تاکید بر برگزاری هفته های فرهنگی ایران و پاکستان

    Home  /  جشن  /  تاکید بر برگزاری هفته های فرهنگی ایران و پاکستان

تاکید بر برگزاری هفته های فرهنگی ایران و پاکستان Image

تاکید بر برگزاری هفته های فرهنگی ایران و پاکستان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر پاکستان در تهران بر برگزاری هفته های فرهنگی در شهرهای بزرگ ایران و پاکستان تاکید نمود.
به گزارش صد کادو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار اظهار داشت: سابقه تاریخی، فرهنگی و تمدنی دو کشور بسیار است و ایران و پاکستان دراین زمینه ها دارای اشتراکات بسیاری هستند. خیلی از مشاهیر فرهنگی ما در منطقه هایی از پاکستان کارهای فرهنگی داشته اند. ایرانیان همیشه نسبت به مردم پاکستان حس برادری و دوستی داشته و در طول یک قرن اخیر بزرگان پاکستان همچون اقبال لاهوری در ایران مورد توجه بوده اند و در مدارس ما شعرهای این شاعر بزرگ را زمزمه می کنند. همین طور مردم ایران با شخصیت های مهم پاکستان آشنا هستند و به اندیشمندان و نخبگان پاکستانی نیز توجه دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به آشنایی با فرهنگ و هنر کشور پاکستان اظهار داشت: خیلی از شخصیت های پاکستانی در رشته های مختلف علوم انسانی در کشور ایران مورد توجه بوده اند و پاکستان امروز به رغم همه مشکلات منطقه توانسته علاوه بر مسائل سیاسی و اقتصادی، موضوعات علمی خودرا نیز به خوبی پیش ببرد. باتوجه به پیشینه تاریخی و تمدنی و علاقه فرهنگی که میان دو کشور وجود دارد، لازم است روابط فرهنگی در زمینه های مختلف هنری مانند سینما، موسیقی و… گسترش یابد.
او اشاره کرد: یکی از سیاست های قطعی دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه به گسترش کارهای فرهنگی بین ایران و کشورهای همسایه است.
اسماعیلی در ادامه بر ضرورت نشست مشترک وزرای فرهنگ دو کشور با هدف انعقاد تفاهم نامه برنامه های فرهنگی و هنری اصرار کرد.
او اشاره کرد: هر چقدر تلاش نماییم که مردم دو کشور ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند، این منجر به توسعه کارهای فرهنگی مناسب و خوب بین ایران و پاکستان خواهد شد. می توان هفته های فرهنگی برگزار و خواهرخواندگی های جدید بین شهرهای بزرگ دو کشور منعقد کرد و آنرا گسترش داد.
در این دیدار رحیم قریشی، سفیر کشور پاکستان در تهران نیز اظهار داشت: ایران و پاکستان دارای قرابت های فرهنگی و تمدنی بسیاری هستند. ۸۰۰ سال است که زبان رسمی ما در جنوب آسیا فارسی بوده و معماری و زبان دو ملت به یکدیگر نزدیک است.
سفیر پاکستان در تهران در بخش دیگری از صحبت های خود بر همکاریهای سینمایی، فرهنگی و هنری بین دو کشور اصرار کرد و اظهار داشت: دو کشور در طرح های مشترک سینمایی می توانند برمبنای شخصیت های قهرمان دو کشور فیلم و یا سریال بسازند و آنرا به مخاطبان خود عرضه کنند.
او با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام در خصوص اینکه «اگر دانش در ثریا هم باشد مردمی از ایران به آن دست می یابند» اظهار داشت: بسیار افتخار می نماییم که وزیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده که درک عمیقی از فرهنگ دارد و ما به گسترش روابط فرهنگی و هنری بین دو کشور در زمینه های مختلف همچون برگزاری هفته های فرهنگی، خواهرخواندگی های میان شهرهای بزرگ دو کشور و… علاقمند هستیم.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای تاکید بر برگزاری هفته های فرهنگی ایران و پاکستان بسته هستند Date | 25/11/2021