كدام سریال ها و شبكه ها در پاییز ۹۹ پرمخاطب شدند؟

    Home  /  جشن  /  كدام سریال ها و شبكه ها در پاییز ۹۹ پرمخاطب شدند؟

كدام سریال ها و شبكه ها در پاییز ۹۹ پرمخاطب شدند؟ Image

كدام سریال ها و شبكه ها در پاییز ۹۹ پرمخاطب شدند؟

صد کادو: سریال های خانه امن و نجلا در پاییز ۹۹ پربیننده ترین آثار تلویزیون شدند.

به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل پاییز ۱۳۹۹، شبکه های سه سیما (۵۱.۱ درصد)، یک سیما (۵۰.۸ درصد) و خبر معاونت سیاسی (۴۶ درصد) به ترتیب در رتبه های اول تا سوم پرمخاطب ترین شبکه های تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آموزش سیما با ۱۱.۸ درصد، شبکه قرآن و معارف سیما با ۶.۶ درصد و شبکه یک سیما با ۵.۷ درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به پاییز ۱۳۹۸ داشته اند.
بر اساس این نظرسنجی ۷۷.۴ درصد مردم در فصل پاییز بیننده برنامه های مختلف سیمای رسانه ملی بودند و به طور متوسط سه ساعت و ۳۰ دقیقه پای برنامه های تلویزیون نشسته اند.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل پاییز ۹۹ نسبت به پاییز ۹۸ حدود ۱.۱ درصد رشد داشته است و حدود ۲۵.۱ درصد از بینندگان در پاییز ۹۹ بیش از پنج ساعت در روز و ۲۱.۶ درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامه های تلویزیون نشسته اند.
نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان میدهد که در بین شبکه های مختلف سیما، میزان بیننده شبکه های «سه» (۵۱.۱ درصد بیننده)، «یک» (۵۰.۸ درصد بیننده)، شبکه «خبر» معاونت سیاسی با ۴۶ درصد مخاطب و شبکه «آی فیلم» معاونت برون مرزی با ۴۵.۶ درصد مخاطب از دیگر شبکه ها بیشتر بوده است.
وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در پاییز ۹۹ را با نظرسنجی پاییز ۹۸ مقایسه می نماییم مشخص می شود که شبکه های آموزش، قرآن و معارف و یک بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار پاییز سال قبل از آن خود کرده اند.
بر اساس مقایسه نظرسنجی پاییز ۱۳۹۹ با پاییز ۱۳۹۸ شبکه های سه، نسیم، چهار سیما و ورزش بیشترین میزان افت مخاطب را تجربه کرده اند.
همچنین این نظرسنجی نشان میدهد ۲۳ درصد بینندگان تلویزیون گفته اند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب کنند، آن شبکه «شبکه سه» خواهد بود؛ ۱۸.۶ درصد هم «شبکه آی فیلم» و ۱۱.۷ درصد هم «شبکه یک» را انتخاب می کنند.
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در بین انواع مختلف برنامه ها، برنامه های نمایشی (فیلم های سینمایی و سریال ها) بیشتر از دیگر برنامه ها بیننده (۶۱.۸ درصد) دارد و پس از آن اخبار (با ۵۴.۴ درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.
«خانه امن» از شبکه یک، «نجلا» از شبکه سه و «زمین گرم» از شبکه سه در رتبه های اول تا سوم پربیننده ترین سریال های فصل پاییز ۱۳۹۹ قرار گرفتند که به این شرح است.
شبکه یک خانه امن با ۴۴.۶، شبکه سه نجلا با ۳۵.۵، زمین گرم با ۲۸.۷، ایلدا با ۲۷.۶، شبکه دو از سرنوشت با ۲۷.۶ شبکه سه صفر بیست و یک با ۲۵.۹ درصد مجموعه های تلویزیونی فصل پاییز بودند.
از نظر ۴۸.۳ درصد مردم در فصل پاییز، تلویزیون محبوب ترین رسانه بوده است و بعد از آن اینترنت با ۲۳.۳ درصد، شبکه های اجتماعی با ۱۱.۸ درصد، رادیو ۶.۶ درصد و روزنامه و مجلات با حدود ۲.۵ درصد در رتبه های بعدی قرارگرفته اند.
مرکز تحقیقات صداوسیما همین طور در این نظرسنجی به این نتیجه رسیده است که در پاییز امسال ۴۳.۹ درصد مردم برای دیدن تلویزیون از سیستم اچ دی بهره برده اند و طبق نتایج به دست آمده، ۶۵.۳ درصد از استفاده کنندگان از کیفیت پخش اچ دی در حد زیاد رضایت دارند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | 0 Date | 04/05/2021

leave a reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *