۵۷ سال پس از مرگ؛ شرلی جکسون دو داستان جدید منتشر نمود

    Home  /  جشن  /  ۵۷ سال پس از مرگ؛ شرلی جکسون دو داستان جدید منتشر نمود

۵۷ سال پس از مرگ؛ شرلی جکسون دو داستان جدید منتشر نمود Image

۵۷ سال پس از مرگ؛ شرلی جکسون دو داستان جدید منتشر نمود

صد کادو: دو داستان کوتاه دیده نشده از شرلی جکسون، ملکه ادبیات گوتیک، ۵۷ سال بعد از مرگ او منتشر گردید.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از گاردین، داستان های چارلی رابرتز (Charlie Roberts) و فقط بایست و منتظر باش (Only Stand and Wait) از شرلی جکسون فقید، روز نهم ژوئن (پنجشنبه، ۱۹ خرداد) در مجله آمریکایی استرند منتشر شدند.
در داستان چارلی رابرتز زوجی برای یک میهمانی شام برنامه ریزی می کنند و بیشتر داستان به مکالمه این دو درباره افرادی که می خواهند به این میهمانی دعوت کنند، اختصاص دارد. در لایه پنهان زیر شوخی های این زن و شوهر تنشی ملموس و ابراز نشده وجود دارد. عنوان این داستان الهام گرفته شده از نام صاحب یک چاقوی جیبی است که پشت در خانه این زوج رها شده است.
داستان فقط بایست و منتظر باش نیز به مطالبی چون انزوا و انکار می پردازد که در رمان های تسخیرشدگی خانه هیل و ما یک عمر قلعه نشین بوده ایم نیز مشهود بودند. این داستان روایتگر داستان بیماری است که بتازگی یک جراحی را پشت سر گذاشته و پزشکش می خواهد پانسمان هایش را باز کند.
این دو داستان فوق العاده کوتاه هستند، چارلی رابرتز کمی بیش از ۵۰۰ کلمه است و بایست و منتظر باش کمتر از ۴۰۰ کلمه.
جکسون سال ۱۹۶۵ میلادی در صورتیکه تنها ۴۸ سال سن داشت، از دنیا رفت. اما آثار وی در سال های اخیر به دنبال ساخت اقتباس سینمایی ما یک عمر قلعه نشین بوده ایم و سریال تسخیرشدگی خانه هیل به شهرتی جدید دست پیدا کردند. استیون کینگ از رمان تسخیرشدگی خانه هیل جکسون بعنوان یکی از دو رمان بزرگ ماوراءالطبیعی جهان در ۱۰۰ سال قبل یادکرده است.
جکسون همین طور نویسنده داستان کوتاه کلاسیک قرعه کشی (the lottery) نیز هست که نخستین بار در سال ۱۹۴۸ در نیویورکر منتشر گردید.
آخرین بار در سال ۹۹ بود که یک داستان جدید و دیده نشده از این نویسنده مطرح منتشر گردید. این داستان کوتاه که ماجراجویی در یک شب بد نام داشت درباره یک زن خانه دار به نام ویوین است که در وقت استراحت برای خرید سیگار به فروشگاه می رود.
وی در فروشگاه یک زن حامله با لهجه ایتالیایی را می بیند که می خواهد تلگرام بفرستد اما تنها چیزی که نصیبش شده خشونت کلامی فروشنده است. ویوین به داد این زن مهاجر می رسد و او هم برای تشکر، پول سیگار ناجی اش را حساب می کند.
منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای ۵۷ سال پس از مرگ؛ شرلی جکسون دو داستان جدید منتشر نمود بسته هستند Date | 12/06/2022