برگزاری نشست مجازی تاثیر زبان تصویر بر انعكاس واقعیت جنگ

    Home  /  جشن  /  برگزاری نشست مجازی تاثیر زبان تصویر بر انعكاس واقعیت جنگ

برگزاری نشست مجازی تاثیر زبان تصویر بر انعكاس واقعیت جنگ Image

برگزاری نشست مجازی تاثیر زبان تصویر بر انعكاس واقعیت جنگ

صد کادو: نشست آنلاین تاثیر زبان تصویر بر انعکاس واقعیت جنگ به مناسبت آزادسازی خرمشهر عصر دوشنبه ۳ خردادماه انجام می شود.

به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، نشست تخصصی «تأثیر زبان تصویر بر انعکاس واقعیت جنگ» به مناسبت آزادسازی خرمشهر با حضور محمد صیاد صبور و محسن شاندیز ۲ تن از عکاسان پیشکسوت جنگ و دفاع مقدس بوسیله صفحه مجازی مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در اینستاگرام انجام می شود.
این نشست دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸ بصورت زنده از صفحه اینستاگرام مؤسسه به آدرس honarman_pishkesvat پخش می شود.
محمد صیاد صبور (متولد ۱۳۲۶، بندرانزلی، ایران) یا «م. صیاد» آن گونه که پشت عکس هایش مُهر می زند، از پیشکسوتان عکاسی خبری در ایران است. از سال ۱۳۴۸ وارد کانون خبرنگاران شد و فعالیت حرفه ای خودرا شروع کرد. در سالهای ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ با روزنامه آیندگان در بخش های سیاسی، ورزشی و اجتماعی همکاری کرد و در آستانه ی انقلاب، همکاری خودرا با خبرگزاری آسوشیتدپرس شروع کرد که تا سال ۱۳۸۰ ادامه یافت. صیاد از همان شروع جنگ بصورت مستمر برای تهیه عکس و ارسال آن به جبهه ها می رفت.
عکس های مربوط به دوران انقلاب و جنگ محمد صیاد در کتاب های مختلفی به چاپ رسیده است. صیاد در سال ۱۳۵۹ به خاطر تصاویر مربوط به شکست نیروهای دلتا در عملیات طبس موفق به دریافت جایزه ای برای بهترین عکاس خبری خاورمیانه خبرگزاری ای. پی. (اسوشیتدپرس) شد. او هم اکنون عضو انجمن عکاسان مطبوعات ایران است و در تهران زندگی و کار می کند.
محسن شاندیز (متولد ۱۳۳۱ مشهد، ایران) از عکاسان جنگ و انقلاب نیز بوده و افتخارات بسیاری کسب کرده است. وی تا حالا نمایشگاه های بسیاری برپا کرده است که در آن میان می توان به نمایشگاه تصاویر جنگ و انقلاب در موزه هنرهای معاصر اشاره نمود. همین طور تصاویر وی در کتاب های بسیاری چاپ شده است. یکی از تصاویر او که صحنه مبارزه مردم خرمشهر در مقابل یک تانک عراقی است، در سال ۱۹۸۱ میلادی بعنوان عکس برگزیده نمایشگاه جهانی آمستردام برگزیده شد. هم چنین نام او در لیست کتاب «شاهدان زمان» که شناسه عکاسان شهید، جانباز و ایثارگر است، بعنوان عکاس ایثارگر آمده است.
از افتخارات او می توان به دریافت لوح افتخار مسابقه عکس آزادی در سال ۱۳۸۳، دیپلم افتخار بعنوان عکاس برگزیده در جشنواره تصویر سال، لوح افتخار نمایشگاه و مسابقه عکس سراسری بیست و پنجمین سالروز فتح خرمشهر و دریافت لوح تقدیرهایی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، فرهنگستان هنر، انجمن عکاسان بحران، هواپیمایی ملی ایران هما، انجمن عکاسان نگاه، مؤسسه فرهنگی، مطبوعاتی ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره نمود.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای برگزاری نشست مجازی تاثیر زبان تصویر بر انعكاس واقعیت جنگ بسته هستند Date | 25/05/2021