اسماعیلی مطرح كرد؛ توسعه خدمات فرهنگی به ایرانیان خارج از کشور لازم است

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی مطرح كرد؛ توسعه خدمات فرهنگی به ایرانیان خارج از کشور لازم است

اسماعیلی مطرح كرد؛ توسعه خدمات فرهنگی به ایرانیان خارج از کشور لازم است Image

اسماعیلی مطرح كرد؛ توسعه خدمات فرهنگی به ایرانیان خارج از کشور لازم است

به گزارش صد کادو، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: لازم است دستگاه های فرهنگی در تعامل فرهنگی با کشورهای مختلف و خصوصاً برای ایرانیان مقیم خارج از کشور فعالیت جدی تری را دنبال کنند.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، یکصد و پنجاهمین نشست شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای عالی و با حضور ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای شورا در محل این سازمان اجرا شد.
در ابتدای این جلسه، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از اقدامات و کارهای تحولی در سازمان و توجه به اعزام نیروهای کارآمد، مسلط به حوزه ماموریت، جوان و انقلابی اظهار داشت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برمبنای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اسناد بالادستی، نقش مهم قرارگاه فرهنگی کارهای نظام در خارج از کشور را برعهده دارد و لازم است تا گام ها و برنامه های پیش بینی شده در امتداد تحقق این جایگاه طراحی و اجرائی شود و ظرفیت های داخلی نیز در مجموعه ها و نهادهای مختلف و متنوع به کارگیری شود.
وی به ضرورت خدمت رسانی فرهنگی به ایرانیان مقیم خارج از کشور اشاره نمود و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران، امروز در کنار تحریم ها و توطئه های مختلف دشمن در سطح منطقه ای و بین المللی، با جنگ ترکیبی دشمن در سطح گسترده که ناامید کردن مردم و کوشش برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در امتداد حل مشکلات و رفع موانع را هدف قرار داده اند، مواجه می باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: لازم است دستگاه های فرهنگی و خصوصاً سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تعامل فرهنگی با کشورهای مختلف و خصوصاً برای ایرانیان مقیم خارج از کشور با بهره گیری از ظرفیت های موجود، فعالیت جدی تری را دنبال کنند.
تقویت جایگاه رایزنی های فرهنگی در دوره ی جدید محقق شده است
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین ایمانی پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به ضرورت های موجود، گزارش برخی اقدامات و کارهای سازمان را ارائه کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در دوره ی جدید سعی شده با تقویت جایگاه رایزنی های فرهنگی و در همکاری با بخش های مختلف، تحولات محتوایی و شکلی طراحی و عملیاتی گردد و این مهم با همکاری تمامی دستگاهها و کنشگران غیر دولتی و بومی محقق می گردد.
در ادامه این جلسه اعضا محترم درباب دستورات جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیرامون کارهای فرهنگی بین المللی همچون توسعه کارهای شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، تقویت رایزنی های فرهنگی، هماهنگی دستگاه های فرهنگی فعال در خارج از کشور با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مقابله با تروریسم رسانه ای و … گفتگو نموده و مواردی را به تصویب رساندند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی مطرح كرد؛ توسعه خدمات فرهنگی به ایرانیان خارج از کشور لازم است بسته هستند Date | 10/11/2022