مشخصات درب مناسب برای پارکینگ

    Home  /  جشن  /  مشخصات درب مناسب برای پارکینگ

مشخصات درب مناسب برای پارکینگ Image

مشخصات درب مناسب برای پارکینگ

درب پارکینگ دارای متریال، وزن، شکل و طرح مختلف است و تمامی این موارد بر قیمت آن اثرگذار هستند.

مشخصات درب مناسب برای پارکینگ

امروزه پارکینگ یکی از بخش های مهم ساختمان محسوب می شود که علاوه بر پارک کردن ماشین انباری هم در آن قرار دارد. باید درب هایی برای پارکینگ انتخاب شود که علاوه بر عملکرد مناسب از امنیت بالایی بهره مند باشند. درب پارکینگ بر اساس جنس و مکانیسم عملکردی به انواع مختلفی تقسیم می شود. جنس درب پارکینگ می تواند از چوب و فلزاتی مانند، آلومینیوم، استیل و آهن باشد. امروزه از فایبر گلاس که طرح چوب است هم به عنوان درب پارکینگ استفاده می شود.

درب پارکینگ از لحاظ عملکرد به چند دسته، زیر سقفی، برقی، ریلی، تاشو، کرکره ای و لولایی تقسیم می شود. در ادامه مقاله درباره انواع درب پارکینگ و نوع عملکردشان بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

متریال های مورد استفاده در ساخت درب پارکینگ

درب فلزی را براساس جنس می توان به چند دسته تقسیم کرد در ادامه به انواع آن اشاره می کنیم

درب پارکینگ فلزیاین متریال از محبوبیت خاصی در بین خریداران درب برخوردار است و دارای مزیت های زیادی است. از درب فلزی برای حیاط و پارکینگ استفاده می شود و دارای وزن متعادلی است و از آلومینیوم سنگینتر می باشد. از مزیت های درب فلزی می توان به تنوع طرح و رنگ، ایمنی و استحکام بالا، دوام و طول عمر زیاد اشاره کرد و مراقبت از این درب آسان بوده و انعطاف بالایی برای طراحی دارد.

درب پارکینگ چوبیانتخاب درب چوبی سلیقه افرادی است که به زیبایی درب بسیار اهمیت می دهند. درب پارکینگ چوبی در مقابل تغییرات دمایی و رطوبت نیاز به مراقبت ویژه ای دارد. درب چوبی سبک کلاسیک را به نمای خانه می دهد طرفداران این سبک می توانند از متریال های فلزی با طرح چوب استفاده کنند.

درب پارکینگ آلومینیومی: این درب ها وزن سبکی دارند و به علت آلیاژهای استفاده شده در ساخت آلومینیوم این جنس از درب ها در برابر زنگ زدن و خوردگی مقاوم هستند. تنوع طرح این مدل از درب کم بوده و در مقایسه با دیگر جنس های درب پارکینگ قیمت بالاتری دارند.

درب های ترکیبی: امروزه با پیشرفت تکنولوژی با ترکیب چند جنس مختلف یک درب با کیفیت بالا ساخته می شود. امروزه برای ساخت درب می توان از آلیاژ های مختلف مانند، آهن، چدن، چوب و آلومینیوم به صورت همزمان استفاده کرد. درب فرفورژه، پیوند روش های سنتی و مدرن است و دربی فوق العاده زیبا با ظرافت خاص می باشد و نقطه اوج ساخت درب پارکینگ محسوب می شود.

 

انواع درب پارکینگ

درب پارکینگ را میتوان به صورت برقی، زیر سقفی، ریلی، لولایی و کرکره ای طراحی و تولید کرد که هر کدام از این ها دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند.

درب  برقیاین مدل از درب ها با برق و ریموت کار می کنند. درب برقی، کاربرد بسیاری برای پارکینگ ها و حیاط هایی که دارای فضای زیادی هستند، دارد. با زدن یک دکمه درب باز و بسته می شود و نیازی نیست برای پارک ماشین در پارکینگ از آن پیاده شوید. از مزیت های این درب ها می توان به امنیت بالا، قیمت مناسب، قطعات مصرفی ارزان و خرابی کم اشاره کرد.

درب  زیر سقفی: این مدل از درب پارکینگ ایمن ترین درب اتوماتیک برای حیاط و پارکینگ است. از این مدل درب ها برای فضاهای کوچک و مکان هایی که جایی برای باز شدن درب ندارند استفاده می شود.

درب زیرسقفی به پلت های دوجداره مجهز بوده و ریل های فولادی در کناره درب نصب می شوند. جنس درب از فولاد بوده و جنس داخلی آن از فوم پلی اورتان است. فوم پلی اورتان، عایق صوتی و حرارتی است و این درب ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این درب ها به دلیل جنس مرغوب و امنیت بالایی که دارند از قیمت بالایی هم برخوردار می باشند.

درب  ریلیبرای پارکینگ هایی که ورودی بزرگی دارند از درب های ریلی استفاده می شود. این مدل از درب پارکینگ هزینه کمی دارد ولی فضای زیادی را برای رفت و آمد به خود اختصاص می دهد.

درب  لولاییاین درب ها می توانند دستی و یا برقی باشند و از این درب ها در پارکینگ هایی استفاده می شود که فضای کافی برای باز و بسته شدن لنگه های درب و تردد ماشین را داشته باشند. درب پارکینگ لولایی به سه دسته، تک لنگه، دولنگه و سه لنگه تقسیم می شود. درب های لولایی را می توان از جنس هایی مانند، آهن، استیل و چوب طراحی و تولید کرد.

درب  کرکره ای: از این درب بیشتر در مکان های تجاری استفاده می شود و این درب به وسیله نوارهای جانبی کارگذاشته شده در چارچوب در به صورت افقی به سمت بالا جمع می شود. در پارکینگ هایی که فضای کمی دارند می توان از این درب استفاده کرد. عملکرد درب پارکینگ کرکره ای، برقی است.

 

انواع درب پارکینگ از لحاظ طراحی

درب  مدرندرب پارکینگ مدرن، به متریال و جنس درب اشاره ندارد بلکه به طراحی صورت گرفته بر روی درب گفته می شود. استفاده کردن از طرح اشکال هندسی و طرح های مختلف دیگر بر روی درب های فلزی به آن ها ظاهری مدرن می دهد و به همین دلیل به این درب ها، درب های مدرن گفته می شود.

درب کلاسیکاین درب ها دارای سبک قدیمی و سنتی هستند و محبوبیت خاصی بین افراد دارند. از این درب ها برای هماهنگ سازی با دیگر نماهای ساختمان استفاده می شود.

درب لوکساز این طرح درب برای ساختمان ها و فضاهای خاص استفاده می شود. در تولید این طرح از درب پارکینگ از قطعات زیبایی برای جذابیت بیشتر آن ها استفاده می شود. تکنولوژی ریخته گری و ترکیب آن با قطعات مختلف در جزئیات درب لوکس تاثیر بسزایی می گذارد.

 

چند ویژگی درب های مناسب پارکینگ

استحکام: از مهم ترین ویژگی های یک درب خوب میزان استحکام آن است. درب هایی که با آلیاژهای فلزی و فلزات مقاوم ساخته می شوند از استحکام بالایی برخوردارند. بکارگیری روش های پیشرفته و مدرن امروزی برای جوشکاری اتصالات قطعات مختلف درب به یکدیگر از عوامل مهم در ایجاد استحکام قوی است

زیبایی و ظرافتاز موارد مهم در انتخاب یک درب سلیقه شخصی افراد است و همه افراد به زیبایی اهمیت ویژه ای می دهند. با صرف هزینه های زیاد سازندگان درب ها تلاش می کنند زیباترین درب را با ظرافت زیاد طراحی و تولید کنند. درب پارکینگ زیبایی اولیه هر ساختمانی است و امتیاز خاصی به زیبایی ساختمان می دهد.

کیفیت ساخت خوباز دیگر موارد مهم در مشخصات یک درب خوب کیفیت ساخت آن است. استفاده از مواد و ابزار با کیفیت در ساخت درب زیبایی آن را دو چندان می کند و همچنین سطح امنیت آن را افزایش می دهد.

هماهنگی با نمای ساختمانهمه اجزای یک ساختمان باید در تناسب با هم قرار گیرند تا جلوه بهتری را به نمایش بگذارند. برای انتخاب درب ورودی باید طرح و رنگ متنوعی را انتخاب کنید تا به جذابیت درب و ساختمان اضافه شود.

دقت به جزئیاتداشتن اطلاعات فنی دقیق، ابزار مناسب و با تجربه بودن تاثیر زیادی در ساخت یک درب زیبا دارد. دقت به جزئیات کار هنگام ساخت از عوامل مهمی است که باعث تولید یک درب با کیفیت می شود. تمام ابزارهای کوچکی که در ساخت درب استفاده می شوند با کیفیت آن رابطه مستقیم دارند استفاده از لولای ضعیف در طولانی مدت باعث خراب شدن درب می شود و نیاز است که در هنگام ساخت درب به همه نکات کوچک و بزرگ توجه شود.

 

قیمت مناسبدرب پارکینگ دارای متریال، وزن، شکل و طرح مختلف است و تمامی این موارد بر قیمت آن اثرگذار هستند. با دقت به استانداردهای ساخت یک درب میتوانید درب با کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید.  این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل قیمت بالا درب بی کیفیت انتخاب نکنید زیرا درب  امنیت ساختمان شما را افزایش می دهد.

 

قیمت درب پارکینگ

قیمت درب فلزی به عوامل متعددی بستگی دارد این درب ها از جنس آهن بوده و برای شکل گیری آن ها از مقداری کربن هم استفاده می شود.

به دلیل ساختن درب های فلزی از جنس آهن، معمولا وزن آن ها زیاد است و میزان وزن آهن مصرفی بر روی قیمت درب فلزی  تاثیر مستقیم دارد. درب های دولنگه یا درب هایی که ابعاد بزرگی دارند از قیمت بالایی هم برخوردار هستند.

درب فلزی مدرن با طراحی ساده وزن کمی دارد ولی برای ساختن این درب ها از آهن زیادی استفاده می شود. درب فلزی با برش لیزری علاوه بر زیبایی ظاهری دارای قیمت مناسبی است و افرادی که به دنبال دربی زیبا با قیمت مناسب هستند می توانند  این مدل درب را انتخاب و خریداری کنند.

کیفیت رنگ استفاده شده در درب های فلزی تاثیر زیادی بر زیبایی و قیمت آن دارد. رنگ های معمولی و پودری کوره ای از رایج ترین رنگ ها برای درب های فلزی هستند و هر دوی این رنگ ها کیفیت خوبی دارند. نحوه رنگ آمیزی بر روی کیفیت نهایی درب اثرگذار است و باید رنگ آمیزی طبق استاندارد و مرحله به مرحله پیش برود.

یراق آلات مختلفی در بازار موجود است که هر کدام طبق کارایی و مشخصاتی که دارند دارای قیمت های متفاوتی می باشند. به دلیل قرار گرفتن درب در معرض رطوبت، نور آفتاب و… بهتر است در تولید درب از مرغوب ترین یراق استفاده شود.

هزینه حمل و نصب درب از مواردی است که در قیمت نهایی درب محاسبه می شود و اکثر تولیدکنندگان قیمت حمل و نصب درب را در فاکتور خرید لحاظ می کنند.

 

www.tofighimetal.com

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای مشخصات درب مناسب برای پارکینگ بسته هستند Date | 01/08/2022