در سال ۲۰۲۱؛ درآمد ۵ و یک دهم میلیارد دلاری اکتیویژن از تراکنش بازی های ویدئویی

    Home  /  جشن  /  در سال ۲۰۲۱؛ درآمد ۵ و یک دهم میلیارد دلاری اکتیویژن از تراکنش بازی های ویدئویی

در سال ۲۰۲۱؛ درآمد ۵ و یک دهم میلیارد دلاری اکتیویژن از تراکنش بازی های ویدئویی Image

در سال ۲۰۲۱؛ درآمد ۵ و یک دهم میلیارد دلاری اکتیویژن از تراکنش بازی های ویدئویی

به گزارش صد کادو شرکت اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۱ از محل عرضه خدمات خرید اقلام بازی و حق اشتراک بازی های ویدئویی درآمد بی سابقه ای معادل با ۵.۱ میلیارد دلار به دست آورد.

به گزارش صد کادو به نقل از توئیک تاون، شرکت اکتیویژن بلیزارد از سال ۲۰۱۶ به این سو هر سال به صورت مرتب بیشتر از ۴ میلیارد دلار از محل تراکنش های درون محیط بازی های ویدئویی و هم پرداخت حق اشتراک توسط کاربران درآمد داشته است و این رقم در سال ۲۰۱۷ از ۴.۹۱ میلیارد دلار گذشته بود. در سال ۲۰۲۰ هم رقم مذکور به ۴.۸۵ میلیارد دلار رسید و در سال ۲۰۲۱ برای نخستین بار اکتیویژن درآمد بالای ۵ میلیارد دلار را بدین شیوه به ثبت رساند.
نکته جالب این است که درآمد خالص اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۱ برابر با ۸.۸۰۴ میلیارد دلار و درآمد عملیاتی آن معادل ۳.۶۲ میلیارد دلار بوده است. ازاین رو درآمد حاصل از تراکنش های مالی در حین بازی و هم پرداخت حق اشتراک رقم قابل توجهی از درآمدهای کلی این شرکت را تشکیل می دهد. بخش زیادی از این درآمدها در ارتباط با مشترکان بازی World of Warcraft بوده است.
رکورد مورد اشاره در شرایطی ثبت شده که میزان فروش بازی Call of Duty Vanguard کاسته شده و کمتر از حد انتظار بوده است. این موفقیت ها نشان داده است که چرا مایکروسافت برای خرید این شرکت علاقه نشان داده و حاضر است برای این کار ۶۸.۷ میلیارد دلار پرداخت کند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در سال ۲۰۲۱؛ درآمد ۵ و یک دهم میلیارد دلاری اکتیویژن از تراکنش بازی های ویدئویی بسته هستند Date | 07/02/2022