در گزارش صد كادو مطرح شد؛ مشتاقان حسینی با رادیو اربعین زیارت رفتند

    Home  /  جشن  /  در گزارش صد كادو مطرح شد؛ مشتاقان حسینی با رادیو اربعین زیارت رفتند

در گزارش صد كادو مطرح شد؛ مشتاقان حسینی با رادیو اربعین زیارت رفتند Image

در گزارش صد كادو مطرح شد؛ مشتاقان حسینی با رادیو اربعین زیارت رفتند

به گزارش صد کادو یکی از تهیه کننده های رادیو اربعین که به کربلا اعزام شده است ضمن اشاره به استودیوی رادیو اربعین در کربلا بیان کرد که به شکلی یک حسینیه کوچک به راه افتاده است.

محمد بخشایش یکی از تهیه کنندگان رادیو اربعین که به کربلا اعزام شده است، در توضیحاتی از روند برنامه سازی به خبرنگار مهر بیان نمود: رادیو اربعین با کمترین امکانات نسبت به سایر رسانه ها توانست همچنان مرجع و ماوای زائرین کربلا باشد. در این زمان، تمام تلاشمان را کردیم که حال و هوای کربلا را آن طور که هست و با تمام امکاناتی که در دسترس ما بود طوری برای مخاطبانمان منتقل نماییم که مخاطبانمان احساس کنند که همراه با ما در کربلا هستند.
استودیو رادیو اربعین محل قرار میهمانان امام حسین (ع)
وی افزود: رادیو اربعین در کربلا با وجود این که کمترین امکانات را نسبت به تلویزیون و بقیه شبکه های تلویزیونی و حتی شبکه های ماهواره ای و اینترنتی حاضر در کربلا داشت اما به شکلی محل قرار همه دوستان ایرانی، هنرمندان، مداحان، شاعران و میهمانان امام حسین (ع) بود. حتی بسیاری از میهمانان برنامه، خودشان به رادیو اربعین رجوع می کردند و می گفتند می خواهند از راه این شبکه با مردم ایران صحبت کنند و این سبب افتخار ما بود.
این تهیه کننده اعزامی به کربلا به نمونه ای از این گفتگوها اشاره و اظهار داشت: جواد فروغی دارنده مدال المپیک کشورمان که در لباس مدافعان سلامت آنجا حضور داشت، گروههای تواشیح و گروههای قرآنی همچون میهمانان ما بودند و حتی به اجرای برنامه هم می پرداختند.
حسینیه کوچکی که با رادیو اربعین راه اندازی شد
بخشایش ضمن اشاره به برخی خاطرات کار در استودیوی رادیو اربعین خاطرنشان کرد: نکته جالب حضور مداحان در استودیو و مداحی هایشان بود که حسرت های ما را پر می کرد. بسیاری از عوامل برنامه ساز حسرت زیارت داشتند اما به خاطر کارشان و به خاطر اطلاع رسانی ۲۴ ساعته نمی توانستند به حرم بروند و وقتی مداحان می آمدند، در کنار آنها که ذکر مصیبت می خواندند، عزاداری می کردند.
وی افزود: شاید بتوان گفت رادیو اربعین از این حیث یک حسینیه کوچک هم شده بود و خیلی ها را دعوت کرده بود که در این حسینیه حضور پیدا کنند.
بخشایش در مورد فعالیتهای تیم اعزامی رادیو اربعین به کربلا توضیح داد: ما ضمن این که برای شنوندگان رادیو اربعین اطلاع رسانی می کردیم به شنوندگان دیگر رادیو ها من جمله رادیو سلامت، صبا، نمایش، رادیو گفتگو، ورزش، فرهنگ، پیام و آوا هم اطلاع رسانی می کردیم نه بعنوان یک گزارش بلکه بعنوان برنامه سازی با آنها در ارتباط بودیم و برنامه های کوتاه چند دقیقه ای بعنوان میهمان ویژه برایشان ارسال می کردیم.
وی ضمن اشاره به مهمانان برنامه اظهار داشت: بسیاری از خادمان و موکبان حرم امام حسین (ع) و موکبانی که در طول مسیر بودند از میهمانان برنامه رادیو اربعین بودند و حدود ۳۰ خادم از موکب داران طریق الحسین میهمان ما شدند.
این تهیه کننده ضمن اشاره به مداحان میهمان هم اظهار داشت: نیک بختیان، شال بافان، محمد حسین پویانفر، مهدی سلحشور و مداحان به نامی را در استودیوی رادیو اربعین داشتیم. این مداحان که می آمدند با ذکر مصیبت و مداحی برای امام حسین (ع) عزاداری می کردند و سیلی از مردم این عزاداری ها را گوش می کردند و اشک می ریختند و تقریباً فضای معنوی آنجا را برای ما معنوی تر می کرد حتی برنامه سازان هم همراه مردم اشک می ریختند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در گزارش صد كادو مطرح شد؛ مشتاقان حسینی با رادیو اربعین زیارت رفتند بسته هستند Date | 05/10/2021