سقف حیاط خلوت چه مزایایی دارد

    Home  /  جشن  /  سقف حیاط خلوت چه مزایایی دارد

سقف حیاط خلوت چه مزایایی دارد Image

سقف حیاط خلوت چه مزایایی دارد

صد کادو: لذت داشتن یک پاسیو سایه دار و یا داشتن تجربه یک حیاط خلوت که از شما در برابر عوامل خارجی مانند گرد و غبار، بارندگی، آفتاب سوزان و … محافظت می کند سبب شده تا در این مطلب به بررسی انواع سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت بپردازیم.

زیباسازی با سقف پاسیو و حیاط خلوت

لذت داشتن یک پاسیو سایه دار و یا داشتن تجربه یک حیاط خلوت که از شما در برابر عوامل خارجی مانند گرد و غبار، بارندگی، آفتاب سوزان و … محافظت می کند سبب شده تا در این مطلب به بررسی انواع سقف پاسیو و سقف حیاط خلوت بپردازیم. داشتن یک پاسیو مسقف نه تنها سایه ای مطلوب را برای شما ایجاد می‌کند، بلکه یک فرصت طراحی و زیباسازی فضا مانند گل کاری، نورپردازی و … را نیز برای شما فراهم می آورد. با استفاده از سقف پاسیو می توان سایه ای خنک در فصول مختلف به خصوص تابستان، فراهم نمود و با استفاده از سقف حیاط خلوت می توانید از ساعت ها و فصول اضافی در فضای حیاط خلوت خود لذت ببرید.

 

سقف پاسیو

امروزه دلایل زیادی برای نصب سقف پاسیو وجود دارد، از جمله ایجاد حریم خصوصی، زیباسازی محل مورد نظر، افزایش ارزش مالی خانه یا محلی که مسقف شده است و در نهایت بهبود سبک زندگی. به طور کلی می توان برخی از بزرگترین مزایای سقف پاسیو را به صورت زیر بیان کرد:

ایجاد سایه با استفاده از سقف پاسیو:

میزان سایه ای که سقف پاسیو ایجاد می کند بستگی به طراحی و مواد مورد استفاده در ساخت سقف کاذب را دارد. سقف پاسیو جامد بیشترین سایه را ایجاد می کند.

کاهش حرارت فضای مورد نظر با استفاده از سقف پاسیو:

سایه به تنهایی باعث کاهش گرما می شود، اما دقت داشته باشید که سقف بدون عایق اجازه می دهد تا گرما از آن عبور کند.

افزایش حریم خصوصی:

شما با داشتن سقف پاسیو می توانید دید منزل یا محل کار خود را کاهش دهید و بدین ترتیب حریم خصوصی خود را از چشمان کنجکاو و مزاحم حفظ نمایید.

محافظت در برابر گرد و غبار و بارندگی:

سقف پاسیو می تواند یک هوای ایده ‌آل به دور از هر گونه گرد و غبار و بارندگی را برای شما فراهم آورد و از طرفی با صدای باران بر روی سقف، لذتی فراموش نشدنی را برایتان ایجاد کند.

ایجاد فضای سرگرمی برای جمع خانوادگی و دوستان:

داشتن یک پاسیوی مسقف می تواند برای شما و خانواده و دوستانتان فضایی دنج و دوسداشتنی را فراهم آورد تا در آن سرگرم شوید و لذت ببرید. هم چنین می توانید با قرار دادن یک صندلی یا مبل راحتی در پاسیو لذت یک مطالعه یا موسیقی دلچسب را برای خود فراهم کنید.

محلی مانند آشپزخانه با سقف پاسیو:

یکی از کاربردهای بسیار مهم استفاده از سقف پاسیو یا سقف حیاط خلوت، ایجاد یک مکان مانند آشپزخانه برای لوازمی از جمله یخچال، مایکروویو، لباسشویی، گاز و … می باشد که بدین ترتیب باعث  افزایش فضای محل زندگی یا کارتان می شود.

 

سقف حیاط خلوت

ایجاد سقف حیاط خلوت نیز مانند سقف پاسیو دارای مزایای بسیاری می باشد و ایده های سقف حیاط خلوت نیز علاوه بر ایجاد تجربه ای سایه دار و دلچسب، باعث زیبایی حیاط خلوت شده و دکوراسیونی مدرن را برای شما فراهم می کند.

 

سقف حبابی

یکی از روش های زیباسازی منازل و خانه ها، استفاده از سقف حبابی می باشد. سقف حبابی که به آن Bubble Deck (بابل دک) نیز گفته می شود نخستین بار توسط یک مهندس عمران در کشور دانمارک به ثبت رسید و اکنون در سر تا سر جهان طرفداران بسیاری دارد. سقف حبابی هم چنین مورد تایید معتبرترین دانشگاه ها و آزمایشگاه های اروپا و آمریکا می باشد. استفاده از سقف حبابی دارای مزایای بسیاری است که از جمله آنها عبارتند از:

– افزایش فضای مفید ساختمان به دلیل کاهش مصالح مصرفی و حذف تیرها و آویزها در سازه

– کاهش قابل توجه اثرات زلزله و افزایش مقاومت در برابر آتش سوزی و حریق

– کاهش استفاده از مصالح ساختمانی نسبت به ساختمان های بتنی و فلزی معمولی و در نتیجه افزایش چشمگیر سرعت کار و کاهش هزینه های تاسیساتی

– سازگاری با محیط زیست به دلیل استفاده از توپ های پلاستیکی قابل بازیافت و کاهش مصرف بتن

– امکان طراحی بی نظیر و در نتیجه زیباسازی بیشتر و بهتر محیط

 

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای سقف حیاط خلوت چه مزایایی دارد بسته هستند Date | 08/07/2022