رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده: قوانین عفاف و حجاب به زودی و با قوت در کشور اجرا می شود

    Home  /  جشن  /  رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده: قوانین عفاف و حجاب به زودی و با قوت در کشور اجرا می شود

رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده: قوانین عفاف و حجاب به زودی و با قوت در کشور اجرا می شود Image

رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده: قوانین عفاف و حجاب به زودی و با قوت در کشور اجرا می شود

به گزارش صد کادو، رییس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده اظهار داشت: قوانین عفاف و حجاب که در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده به زودی و با قوت در کشور اجرا خواهد شد.

به گزارش صد کادو به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر کبری خزعلی با اعلان اینکه تحول فرهنگی باید در رویکرد و سبک زندگی مردم مشاهده شود، اظهار داشت: بدین سبب سوال این است که ما در برنامه توسعه ششم تا چه میزان برای خانواده و حوزه فرهنگ، برنامه داشتیم؟ یا فرهنگ سازی در زمینه خانواده و زن در تدوین برنامه توسعه هفتم در نظر گرفته می شود؟
رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز، ۱۹ آذرماه در مراسم سی و هشتمین سالروز تأسیس این شورا که با عنوان همایش گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی در راه تحول در محل تالار وحدت برگزار شد، بیان کرد: امروز در گام دوم و حرکت فرهنگی انقلاب اسلامی قرار داریم که مجموعه ای مبتنی بر فرهنگ اسلامی با دیدگاه انقلاب دینی است.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با اهمیت ترین نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی را هدایتگری فرهنگی مطرح نمودند تا علاوه بر نهادهای فرهنگی، برای عموم مردم نیز نقش هدایتگری داشته باشد. با انقلاب اسلامی نماد ما می توانیم از طرف امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور جاری و ساری شد و خودخواهی و ظلم به ایثار، شهادت و جهاد تبدیل شد و سلیمان ها را به وجود آورد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اعلان اینکه انقلاب اسلامی مقرر است تا با اعتلای فرهنگ در راه تحولات فرهنگی حرکت نماید، افزود: ایجاد روحیه انقلاب، تسهیل گری برای مردم، تجدید حیات روحیه انقلابی گری، رصد مستمر تغییرات فرهنگی و … از وظایف نهادهای فرهنگی خصوصاً شورای عالی انقلاب فرهنگی است و چنانچه در فهم مستمر این تغییرات غفلت نماییم، گرفتار خسران خواهیم شد و بزرگترین خسارت آن نیز ‌پریشانی فرهنگی و افتادن زمام امور فرهنگ به دست دیگران است.
رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با اعلان اینکه تحول فرهنگی باید در راه سبک زندگی مردم دیده شود، افزود: خانواده و سبک زندگی با اهمیت ترین تأثیرات فرهنگی را می پذیرند. ‌پریشانی فرهنگی یا افتادن زمام امور به دست افراد ناشایست، ناشی از ‌پریشانی در تصمیم گیری مسئولان کشور است.
وی با اعلان اینکه مردم انقلابی ایران اسلامی همیشه بر اجرای دقیق و محکم قوانین مربوط به حجاب و عفاف تاکید دارند، اظهار داشت: قوانین عفاف و حجاب که در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، به زودی و با قوت در کشور اجرا خواهد شد.
خزعلی با اعلان اینکه بیشترین مشکلات به وجود آمده از طرف شبکه نفوذ در رده های میانی شکل می گیرد، اشاره کرد: در این رابطه دو راه پیش رو داریم. یا باید با این شبکه نفوذ کنار بیاییم و یا این که باید عزم جدی برای استقامت در مقابل این شبکه و تغییرات مهم دراین زمینه داشته باشیم. تحول فرهنگی باید در رویکرد و سبک زندگی مردم مشاهده شود. بدین سبب سوال این است که ما در برنامه توسعه ششم تا چه میزان برای خانواده و حوزه فرهنگ، برنامه داشتیم؟ یا فرهنگ سازی در زمینه خانواده و زن در تدوین برنامه توسعه هفتم در نظر گرفته می شود؟
رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده با اعلان اینکه نظام اسلامی در زمینه قانون گذاری و سیاستگذاری نمره خوبی دارد، اظهار داشت: طی ۴۰ سال قبل هرگاه دولت ها اراده کرده اند، ارزش های انقلابی به خوبی در جامعه مستقر شده و به پیش رفته است.
وی با اعلان اینکه مسئله حجاب و عفاف در کشور نیازمند ایجاد قرارگاه قوی است، به ارائه پیشنهادات خود در حوزه تغییرات و تحولات فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: نظریه پردازی و تولید علم برمبنای دیدگاه های الهی، عقلانیت اسلامی در مقابل عقلانیت سکولاری، تغییرات مهندسی فرهنگی بر طبق تحول به سمت ظهور، تغییر سبک زندگی بوسیله اصلاحات خانوادگی، تبدیل تهدیدات به فرصت از طرف همبستگی بین کشورهای همسو، ایجاد کاهش وابستگی به سازمان های جهانی مانند بانک جهانی و … همچون راهکارهای دستیابی به تحولات فرهنگی است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده: قوانین عفاف و حجاب به زودی و با قوت در کشور اجرا می شود بسته هستند Date | 12/12/2022