دارا و سارا و باربی در سرشاخ!

    Home  /  جشن  /  دارا و سارا و باربی در سرشاخ!

دارا و سارا و باربی در سرشاخ! Image

دارا و سارا و باربی در سرشاخ!

به گزارش صد کادو مهدی اسدی، تولیدکننده اسباب بازی می گوید: ما اگر ده ها سال هم برای عروسک های «دارا و سارا»، که تولید طراح های خودمان بود، تبلیغ می کردیم، ممکن نبود فروشی را که «باربی» یا «لِگو» دارد تجربه نماییم، چونکه متخصصانی برای ساخت لگو و باربی مطالعه و تحقیق کرده اند. حتی اگر در داخل ایران هم به جزییات فیزیک عروسک های باربی ایراد گرفته شود، اتفاقی نمی افتد و چیزی که اهمیت دارد، این است که کودکان عروسک های «باربی» یا اسباب بازی های «لگو» را دوست دارند.
اسدی که در ششمین جشنواره اسباب بازی رتبه نخست تولید ماشین های اسباب بازی فلزی را کسب کرده است، درباره علت ماندگاری و محبوبیت برخی اسباب بازی ها در فرهنگ های مختلف به خبرنگار ایسنا توضیح داد: شاید بزرگ ترین راز ماندگاری اغلب شرکت هایی که خارج از ایران به کار تولید اسباب بازی می پردازند، «حضور طراح های بسیار خوش فکر» و «تبلیغات خوب» باشد. سالهای قبل، در ایران طراح های ایرانی به همراه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، متناسب با فرهنگ و سنت ایرانی، عروسک هایی تولید کردند، اما این عروسک ها به سبب وزن زیاد (تقریباً ۹۰۰ گرم) و فیزیک عجیبی که داشت به طور معمول موردپذیرش کودکان واقع نمی شد. کمپانی های خارجی بطور معمول چیزی را می سازند که بطور کامل درباره آن فکر شده و می دانند به چه علت و برای چه قشری مقرر است آنرا بسازند، بدین سبب موفق می شوند. آنها علاوه بر اینکه در حوزه طراحی و خلاقیت موفق عمل می کنند و محصولات حساب شده و دقیقی می سازند، از نیازمندی های رده سنی گروه هدف اطلاع کامل دارند. ما اگر ده ها سال هم برای عروسک های «دارا و سارا»، که تولید طراح های خودمان بود، تبلیغ می کردیم، ممکن نبود فروشی را که «باربی» یا «لِگو» دارد تجربه نماییم، چونکه متخصصانی برای ساخت لگو و باربی مطالعه و تحقیق کرده اند. حتی اگر در داخل ایران هم به جزییات فیزیک عروسک های باربی ایراد گرفته شود، اتفاقی نمی افتد و چیزی که اهمیت دارد، این است که کودکان عروسک های «باربی» یا اسباب بازی های «لگو» را دوست دارند.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از بهبود وضعیت مساعد کیفی اسباب بازی های تولید داخل، درباره علل عمیق موفقیت برخی از برندهای خارجی اسباب بازی بیان کرد: خوشبختانه در ایران روزبه روز اوضاع رو به بهبودی است و تولیدکنندگان لگو را هم در ایران تولید می کنند. مسئله اصلی این است که واردات لگو دیگر صرفه‌ی اقتصادی نداشت و متوقف گردید. یکی از اصول و قواعدی که تولیدکنندگان خارجی اسباب بازی آنرا در نظر دارند و به تبع آن فروش زیادی را تجربه می کنند، به سبب بررسی و شخصیت شناسی دقیقی است که از کودکان صورت می گیرد و طراحی دقیقی است که طبق مطالعات انجام می شود.

این تولیدکننده که بگفته خود ۲۰ سال در عرصه واردات و فروش اسباب بازی فعالیت داشته است، ضمن توضیح درباره تفاوت اسباب بازی های ایرانی و خارجی، درباره نقاط ضعف و قوت اسباب بازی های تولید داخل اشاره کرد: قیمت اسباب بازی های ایرانی بمراتب از نمونه های خارجی به صرفه تر است و به لحاظ کیفیت هم ما حرفی برای گفتن داریم و با رقبای خارجی در رقابت ایم. حتی برخی از شرکتها در تلاش اند تا خودشان را به استانداردهای اروپایی برسانند.
مهدی اسدی همین طور درباره قرابت اسباب بازی های وارداتی با فرهنگ ایرانی، و نزدیکی اسباب بازی های ساخت داخل با استانداردهای جهانی اظهار داشت: در سالهای اخیر، اسباب بازی های تولید داخل رشد بسیار خوبی داشته اند. بدین صورت که کارخانه ها مواد اولیه سالم و خوب از پتروشیمی تهیه کرده و در کیفیتی که به مشتری ارائه می دهند محصولات خوبی را عرضه می کنند. شاید تا سالهای قبل نقص هایی وجود داشت، اما اخیراً در حوزه تولید اسباب بازی رشد به سزایی کرده ایم و امید می رود که حمایتِ بیشتری از تولیدکنندگان بشود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دارا و سارا و باربی در سرشاخ! بسته هستند Date | 23/11/2021