وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: پیام های فرهنگی را به کمک بازی های کامپیوتری منتقل نماییم

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: پیام های فرهنگی را به کمک بازی های کامپیوتری منتقل نماییم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: پیام های فرهنگی را به کمک بازی های کامپیوتری منتقل نماییم Image

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: پیام های فرهنگی را به کمک بازی های کامپیوتری منتقل نماییم

به گزارش صد کادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خیلی از پیام های فرهنگی را می توانیم به کمک بازی های کامپیوتری منتقل نماییم. همین طور در بستر این بازی ها می توانیم مواردی چون حقوق شهروندی، رفع مشکلات اجتماعی، ایجاد هویت ملی و بالا بردن انسجام اجتماعی را در جامعه دنبال نماییم.
به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی جمعه شب در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه بازی های جدی که در پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: در یک دهه اخیر سرعت فناوری به نحوی بوده که خیلی از مرزهای سنتی حوزه فرهنگ را جابه جا کرده است، از ین جهت، ساختار و شرح وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نیازمند بازبینی و بازآرایی است؛ چونکه مسائل جدید و مصارف فرهنگی جدید پیش آمده است.
او با اشاره به این نکته که معاونت مطبوعاتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه ۶۰ و ۷۰ حرف اول را می زد، توضیح داد: در آخرین پیمایشی که داشتیم میزان مراجعه مردم به جراید دستخوش تغییر جدی شده است. البته امروز مطبوعات همچنان در تولید محتوای فضای مجازی موثر هستند، ولی این تاثیرگذاری به فضای مجازی منتقل شده است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم یکی از مهم ترین سرفصل های مان هم توجه جدی به اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی است، اظهار داشت: در این عرصه حتما مصارف فرهنگی جدید مثل بازی های کامپیوتری موردتوجه قرار می گیرد. در ایران ۳۲ میلیون بازیکن بازی های کامپیوتری داریم که بطور متوسط ۹۳ دقیقه در هفته بازی می کنند. متوسط سن بازیکنان بالای ۲۲ سال است و خیلی ها اوقات فراغت شان را با این بازی ها پر می‎کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جایزه بازی های جدی عنوان و موضوع مهم و جذابی دارد توضیح داد: آثار این رویداد مربوط به حوزه هایی بود که در آن جا نیاز به آموزش و فرهنگ سازی داریم. این آموزش بوسیله بازی های جدی قابل انجام است.
او بازی های کامپیوتری را موضوعی فرامرزی خواند و اظهار نمود: اقتصاد فرهنگ و هنر و صنایع خلاق فرهنگی، مرزهای جغرافیای سیاسی را درمی نوردد. ما در خیلی جاها به لحاظ قدرت نظامی و سیاسی حضور داریم و این مساله باید حضور فرهنگی را هم شامل شود.

حمایت از بازی های کامپیوتری را بصورت جدی دنبال می کنیم

محمدمهدی اسماعیلی همین طور بعد از مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه بازی های جدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از دوستانم در بنیاد بازی های کامپیوتری خواسته ام که برنامه متقنی را برای این کار تعریف کنند.

او در پاسخ به این پرسش که ایران در رقابت بین المللی طراحی و ساخت بازی های جدی چه جایگاهی دارد، اظهار نمود: در سالهای اخیر کارهای خوبی شده است. امسال که پنجمین دوره جایزه بازی های جدی را داشتیم کارهایی که آمده بود و دستگاه هایی که مشارکت داشتند حاکی از آن بود که این مساله بصورت جدی دارد دنبال می شود.

اسماعیلی اضافه کرد: امیدوار هستم این حرکت در سال های آتی شتاب بیشتری بگیرد. باتوجه به سیاست های دولت سیزدهم در زمینه اقتصاد فرهنگ و دستگاه های خلاق فرهنگی، یکی از با اهمیت ترین جاهایی که دولت می خواهد سرمایه گذاری فرهنگی کند، این بخش است.
مراسم پایانی پنجمین جایزه بازی های جدید روزهای پنجشنبه و جمعه ۴ و ۵ آذرماه انجام شد و برگزیدگان در هر سه بخش سمپوزیوم، هکاتون و جشنواره عرضه شدند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: پیام های فرهنگی را به کمک بازی های کامپیوتری منتقل نماییم بسته هستند Date | 02/12/2021