وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هدف ما تسهیل گری در امور فرهنگی و هنری است

    Home  /  جشن  /  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هدف ما تسهیل گری در امور فرهنگی و هنری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هدف ما تسهیل گری در امور فرهنگی و هنری است Image

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هدف ما تسهیل گری در امور فرهنگی و هنری است

به گزارش صد کادو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هدف ما تسهیل گری در تمام امور فرهنگی و هنری و پشتیبانی از تمام بخش های آن است.
به گزارش صد کادو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی عصر روز دوشنبه در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: می کوشیم تا تمام کارهای فرهنگی و هنری به ریل عادی خود بازگردد و در این راه عرضه بسته های حمایتی فرهنگی و هنری جزو اولویت های کاری این وزارتخانه است.
وی ادامه داد: در گام نخست می خواهیم در جلسه دولت و در ستاد ملی کرونا، ایجاد و عرضه بسته حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر را به تصویب برسانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: نگاه ما در دوره ی جدید یک نگاه جامع و عام به فرهنگ و هنر است و در دولت مردمی تمام ارکان آن مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی اشاره کرد: ما قائل به انحصار نیستیم چونکه دولت قصد تصدی گری ندارد و باید تسهیل کننده و حمایت گر تمامی ارکان های در رابطه با فرهنگ و هنر باشد.
اسماعیلی با اعلان اینکه تلاش می نماییم که بعد از یک دوره چهار ساله رشد قابل توجهی در محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری داشته باشیم اظهار نمود: دولت مردمی تمام همت و تلاش خویش را برای بسترسازی مناسب و رشد فضای فرهنگی و هنری کشور معطوف خواهدنمود و دراین زمینه استان هایی مانند اصفهان باید پیشتاز باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: پشتیبانی از کارهای فرهنگی و هنری را وظیفه خود می دانیم و باید فرصت به هنرمندان و اصحاب فرهنگ داده شود تا کارهای خویش را بیشتر از قبل گسترش دهند.
اسماعیلی با اعلان اینکه تمامی مشکلات در رابطه با حوزه فرهنگ و هنر باید شناسایی و رفع گردد، اشاره کرد: فعالیت ها بعد از شیوع ویروس کرونا در زمینه های مختلف مانند سینما فروش بلیت به شدت کاهش پیدا کرده و حتی به یک بیستم در سال قبل رسیده است.
وی افزود: کرونا در حوزه های مختلف موسیقی و تئاتر صدمه وارد کرد و باید دراین زمینه واکسیناسیون ۸۳ هزار نفری حوزه فرهنگ و هنر که از امروز شروع شده بزودی آخر یابد و شرایط کار به حالت عادی برگردد و نحو احسن پیش رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار نمود: با تاکیدات رهبر معظم انقلاب کارهای فرهنگی و هنری باید گسترش یابد و دراین زمینه می خواهیم در بودجه سال ۱۴۰۱ تغییرات اساسی در این بخش ایجاد نماییم.
اسماعیلی با اعلان اینکه بخشی از گزارش های وضع موجود، در اخبار و فضای مجازی به جای برنامه هایم قلمداد شده بود اشاره کرد: همین مساله شماری از انتقادها را به وجود آورد که البته تمام انتقادها را به دیده احترام می نگرم و این مباحث را به دل نخواهم گرفت.
وی با اشاره به اهمیت ملی شدن خیلی از صنایع اظهار داشت: برای مثال در صنعت چاپ، کاغذ و جوهر و چاپ باید به خودکفایی دست پیدا نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت پشتیبانی از عکاسان خبرنگاران اشاره کرد: آنان جلوی چشم ما هستند اما کمتر دیده می شود ازاین رو باید از آنان حمایت صورت پذیرد.
اسماعیلی اشاره کرد: سال ها در اصفهان افتخار خدمت داشتم و همگان می دانند که اصفهان چه گنجی است و چه گنجینه های بزرگی از تاریخ پر افتخار را در خود جای داده است.
وی با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگی و هنری اصفهان و قابلیت آن برای جذب حداکثری گردشگران اظهار داشت: اصفهان از خیلی از شهرهای معروف اروپا مانند پاریس و لندن زیباتر پر جمعیت تراست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلان اینکه خاک اصفهان گیرایی دارد اشاره کرد: فعالان فرهنگ و هنر در ادوار مختلف تاریخ تا پا به این سرزمین گذاشتند بعنوان یک عنصر موثر تبدیل شدند.
اسماعیلی اضافه کرد: در این خطه تمامی اجزای در رابطه با فرهنگ و هنر به صورت یک جا جمع شده و این خصوصیت در هیچ کجای دنیا و کشور وجود ندارد، استان اصفهان در رابطه با حوزه فلسفه، حکمت و عرفان همواره یک چشمه جوشان بوده که در طول تاریخ، کشور را سیراب کرده است.
نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد و نمایندگانی از بخش های متعدد مانند مطبوعات، هنر، فرهنگ، کانون های قرآنی و مساجد نقطه نظرات خویش را بیان نمودند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: هدف ما تسهیل گری در امور فرهنگی و هنری است بسته هستند Date | 03/09/2021