری در مجاورت حرم عبدالعظیم حسنی است که سال های سال بلاتکلیف رها شده بود، اضافه کرد: در مقطعی این محله به علت قرارگیری در طرح توسعه صحن حرم فریز شد و پس از آن نیز به علت وجود محدودیت ارتفاع گرفتار مشکلاتی شد چونکه بر طبق ضوابط میراثی و شهری در این محله، اجازه ساخت بیش از ۳ طبقه را نمی دادند و ساخت این تعداد طبقات برای اهالی مقرون به صرفه نبود و اگر هم میخواستند نوسازی مشارکتی انجام دهند، نمی توانستند از قانون ۵۰ درصد-۵۰ درصد بین مالک و سازنده برای سه طبقه استفاده کنند، بنابراین نوسازی در این محله گره خورده بود.
وی با اشاره به اینکه در این محله ۱۵ هکتاری ۵۰۰ پلاک در آن واقع شده است، اظهار داشت: ۳۰ درصد پلاک ها زیر ۱۰۰ متر هستند، ۴۵ درصد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر و ۲۵ درصد پلاک ها بالای ۲۰۰ متر مساحت دارند.
شهردار منطقه ۲۰ افزود: بر همین مبنا و برای حل مشکل نوسازی در این محله، درخواست یک طبقه اضافه داشتند که بعد از انجام کار کارشناسی و پیگیری های مستمر شهرداری و نظر مثبت شورای شهر و میراث فرهنگی و مذاکره شخص شهردار تهران با وزیر میراث، خوشبختانه با موافقت کمیسیون ماده ۵، ساخت یک طبقه اضافه در محله نفرآباد مصوب شد و این گام مهم برای نوسازی محله برداشته شد.
ناظم رضوی با اشاره به اینکه در این محله، ۵۰۰ پلاک وجود دارد که ۲۰۰ پلاک متعلق به شهرداری تهران است، اظهار داشت: نوسازی در این محله با محوریت سازمان نوسازی در حال انجام می باشد و امید داریم با طرح های مناسبی که در زمینه مسکونی و تامین سرانه های خدماتی تدوین شده است، بتوانیم محله نفرآباد را به یکی از مناطق ویژه تهران تبدیل نماییم، چونکه در اجرای نوسازی در این محله به معماری ایرانی_اسلامی در نما بسیار تاکید گردیده است تا محله ای نمونه از این منظر در مجاورت حرم عبدالعظیم حسنی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در ۴ الی ۵ سال آینده، این محله به نحوی توسعه یابد که عقب ماندگی های چندساله را جبران کند، اضافه کرد: این محله به علت فاصله نزدیک به حرم عبدالعظیم حسنی قابلیت سرویس دهی به زانران را دارد و سرما گذاران می توانند در حوزه اسکان زوار و یا خدمات دهی گردشگری و اقامت زوار فعال شوند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای شهردار منطقه ۲۰ عنوان كرد نوسازی در نفرآباد جان می گیرد بسته هستند Date | 16/12/2022