نمایشگاه کتاب فرانکفورت همکاری با نهادهای دولتی روسیه را تعلیق کرد

    Home  /  جشن  /  نمایشگاه کتاب فرانکفورت همکاری با نهادهای دولتی روسیه را تعلیق کرد

نمایشگاه کتاب فرانکفورت همکاری با نهادهای دولتی روسیه را تعلیق کرد Image

نمایشگاه کتاب فرانکفورت همکاری با نهادهای دولتی روسیه را تعلیق کرد

مسئولان برگزار کننده نمایشگاه کتاب فرانکفورت، با صدور اطلاعیه ای همکاری با نهادهای دولتی روسیه را به حالت تعلیق درآوردند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از پابلیشرز ویکلی، برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت، بزرگترین رویداد کتاب در جهان، همکاری خود با نهادهای دولتی روسیه را به حالت تعلیق درآورد.
پیش از این سازمان های کتاب کشورهای بالتیک، به نمایندگی از نویسندگان، ناشران، و دیگر متخصصان، از استونی، لتونی و لیتوانی، با ارسال نامه ای سرگشاده به نمایشگاه های کتاب بولونیا، لندن و فرانکفورت، از این نمایشگاه ها خواسته شده است تا با تحریم روسیه، حمایت خود از اوکراین را نشان دهند.
این نامه توسط مؤسسه فرهنگ لیتوانی، خانه ادبیات لتونی، خانه بین المللی نویسندگان و مترجمان، مرکز ادبیات استونی، بخش های لیتوانیایی، لتونیایی و استونیایی هیئت بین المللی کتاب برای جوانان (IBBY) و مرکز ادبیات کودکان استونیایی امضا شده است.
یورگن بوس، مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت با صدور اطلاعیه ای اظهار داشت: برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت، حمله روسیه به اوکراین را به شدت محکوم می کنند. باتوجه به اقدام فدراسیون روسیه و نقض مقررات بین المللی، نمایشگاه کتاب فرانکفورت همکاری با نهادهای دولتی روسیه را که مسئول سازماندهی غرفه جمعی روسیه در نمایشگاه هستند را تعلیق می کند. نمایشگاه کتاب فرانکفورت به ناشران اوکراینی برای حمایت کامل خود اطمینان می دهد.
نمایشگاه بولونیا
نمایشگاه کتاب کودک بولونیا نیز پیامی در صفحه فیسبوک ناشران بدون مرز منتشر نمود و نوشت: نهادهای برگزار کننده این نمایشگاه، رویدادهای جاری در اوکراین را از نزدیک دنبال می کنند و با همه کسانی که در صنعت نشر لطمه دیده اند همدردی و حمایت می کنند. مثل همیشه، ماموریت ما ایجاد پل هایی بین فرهنگ ها و مردم، در وضعیت صلح آمیز است. همراه با همه کسانی که در صنعت جهانی کتاب هستند، افکار ما با ناشران، نویسندگان و همه کسانی که با کتاب کار می کنند، در اوکراین و همین طور همکاران صنعت کتاب ما در روسیه که امروز در موقعیت سخت و دردناکی قرار دارند هم راه است.
انجمن بین المللی ناشران
خوزه بورگینو، دبیرکل انجمن بین المللی ناشران، نامه ای در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین و درخواست انجمن ناشران و کتابفروشان اوکراین برای حمایت منتشر نمود.
بورگینو نوشت: ما این تهاجم جنایتکارانه روسیه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می نماییم. انجمن بین المللی ناشران با هدف پشتیبانی از صلح تاسیس شد. ژرژ ماسون نخستین رییس انجمن بین المللی ناشران در کنگره افتتاحیه در سال ۱۸۹۶ گفت: نخستین کنگره بین المللی ناشران، یکی از گردهمایی هایی است که هدف آن افزایش روابط صلح آمیز بین ملت ها و تشویق مردم به همراهی بیشتر بوسیله مجموعه ای از منافع مشترک است.
بودور القاسمی، رییس فعلی IPA، اضافه کرد: این مجموعه در همبستگی با ناشران در معرض خطر در سراسر جهان است و خصوصاً در این لحظه در کنار انجمن ناشران و کتابفروشان اوکراین، ایستاده ایم. ما موضوعات را دنبال می نماییم و در مورد این که چگونه IPA می تواند بیشترین کمک را به اعضای خود داشته باشد بحث می نماییم. در زمان صلح، کتاب ها نیروی متحد کننده قدرتمندی دارند. در زمان درگیری، کتاب در تقویت امید، پشتیبانی از آشتی، و تحکیم صلح اهمیت دارد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای نمایشگاه کتاب فرانکفورت همکاری با نهادهای دولتی روسیه را تعلیق کرد بسته هستند Date | 03/03/2022