عصر جدید عروسک ها

    Home  /  جشن  /  عصر جدید عروسک ها

عصر جدید عروسک ها Image

عصر جدید عروسک ها

به گزارش صد کادو بتازگی تعدادی از کمپانی های بزرگ عروسک سازی در دنیا عروسک هایی طراحی نموده اند که خاصیت های ظاهری شان متفاوت می باشد. این عروسک ها ویلچر یا عصا دارند، یا روی صورت شان جای بخیه، ماه ‎گرفتگی، شکاف کام و لب است. رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره تولید این دست اسباب بازی در ایران و اهمیت و ضرورت وجود آنها می گوید: «اغلب این تولیدات به کمپین هایی مربوط به یک دوران خاص محدود می شوند و این ها اسباب بازی هایی نیستند که بتوان آنها را از داخل فروشگاه ها خریداری کرد.»
آیدین مهدی زاده در گفت و گو با ایسنا در این زمینه اظهار نمود: بیشتر این عروسک ها مربوط به یک سری کمپین و یا رویدادهایی هستند که در جهت نرمال سازی و تاکید بر اینکه این کودکان نیز با دیگر همسالان تفاوتی ندارند و قسمتی از جامعه هستند، تولید شده اند و جزئی از تولیدات روتین و متداول تجاری نیستند. این عروسک ها بیشتر به جنبه مسئولیت های اجتماعی در دورانی خاص محدود می شوند.
وی در ادامه بیان کرد: تا قبل از این، بعضی خیریه ها نیز چنین اقداماتی را انجام داده اند که البته چندان سازمان یافته و مداوم نبوده است. خوشبختانه در ایران، با وجود نقصها و محدودیت های بسیاری که وجود دارد، در سالهای اخیر و در اثر برگزاری رویدادهای بسیار در حوزه اسباب بازی ‎هایی با امکانات درمانی برای کودکانی که از کم توانی یا ناتوانیِ جسمی رنج می برند، فعالیت ها بیشتر شده است.
مهدی زاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت تولید اسباب بازی های مناسب برای تمام کودکان توضیح داد: خوشبختانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم اهتمام بر تحقق، امکان سازی و تجاری سازی این طرح ها و ایده ها داشته است. تا حالا چند نمونه از این اسباب بازی ها برای نابینایان یا ناشنوایان طراحی شده و به زودی خبرهای خوبی در حوزه تولید و توزیع اسباب بازی های درمانی و کمک درمانی خواهد رسید.
رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آخر اضافه کرد: الگوواره هایی که در زمینه های مختلف محصولات مخصوص افراد با شرایط خاص وجود دارد، سالانه تغییر و پیشرفت می کند. موضوعی که امروزه در برخورد با این عزیزان داریم، این است که این افراد نباید از جامعه حذف بشوند چونکه قسمتی از ما هستند. چیزی که اهمیت دارد، تولید اسباب بازی هایی است که علاوه بر افرادی که کم توان نیستند، توان یابان نیز امکان استفاده از آنها را داشته باشند؛ بدین صورت که در فروشگاه ها در کنارِ اسباب بازی های دیگر به فروش برسند. امید می رود که روند تولیدات اسباب بازی ها و روند فکری جامعه به شکلی جلو برود که امکانات توان یابان در سطحِ خاصی محدود نشوند و اینگونه نباشد که اسباب بازیِ خاصی فقط برای این قشر تولید بشود، بلکه سازندگان این وسایل سرگرمی، استانداردهای تمام کودکان و توان ها را در نظر بگیرند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای عصر جدید عروسک ها بسته هستند Date | 06/11/2021