دعوت از پیروان تمامی ادیان جهت شرکت در همایش ادیان و صلح آفرینی در هزاره سوم

    Home  /  جشن  /  دعوت از پیروان تمامی ادیان جهت شرکت در همایش ادیان و صلح آفرینی در هزاره سوم

دعوت از پیروان تمامی ادیان جهت شرکت در همایش ادیان و صلح آفرینی در هزاره سوم Image

دعوت از پیروان تمامی ادیان جهت شرکت در همایش ادیان و صلح آفرینی در هزاره سوم

به گزارش صد کادو کنفرانس مطبوعاتیِ همایش «ادیان و صلح آفرینی در هزاره سوم؛ ظرفیت ها و چالش ها» که بناست در ۲۸ و ۲۹ دیماه ۱۴۰۱ و به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار شود، روز یک شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ با حضور سیدمصطفی محقق داماد (دبیر همایش)، علی اکبر صالحی (عضو فرهنگستان علوم)، آتوسا تیشه یار (رئیس هیئت مدیره‌ی انجمن مطالعات صلح) و جمی از اهالی رسانه در فرهنگستان علوم برگزار گردید.
به گزارش ایسنا، آیت الله سیدمصطفی محقق داماد درباره جزئیات همایش این طور توضیح داد: انجمن صلح از چندی قبل به این فکر افتاده تا همایش هایی را با عنوان «ادیان و صلح» و «ادیان برای صلح» برگزار کند. در این انجمن داخلی، برآنیم که از اندیشمندان داخلی، خارجی، مسلمان، مسیحی، یهودی، زرتشتی و همه ادیانی که به صلح علاقه مندند، در این همایش شرکت نمایند. ادیان ابراهیمی، اسلام، مسیحیت و یهودیت هستند. صابئین و زرتشتیان هم از ادیان الهی هستند و در قرآن هم به آنها اشاره شده است. اهل سنّت، پارسیان هند، هندوها، بودائیان، مسیحیان اُرتدکس، یهویان و غیره در این همایش حضور خواهند داشت.
محقق در اینباره اظهار داشت: اگر بتوانیم حتی از ادیان غیرالهی هم برای حضور در این همایش دعوت به عمل بیاوریم و اگر این عزیزان تشریف بیاورند، برای ما توفیق است.
او افزود: اساتید برجسته ای از هفت کشور ایتالیا، روسیه، افغانستان، نروژ، سنگاپور، ترکیه، هندوستان برای همکاری علمی و پژوهشی در این همایش اعلام آمادگی کرده اند و انجمن مطالعات صلح به دنبال تبیین همین ظرفیت هاست.
دبیر علمی همایش در انتها بیان نمود: انجمن مطالعات صلح و دین پژوهی ۱۴ کمیته دارد. در برگزاری این همایش، پژوهشگاه علوم، خبرگزاری قرآن(ایکنا)، انجمن های اسلامیِ دانشگاه ها، دفتر مطالعات سیاسی وزارت خارجه و… با انجمن همکاری می کند. فرهنگستان علم هم دعوت انجمنِ صلح را پذیرفته و امیدواریم در دیماه کنفرانس گرم و خوبی در پیش داشته باشیم.
صالحی، عضو فرهنگستان علوم، هم درباره اهمیت پرداختنِ به مساله صلح در بازه‌ی کنونی اظهار داشت: ملّت ما ملّت بزرگی ست، چون علیرغم مشکلات بسیار زیادی که مردم دارند، هنوز کسانی وجود دارند که به پیش بُرد صلح فکر می کنند و این نشان از همّت عالی آنان دارد که برای تفاهم بین آحاد بشر تلاش می کنند؛ خصوصاً وقتی مسئله‌ی تجاری مطرح نیست.
فراخوانِ این همایش از ماه های قبل انتشار یافته است، فلذا داوطلبان برای ارسالِ چکیده‌ی مقالات (حداکثر ۴۰۰ کلمه) تا ۳۰ تیرماه و برای فرستادن اصل مقالات (حداکثر ۶ هزار کلمه) تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ می توانند اقدام نموده و به نشانی الکترونیکی دبیرخانه peace.conf۲۰۲۳@gmail.com و وبسایت همایش به نشانی https: //ipsan.ir/conf۱۴۰۱/ برای دریافت راهنمای نگارش چکیده و اصل مقالات رجوع کنند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دعوت از پیروان تمامی ادیان جهت شرکت در همایش ادیان و صلح آفرینی در هزاره سوم بسته هستند Date | 22/06/2022