اسماعیلی مطرح كرد؛ همه بخش های وزارت ارشاد برای برگزاری باشکوه اربعین بسیج شده اند

    Home  /  جشن  /  اسماعیلی مطرح كرد؛ همه بخش های وزارت ارشاد برای برگزاری باشکوه اربعین بسیج شده اند

اسماعیلی مطرح كرد؛ همه بخش های وزارت ارشاد برای برگزاری باشکوه اربعین بسیج شده اند Image

اسماعیلی مطرح كرد؛ همه بخش های وزارت ارشاد برای برگزاری باشکوه اربعین بسیج شده اند

به گزارش صد کادو، وزیر ارشاد که در ادامه سفرهای استانی خود به خوزستان سفر کرده در جمع خبرنگاران از بسیج تمامی بخش های وزارت خانه متبوع خود برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین اطلاع داد.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در ادامه سفرهای استانی خود این هفته به استان خوزستان سفر کرده، در مسافرت دو روزه خود علاوه بر بررسی وضعیت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرز چذابه، از موکب های فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ مستقر در مرز ایران و عراق بازدید نمود.
این سفر در جهت تشکیل ستاد ویژه تشکیل موکب های فرهنگ و هنر در ایران و عراق و با هدف خدمت رسانی فرهنگی به زائرین داخلی و خارجی این رویداد بزرگ صورت گرفته است. بر همین مبنا در روزهای اربعین سال جاری بیشتر از ۴۵۰ موکب فرهنگی و هنری در نقاط مختلف ایران و عراق از جانب این وزارت خانه و سازمان ها و مجموعه های وابسته برگزار شده است که مبادرت به ترویج فرهنگ حسینی به زائرین اربعین خواهند کرد.
همه بخش های وزارت ارشاد برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین بسیج شده اند
محمد مهدی اسماعیلی در بدو ورود به استان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان نمود: خیلی از فعالیتهای فرهنگی هنری در کشور باید حول مساجد و بعنوان کارهای عمیق، ماندگار و در تراز انقلاب اسلامی صورت گیرد و همین رویکرد در خوزستان هم دنبال خواهد شد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی در یکسال گذشته برنامه های مناسبی در نظر گرفته شده بود افزود: با پیگیری و موافقت رئیس جمهور و هماهنگی استاندار خوزستان اجرای برخی پروژه های فرهنگی را در دستور کار دادیم. همه بخش های وزارت فرهنگ در داخل و خارج از کشور برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین حسینی بسیج شده اند.
اسماعیلی همینطور ضمن بازدید از پروژه نیمه کاره فرهنگسرای آبادان در شهر آبادان، بر اهتمام وزارت فرهنگ در خصوص تکمیل و تجهیز این پروژه بعد از ۱۷ سال بلاتکلیفی تاکید نمود.
دیدار وزیر فرهنگ با خانواده شهید احمد یلایی
وزیر فرهنگ که در ادامه سفرهای استانی خود به استان خوزستان سفر کرده، با خانواده شهید احمد یلالی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدیران فعال کانون های فرهنگی هنری شهرستان آبادان دیدار نمود.
شهید احمد یلالی در منطقه آزاد اروند بعنوان خادم الشهدا معروف بود که در حوزه خاطره گویی رزمندان و شهدا و همینطور کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم آبادان فعالیت چشم گیری را از خود بر جای گذاشت.
همچنین دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار با امام جمعه شهرستان رامهرمز، بازدید از فرهنگسرای شهرستان هفتکل، افتتاح پروژه خانه مسجدسلیمان و حضور در مرقد دانیال نبی (ع) در شهرستان شوش از برنامه های روز دوم سفر استانی وزیر فرهنگ و هیأت همراه در روز جمعه هفدهم شهریور ماه به حساب می آید.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای اسماعیلی مطرح كرد؛ همه بخش های وزارت ارشاد برای برگزاری باشکوه اربعین بسیج شده اند بسته هستند Date | 10/09/2022