وزیر فرهنگ: نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ: نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم

وزیر فرهنگ: نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم Image

وزیر فرهنگ: نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم

به گزارش صد کادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فهم مسائل فرهنگی را نیاز امروز بخش فرهنگ برشمرد و اظهار داشت: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات باید پشتوانه دقیقی برای کارهای این وزارتخانه در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری باشد و متناظر همه گروه ها و بخش های مختلف وزارت فرهنگ گروههای قوی در این پژوهشگاه ایجاد شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اسلامی در سالن اجتماعات این وزارتخانه با اعلان اینکه باید متناظر همه گروه ها و بخش های مختلف وزارتخانه گروههای قوی در این پژوهشگاه ایجاد شود، اظهار داشت: از رییس جدید پژوهشگاه فرهنگ می خواهم این کار را پیگیری و مدیریت کند.
نیازمند نتایج پژوهش های پژوهشگاه هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان اینکه، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقش بسیار مهم و حیاتی برای مجموعه های دولت دارد اضافه کرد: در کمیسیون فرهنگی دولت و همین طور در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه نهادهای سیاستگذار، تصمیم گیر و تصمیم ساز در زمینه های فرهنگی به نتایج پژوهش های علمی و متقن پژوهشگاه نیاز داریم.
اسماعیلی همین طور با اعلان اینکه پژوهش های پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در جلسات هیئت دولت ارائه می شود، اشاره کرد: سرعت و دقت تحقیقات خصوصاً در زمینه های رصدی و کار پیمایشی بعنوان پشتوانه محکم برای مجموعه های فرهنگی کشور به شمار می آید.
نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم، از آقای زائری بعنوان رییس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات خواست تا گزارش های اقدامات پژوهشی این پژوهشگاه را بصورت فصلی به این وزارتخانه عرضه نماید.
اسماعیلی افزود: همین طور رییس پژوهشگاه باید به حوزه تولیدات که از موضوعات مهمست نیز توجه داشته و در جهت ارتقای کیفی کارهای فرهنگی و هنری این وزارتخانه قرار بگیرد.
پیمایش فرهنگی با دقت بیشتری پیگیری شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: پیمایش فرهنگی نیز کار مهم و اصلی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات است که باید با دقت بیشتری آنرا پیگیری کرد.
وی اظهار داشت: رییس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همین طور باید همکاری با موسسات علمی و پژوهشی متناسب را افزایش دهد و وظیفه من نیز بعنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که در راه توسعه داخلی و ارتقای پژوهشگاه تلاش کنم.
تاکید بر جذب هیات علمی
رئیس شورای هنر افزود: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات باید به جذب هیات علمی بپردازد تا این پژوهشگاه در تراز یک پژوهشگاه علمی و دانشگاهی باشد.
وی اشاره کرد: همین طور پژوهشگاه باید با شورای فرهنگ عمومی بعنوان یکی از پیشران های تحول در نظام حکمرانی فرهنگی کشور در امتداد تحول اقدامات پژوهشی همکاری داشته باشد.
راه اندازی ۵۰ پروژه کاربردی با وزارتخانه
در این آیین رییس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نیز طی سخنانی با اشاره به قسمتی از کارهای چهار ساله مدت حضور خود در این پژوهشگاه اظهار داشت: در طول این مدت تلاش شد تا قدم های مهمی در زمینه پژوهشی و علمی برداشته شود که از آن جمله می توان به ۵۰ پروژه کاربردی با وزارتخانه اشاره نمود. همین طور در طول این مدت شورای پژوهشی وزارتخانه افتتاح شد که منشاء آثار فرهنگی مهمی بود.
محمد سلگی افزود: فعالیت با استانهای مختلف کشور که مغفول مانده بود در طول این مدت شروع و تولید «داده» و راه اندازی دفتر نظرسنجی از دیگر اقداماتی بود که به همین دلیل ۴۲ طرح مختلف نیز در بخش نظرسنجی انجام شد.
سلگی با اشاره به این که مطالعات کیفی را در دستور کار قرار دادیم، اظهار داشت: در طول این مدت مرکز رصد را راه اندازی کرده و برای مرجعیت یابی پژوهشگاه در مراکز فرهنگی تلاش شد با مراکز مختلف و اصلی فرهنگی کشور همچون دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی همکاری داشته باشیم.
ارتقا و گام رو به جلو اولویت کارهای پژوهشگاه در آینده پیش رو
در بخش دیگری از این آیین قاسم زائری رییس جدید پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات نیز طی سخنانی ابراز امیدواری کرد تا با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همت و همکاری کارکنان این پژوهشگاه آنچه را که آقای سلگی و مدیران پیشین این پژوهشگاه فراهم آورده اند را ارتقا و گامی رو به جلو برداشته شود.
توجه به نیازهای وزارت فرهنگ در مسائل مبتلابه
وی افزود: ماموریت اصلی این پژوهشگاه توجه به نیازهای وزارت فرهنگ در مسئله مبتلابه است که در دستور کار پژوهشگاه در دوره ی جدید قرار خواهد گرفت.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اشاره به این که این پژوهشگاه یک موسسه پژوهشی است، ابراز امیدواری کرد: با حمایت وزیر و همت همکاران بتوانیم به توسعه نیروی انسانی و فضای فیزیکی نیز بپردازیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه بیشتر به شوراهای پژوهشی استانها اصرار کرد و اظهار داشت: این شوراها می توانند بهتر به تقویت پژوهش در استانها بپردازند برای اینکه با مسائل فرهنگی منطقه خود آشنایی بیشتری دارند و قادر خواهند بود تحلیل مناسبی را به مرکز منتقل کنند.
در این آیین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوحی از خدمات محمد سلگی رییس پیشین پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات اسلامی تقدیر و در ادامه حکم انتصاب قاسم زائری را بعنوان رییس جدید پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات به وی ابلاغ نمود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ: نیازمند فهم مسائل فرهنگی هستیم بسته هستند Date | 02/01/2022