در پی حضور قطر در نمایشگاه كتاب تهران برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب گردید

    Home  /  جشن  /  در پی حضور قطر در نمایشگاه كتاب تهران برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب گردید

در پی حضور قطر در نمایشگاه كتاب تهران برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب گردید Image

در پی حضور قطر در نمایشگاه كتاب تهران برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب گردید

به گزارش صد کادو مجلس وزرای قطر برنامه توافق فرهنگی بین ایران و قطر برای سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را تصویب کرد. این برنامه به دنبال حضور قطر در نمایشگاه کتاب تهران بعنوان میهمان ویژه به تصویب رسید.
به گزارش صد کادو به نقل از ستاد خبری سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، این موافقتنامه مشتمل بر یک مقدمه و ۱۰ ماده است و به منظور تحکیم و گسترش روابط بین دو کشور تصویب شده است.
بر طبق این توافقنامه طرفین جهت گسترش و تحکیم روابط فرهنگی در میان در کلیه زمینه های فرهنگی و هنری برپایه حق یکسان و احترام به کلیه قوانین و مقررات داخلی جاری در هر یک از دو کشور اقدام می کنند.

دیدارهای متقابل هیأت های فرهنگی و گروههای هنری ملی و سنتی جهت عرضه هنر خود، در کشور طرف متعاهد، دیدارهای متقابل مسؤلان، کارشناسان و پژوهشگران ذی ربط مسائل فرهنگی، هنری و میراث فرهنگی، حفظ حقوق مالکیت فکری مؤلفین برپایه قوانین و مقررات جاری دو کشور بخش مهمی از این توافق فرهنگی محسوب می ‎شود.
علاوه بر مبادله اطلاعات فرهنگی، کتاب، منابع علمی، فرهنگی و انتشاراتی در رشته های مختلف علوم، تنظیم جشنواره ها و هفته های فرهنگی هنری و همایش های ادبی متعدد و نمایشگاه های هنرهای تجسمی و صنایع دستی سنتی میان طرفین، ترجمه و انتشار مطبوعات فرهنگی و کارهای هنری برتر که در هر دو کشور تولید می شود، با رعایت قوانین و مقررات جاری در هر یک از آنها بخش هایی دیگر از این توافق است.

سی وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از بیست ویکم اردیبهشت ماه شروع شده و تا سی ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار است.
انتهای

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در پی حضور قطر در نمایشگاه كتاب تهران برنامه توافق فرهنگی ایران و قطر تصویب گردید بسته هستند Date | 15/05/2022