از امشب دوشنبه؛ پخش برنامه تلویزیونی هزاره شعر شروع می شود

    Home  /  جشن  /  از امشب دوشنبه؛ پخش برنامه تلویزیونی هزاره شعر شروع می شود

از امشب دوشنبه؛ پخش برنامه تلویزیونی هزاره شعر شروع می شود Image

از امشب دوشنبه؛ پخش برنامه تلویزیونی هزاره شعر شروع می شود

صد کادو: برنامه و مجله تلویزیونی هزاره شعر از امشب دوشنبه ۳ آبان از شبکه چهار سیما شروع می شود.

به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، برنامه و مجله شبانه تلویزیونی هزاره شعر، از امشب دوشنبه ۳ آبان از آنتن شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.
رشید کاکاوند مجری کارشناس این برنامه در هر قسمت با یکی از اساتید شعر و ادبیات فارسی گفتگو کرده و صفحه هایی از کتابِ «هزارسال شعر فارسی» را ورق می زند.
هزاره شعر می خواهد روشن کند شاعران بزرگ زبان فارسی مانند فردوسی، مولوی، سعدی و حافظ و سایر بزرگان، چه لطفی در سخن خود داشتند که تا به امروز سروده هایشان عزیزترین میراث فرهنگی ما ایرانی ها باقی مانده است. همینطور غبار فراموشی را از دیوان شاعران کمتر شناخته شده می زداید تا در گنجینه های مخفی تر شعر فارسی را به روی مخاطبان ایرانی باز کند.
علاوه بر گفتگو که بخش محوری هزاره شعر است، بخش های «مناجات»، «عشق»، «ایران» و «حکایت» هم در این برنامه گنجانده شده است تا آهنگ برنامه، بینندگان را با خود همراه کند. بخش «مناجات»، با اجرای اشعار مناجات گونه فرهاد جم، بخش «عشق»، با اجرای اشعار عاشقانه فهیمه مومنی همراه می باشد. اشعاری که در این دو بخش خوانده می شود، از شاعران ناشناخته و شناخته شده آن دوره زمانی و زبانی شعر فارسی است که در گفتگوی کاکاوند و میهمان برنامه به آن پرداخته می شود.
در بخش «ایران»، زهیر توکلی درباره وضعیت شعر در نسبت با مفهوم ایران و ایرانی در دوره مورد بحث صحبت خواهد نمود و سرآخر، در بخش «حکایت» که آخر بخش برنامه است، لاله صبوری حکایتی منظوم از شاعران بزرگ فارسی را برای بینندگان خواهد خواند.
این برنامه به تهیه کنندگی مجید غفاری و کارگردانی سیدجواد حسینی از ۳ آبان هر دوشنبه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت که این هفته استثنائاً به علت پخش ویژه برنامه سوره، ۲۳: ۳۰ پخش می شود.
در قسمت اول این برنامه، گفتگوی رشید کاکاوند با وحید عیدگاه عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همراه بخش های «مناجات»، «عشق»، «ایران» و «حکایت» پخش می شود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای از امشب دوشنبه؛ پخش برنامه تلویزیونی هزاره شعر شروع می شود بسته هستند Date | 25/10/2021

categories & tags