وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آذربایجان شرقی را به پایگاه اثرگذار فرهنگی و هنری برای منطقه تبدیل می نماییم

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آذربایجان شرقی را به پایگاه اثرگذار فرهنگی و هنری برای منطقه تبدیل می نماییم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آذربایجان شرقی را به پایگاه اثرگذار فرهنگی و هنری برای منطقه تبدیل می نماییم Image

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آذربایجان شرقی را به پایگاه اثرگذار فرهنگی و هنری برای منطقه تبدیل می نماییم

به گزارش صد کادو آذربایجان شرقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در دولت سیزدهم به حوزه ی فرهنگ نگاه ویژه داشته و آنها را تقویت خواهیم کرد، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم آذربایجان شرقی را بعنوان پایگاه اصلی و تأثیر گذار فرهنگی و هنری برای منطقه تبدیل نموده و با همت نهادها و مسؤلان از ظرفیت بزرگ منطقه برای توسعه اقتصاد هنر و فرهنگ استفاده نماییم.
محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه، ۱۸ مهرماه در آیین اختتامیه اولین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان باغچه بان در محل کاروانسرای تاریخی یام اظهار نمود: خدا را شاکرم که این توفیق را داشتم تا در این روز و در این مکان در خدمت هنرمندان و بزرگواران بوده و در مراسم در ارتباط با اولین جشنواره تئاتر کودک مرند حضور داشته باشم. امیدوارم سالهای سال این جشنواره تداوم داشته و در سطح بین المللی برگزار گردد.
وی با تکیه بر این که منطقه آذربایجان کانون تمدنی ایران اسلامی است، اظهار داشت: وقتی تاریخ را ورق می زنیم این نقطه از لحاظ تمدنی و فرهنگی می درخشد و آذربایجان یکی از مهم ترین کانون های جوشش فرهنگ و هنر ایران عزیز است و معتقدم باید بتواند نقش مرکزیت را نه تنها برای ایران بلکه برای منطقه ی غربی و جنوب قفقاز ایفا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به تدوام و امتداد تمدنی ایران که از بخارا تا قونیه را شامل می شد، افزود: امروزه به لحاظ مرز بندی های سیاسی، دولت های مختلف نام گرفته ولی حوزه ی فرهنگی مرزها را نمی شناسد.
وی با بیان اینکه حوزه ی فرهنگی ما هم حوزه ی بسیار وسیعی است، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی نگاه ما نگاه مرزهای سیاسی نیست، نگاهی که خیلی ها آنرا وارونه تفسیر کردند و نگاهی که از آن ایران هراسی خارج می شود در حالیکه حوزه ی فرهنگی و تمدنی نسبتی با جنگ ندارد بلکه این حوزه ناخودآگاه مانند آب جاری است که جاری شده و مسیر را پیدا می کند.
وی با بیان اینکه پیوندهای مشترک ما با عزیزان مجاور با مرزهای سیاسی بهم نمی خورد، اظهار داشت: مرزهای سیاسی را نساخته بودند که امروز با تغییر مرزها پیوندها در حوزه های فرهنگی مجاور بهم بخورد بلکه این پیوند قلبی و عاطفی است، اینجا محل و مامن جوشش فرهنگ عظیم است.
اسماعیلی با تکیه بر این که در دولت نگاه اصلی ما در فرهنگ توجه به استعدادها و ظرفیت های بزرگ فرهنگی و هنری از اقصی نقاط کشور خواهد بود، اظهار داشت: در دولت جدید به تمامی استعدادها و ظرفیت ها نگاه ویژه خواهیم داشت.
وی بیان نمود: این جشنواره که به نام باغچه بان نام گذاری شده متعلق به شخصیتی است که همه ی ایرانی ها نسبت به این شخص حس ویژه دارند و امروز افتخار شهرستان مرند و کشور است.
وی تصریح کرد: ما در دولت همین توجه را به نمادها در حوزه های مختلف بسط می دهیم و از تمرکز در تهران و مرکز گرایی در چنین حوزه ها خارج می شویم تا استعدادهای فرهنگی و هویتی خویش را بشناسیم و به دیگران هم بشناسانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود: امروز این جشنواره محلی برای معرفی ظرفیت های بزرگ فرهنگی و هنری است ما باید بتوانیم نوجوانان و کودکان را در این راه پروش دهیم و با عنایت به نمادها آنها را ارج نهاده و احترام بگذاریم.
وی با بیان اینکه ظرفیت مهم اقتصادی ما در حوزه ی هنر و فرهنگ است، اظهار داشت: به سادگی می توانیم بخش عمده ای از نیازهای ارزی را در حوزه ی اقتصاد فرهنگ و هنر ریل گذاری نماییم، در برنامه ریزی ها و در سند استراتژیک فرهنگ دولت سیزدهم، ظرفیت های تبریز و آذربایجان شرقی را به صورت ویژه دیده ایم تا این نیاز منطقه ای را پوشش دهد.
وی تصریح کرد: حمایت های لازم را برای برگزاری مجدد و دایرشدن دبیرخانه ی جشنواره ی تئاتر کودک و نوجوان مرند انجام می دهیم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: آذربایجان شرقی را به پایگاه اثرگذار فرهنگی و هنری برای منطقه تبدیل می نماییم بسته هستند Date | 10/10/2021