توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مراسم بزرگداشت ابوریحان بیرونی برگزار می گردد

    Home  /  جشن  /  توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مراسم بزرگداشت ابوریحان بیرونی برگزار می گردد

توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مراسم بزرگداشت ابوریحان بیرونی برگزار می گردد Image

توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مراسم بزرگداشت ابوریحان بیرونی برگزار می گردد

صد کادو: صد کادو: مراسم بزرگداشت ابوریحان بیرونی روز یکشنبه ۱۳ شهریور توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی انجام می شود.

به گزارش صد کادو به نقل از مهر، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی یکشنبه سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۱ در روز بزرگداشت«ابوریحان بیرونی» مراسم پاسداشت این حکیم، فیلسوف و ریاضیدان برجسته ایرانی- اسلامی را برگزار می نماید.
در این جلسه حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حسن تاجبخش عضو پیوسته فرهنگستان علوم ایران، غلامحسین رحیمی استاد دانشگاه تربیت مدرس و برزو قادری محقق و پژوهشگر آثار ابوریحان بیرونی به ایراد سخن می پردازند.
ابوریحان محمد بن احمد بیرونی معروف به ابوریحان بیرونی، ریاضیدان، منجم، فیلسوف و تاریخ نگار سده چهارم و پنجم هجری است که بگفته مرحوم استاد جلال الدین همایی فهرستی برای مولفات خود نوشته که مشتمل بر اسامی ۱۳۸ کتاب و رساله است. آثار الباقیه، التفهیم، تحقیق ماللهند و رساله پاتانجلی همچون مهم ترین آثار این حکیم و دانشمند برجسته ایرانی است.
برنامه بزرگداشت ابوریحان بیرونی روز یکشنبه ۱۳ شهریور از ساعت ۱۷ در تالار شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به آدرس خیابان ولیعصر(عج)، پائین تر از میدان منیریه، خیابان سرلشگر بشیری پلاک ۷۱ انجام می شود.
ورود به این برنامه برای عموم علاقه مندان آزاد است.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ مراسم بزرگداشت ابوریحان بیرونی برگزار می گردد بسته هستند Date | 03/09/2022