در گزارش صد كادو تأكید شد؛ لزوم تقویت محور فكری مقاومت در قالب هنر

    Home  /  جشن  /  در گزارش صد كادو تأكید شد؛ لزوم تقویت محور فكری مقاومت در قالب هنر

در گزارش صد كادو تأكید شد؛ لزوم تقویت محور فكری مقاومت در قالب هنر Image

در گزارش صد كادو تأكید شد؛ لزوم تقویت محور فكری مقاومت در قالب هنر

به گزارش صد کادو معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به تقویت محور فکری مقاومت در قالب هنر، اظهار داشت: نمایش مقاومت فلسطینیان با بهره گیری از ابزارهای هنری بر جامعه جهانی تأثیرگذارتر خواهد بود.

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه هنر، زبانی تیز و برنده برای انتقال هر مفاهیمی دارد، اظهار نمود: هنر و قالب های مختلف آن شامل سینما، تلویزیون، موسیقی، نمایش و تئاتر و هنرهای تجسمی همانند کاریکاتور و نقاشی در انتقال این مفاهیم نقشی غیر قابل انکاری می توانند ایفا کنند.
وی با اعلان اینکه تا زمانی که یک فرهنگ، تمدن و حقیقت با هنر در هم آمیخته نشده و از ابزارهای هنری بهره نگیرد نمی تواند در یک جامعه و در بین بشر نهادینه شود، اظهار داشت: در زمینه فرهنگ و تمدن اسلامی، انقلابی و موضوع فلسطین با موضوع فرهنگ مقاومت نیز جز با هنر و تولید آثار فاخر نمی توانیم آنرا نهادینه و به جامعه بشری معرفی نماییم.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای هنری در ایران جلوه دیگری یافته و با مفاهیم و ارزش های مقدس و اسلامی عجین شده است، اضافه کرد: موضوع فلسطین که نمادی استکبار ستیزی ملت ایران است و امروز به سایر ملت های آزادی خواه جهان گسترش یافته از این قاعده مستثنی نیست.
این کارشناس ارشد رشته گرافیک با اعلان اینکه با توجه به این که غول های رسانه ای جهان ریشه صهیونیستی دارند و از بیان جنایات این رژیم خودداری می کنند، افزود: امروز باید برای بیان مظلومیت فلسطین از شیوه های دیگری استفاده گردد.
هنر سلاحی برای شنیدن فریاد مظلومیت ملت فلسطین
وی تاکید کرد: البته در سال قبل شاهد بودیم هنرمندان با ایجاد محور فکری مقاومت در قالب هنر در کنار مردم مظلوم فلسطین بوده اند.
مصباح با اشاره به اینکه امروز هنر خصوصاً در قالب هنرهای تجسمی همانند کاریکاتور و نقاشی به سلاح برنده ای برای نمایش جنایات رژیم صهیونیستی تبدیل گشته است، تاکید کرد: هنرمندان باید از این سلاح بیش از گذشته برای رساندن صدا ملت مظلوم فلسطین به گوش جهانیان استفاده کنند.
وی با اعلان اینکه هنر مقاومت با مفاهیمی همانند دفاع، ایستادگی و معنویت پیوند خورده و نمایشگر هویت و استقامت مردم یک سرزمین است، افزود: تقویت محور فکری مقاومت در قالب هنر این ایستادگی و دفاع را بیش از همیشه به نمایش خواهد گذاشت.
معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه بطور قطع تأثیرگذاری یک اثر هنری فاخر با موضوع فلسطین اشغالی و جنایات رژیم صهیونیستی بیش از هر متن و سخنرانی است، اظهار داشت: با وجود کوشش های انجام شده از طرف هنرمندان در سالهای قبل باید زمینه فعالیت بیشتر دراین زمینه برای آنها فراهم شده و در حوزه های مختلف از آنها حمایت شود.
نشر فرهنگ مقاومت در جامعه جهانی نیازمند بهره گیری از هنر است
وی در ادامه بر ضرورت نشر فرهنگ مقاومت در جامعه جهانی با بهره گیری از قالب ها و تولید آثار هنری فاخر تاکید و بیان کرد: دراین زمینه برگزاری جشنواره های مختلف با موضوع مقاومت و ملت فلسطین می تواند تأثیرگذار باشد.
مصباح افزود: باتوجه به این مساله فلسطین مختص یک جامعه نیست و ماهیت فراملی و فرا منطقه ای دارد هنرمندان باید تلاش کنند آثار تولیدی نیز چنین ماهیت را دنبال کند.
وی با اشاره به سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» بعنوان نماد و الگوی کامل مرد میدان مقاومت، اظهار داشت: این نمونه ها باید با بهره گیری از همین ابزارهای هنری به جامعه جهانی معرفی و الگوسازی شوند.
این کارشناس ارشد رشته گرافیک تاکید کرد: بطور قطع تقویت محور فکری مقاومت در قالب هنر می تواند امروز بعنوان یکی از راهکارها و ابزارهای تأثیرگذار برای انتقال مظلومیت ملت فلسطین و تقویت کننده اتحاد امت اسلامی برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی باشد و ما نیز بعنوان متولیان امور هنری باید این فضا و بستر را برای هنرمندان فراهم نماییم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در گزارش صد كادو تأكید شد؛ لزوم تقویت محور فكری مقاومت در قالب هنر بسته هستند Date | 08/05/2021