برگزیدگان جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی عرضه شدند

    Home  /  جشن  /  برگزیدگان جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی عرضه شدند

برگزیدگان جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی عرضه شدند Image

برگزیدگان جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی عرضه شدند

صد کادو: نهمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان خوسف با معرفی برگزیدگان پایان یافت.
به گزارش صد کادو به نقل از خبرگزاری ایرنا در آیین اختتامیه نهمین جشنواره استانی شعر فجر که روز پنجشنبه در خوسف برگزار شد، سه نفر برگزیده و هفت نفر شایسته تقدیر جشنواره عرضه شدند.
با نظر هیات داوران، جواد صفری از سرایان مقام اول و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال، حمیدرضا نظری از طبس مقام دوم و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال و صفیه قومنجانی از فردوس مقام سوم و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال را کسب کردند.
همچنین به مسلم یوسفی از طبس، علیرضا ذوالفقاری، علیرضا کوچی، سید امیرمهدی حسینی و ام البنین جمالی از بیرجند، ناهید رضاپور از نهبندان و فهیمه قیصری از طبس بعنوان شایسته تقدیر جشنواره از دید داوران لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال اهدا شد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: شهرستان خوسف دیار شعر، علم و فرهنگ و دارای علما و شعرای بزرگی در استان و کشور است.
محمود رمضانی با اشاره به این که شعر در بطن زندگی مردم ایران قرار دارد اضافه کرد: نمی توان تاثیر شعر را در رویدادهای بزرگ تاریخی همچون انقلاب و جنگ تحمیلی نادیده گرفت.
وی با اعلان اینکه فراخوان نهمین جشنواره استانی شعر فجر در آبان امسال منتشر گردید اظهار داشت: شعرای استان استقبال خوبی داشتند و ۵۰۰ اثر از ۱۶۰ شاعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
فرماندار خوسف هم اظهار داشت: این شهرستان مهد علم ادب، فرهنگ و هنر است و آمادگی دارد میزبان دهمین جشنواره شعر فجر در سطح ملی باشد.
محمدعلی آخوندی اضافه کرد: خوسف از نظر تاریخی و علمی جایگاه ویژه ای در خراسان جنوبی و حتی شرق کشور دارد و بزرگانی همچون ابن حسام خوسفی، خاندان عبادی، دکتر شکوهی، استاد ناقوس، خاندان راشد محصل، رحیمی، مالکی و رفیعی به استان و کشور خدمات زیادی کرده اند.
وی اظهار داشت: به رغم همه توطئه های دشمنان، چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را شاهدیم و این مسیر فرهنگی و اعتقادی را استوار ادامه خواهیم داد.
فرماندار خوسف افزود: شعر یک زبان گویا است که هرگاه بخواهیم تاثیرگذاری یک متن و عبارت را برای افراد بیشتر نماییم به شعر رو می آوریم پس تاثیرگذاری شعر و جذابیت آن بیشتر است.
وی اظهار داشت: شعر جایگاه زبان فارسی را غنی تر کرده و تاثیر فرهنگ در توسعه یک جامعه بسیار بالاتر از سایر کارهای اقتصادی و عمرانی است.
نهمین دوره جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی با حضور هیات داوران متشکل از عبدالجبار کاکایی، محمود اکرامی فر و حمید شکارسری انجام شد.
خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای برگزیدگان جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی عرضه شدند بسته هستند Date | 06/02/2022