وزیر فرهنگ تاكید كرد: مصمم به رونق کسب و کارهای فرهنگی و صدور محصولات این حوزه هستیم

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ تاكید كرد: مصمم به رونق کسب و کارهای فرهنگی و صدور محصولات این حوزه هستیم

وزیر فرهنگ تاكید كرد: مصمم به رونق کسب و کارهای فرهنگی و صدور محصولات این حوزه هستیم Image

وزیر فرهنگ تاكید كرد: مصمم به رونق کسب و کارهای فرهنگی و صدور محصولات این حوزه هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونق بخشی به کسب و کارهای فرهنگی و هنری و رسیدن به مرحله صادرات محصولات فرهنگی را همچون اولویت های این وزارت خانه در دولت مردمی عنوان نمود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی، محمد مهدی اسماعیلی روز دوشنبه در نشست اولین شورای توسعه صادرات محصولات و خدمات فرهنگی کشور که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با تبریک و گرامیداشت فرارسیدن سوم خرداد روز آزاد سازی و فتح خرمشهر، با تشریح اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صنایع فرهنگی با تشکیل ستادی در این وزارت خانه، تشکیل شورای توسعه صادرات محصولات فرهنگی کشور را نوید بخش یک کار مهم و اثر گذار دانست که باجدیت دنبال خواهد شد.
عضو کابینه دولت مردمی در ادامه ضمن اشاره به این که مبحث صنایع فرهنگی یکی از ۳۷ سرفصل مهم برنامه تحولی دولت به حساب می آید، اظهارداشت: این مهم بعنوان یکی از برنامه ها و مقرری های دولت مردمی درحال پیگیری و انجام است.
اسماعیلی ضمن اشاره به این که در همه بخش ها، معاونت ها و زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبحث توجه و اهتمام ویژه به صنایع فرهنگی مورد تاکید قرار گرفته است، از این مهم بعنوان فرصتی مغتنمی و کم نظیر یاد کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درادامه به مبحث کاغذ و برگزاری جلسات مشترک ماهانه با حضور معاون اول رئیس جمهوراشاره کرد وگفت: هدف و سیاست دولت این است که با رسیدن به خودکفایی درتامین کاغذ داخلی، به مرحله ای برسیم که علاوه بر تولید گسترده این کالا بتوانیم حتی نوشت افزار و دیگر محصولات این حوزه را از ایران به اقصی نقاط جهان صادر نماییم.
اسماعیلی در ادامه به نقش بی بدیل رایزنی های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بعنوان حلقه نهایی تمامی امور و فعالیتهای انجام گرفته درمعرفی و تبیین محصولات فرهنگی و صنایع این حوزه اشاره نمود و اظهار داشت: باید به نقطه ای برسیم که این رایزنی ها از گسترش و آموزش زبان فارسی گرفته تا عرضه محصولات فرهنگی را با جدیت دنبال کرده و از اولویت های اصلی کاری خود قرار داده و حتی یکی از شاخصه های ارزیابی عملکرد و اعزام رایزنان در واقع توجه و اهتمام جدی به موارد فوق باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ضمن اشاره به اقدامات و تلاشهای صورت گرفته در مبحث اقتصاد فرهنگ و هنر، تصریح کرد: در حوزه اقتصاد فرهنگ به شدت نیازمند صدور صنایع فرهنگی و محصولات این عرصه به جهان هستیم.
عضو کابینه دولت مردمی به رویکرد دولت مردمی در توسعه تعاملات و روابط با کشورهای همسایه و منطقه اشاره نمود و اظهار داشت: موضوع هایی همچون صنایع و محصولات فرهنگی در این تعاملات همواره مورد تاکید است.
اسماعیلی همینطور به سفر اخیر مقامات، وزرای فرهنگ لبنان و قطر به جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و اظهار داشت: مقرر شده در تمامی تفاهم نامه های دوجانبه و بین المللی مبحث صادرات صنایع و محصولات فرهنگی و هنری همواره مد نظر و لحاظ شود.
رئیس شورای هنر کشور همینطور به سفر اخیر امیر قطر و وزیر فرهنگ این کشور به تهران، امضای تفاهم نامه همکاری و تعاملاتی درباره جام جهانی ۲۰۲۲ اشاره نمود و عنوان کرد: بلافاصله در نهاد ریاست جمهوری ستادی در این خصوص به دستور رئیس جمهور تشکیل و کمیته اطلاع رسانی و فعالیت ها و اقدامات فرهنگی آن به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: شب گذشته وزیر فرهنگ قطر در پیامی اعلام نمود: کشور قطر تمامی امکانات و ظرفیت های فرهنگی و هنری را برای تعاملات بیشتر و هرگونه اقدام و فعالیت فرهنگیف در اخیتار جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در عین حال یادآورشد: درزمان برگزاری جام جهانی بدون تردید بیشترین انعکاس خبری را خواهیم داشت که باید بتوانیم همزمان با ایام صنایع و محصولات فرهنگی ایران را همزمان با این رویداد بزرگ ورزشی در آن کشور برای همه مخاطبان عرضه و فراهم نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به طرح مساله لایحه نظام جامع مالکیت معنوی، اظهار داشت: این لایحه را با جدیت درحال پیگیری هستیم و الان در کمیسیون فرهنگی و در مرحله انجام اصلاحات است که به زودی جمع بندی و نهایی خواهد شد.
در این ادامه این نشست با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از پوستر «اولین رویداد شناسایی و پشتیبانی از ایده ها، محصولات و شرکتهای نوآفرین فرهنگی عرصه بین الملل» از جانب وزیر فرهنگ رونمایی گردید.
در این نشست مهدی مصطفوی قائم مقام معاونت ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر قاضی زاده هاشمی نماینده مجلش شورای اسلامی، بهمنی معاون فرهنگی و بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تعدادی از دست اندرکاران ونمایندگان فرهنگی دستگاه ها هم حضور داشتند که به ایراد سخن پرداخته و نظرات و پیشنهادات خویش را مطرح نمودند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ تاكید كرد: مصمم به رونق کسب و کارهای فرهنگی و صدور محصولات این حوزه هستیم بسته هستند Date | 24/05/2022