یكشنبه ۸ فروردین؛ تئاتر موزیكال جنگ و صلح به صحنه رفت

    Home  /  جشن  /  یكشنبه ۸ فروردین؛ تئاتر موزیكال جنگ و صلح به صحنه رفت

یكشنبه ۸ فروردین؛ تئاتر موزیكال جنگ و صلح به صحنه رفت Image

یكشنبه ۸ فروردین؛ تئاتر موزیكال جنگ و صلح به صحنه رفت

صد کادو: تئاتر موزیکال جنگ و صلح روز یکشنبه ۸ فروردین در مجموعه تئاتر شهر نخستین اجرای خودرا تجربه نمود و این در حالیست که اجرای عمومی این اثر به سبب تعطیلی های جدید کرونائی، متوقف گردید.

به گزارش صد کادو به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، آیین افتتاحیه تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی و کارگردانی میثم یوسفی شامگاه یکشنبه هشتم فروردین در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر با حضور بهروز غریب پور مدرس، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر و تعدادی دیگر از هنرمندان اجرا شد. این در حالیست که اجرای عمومی نمایش یاد شده مانند تمامی آثار نمایشی دیگر که از روز هشتم فروردین ماه نخستین اجرای عمومی سال ۱۴۰۰ را به صحنه برده بودند، به سبب اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از نخستین اجرا فعلا متوقف شده است.
بهروز غریپ پور پس از امضای نمادین پوستر تئاترموزیکال «جنگ و صلح» اظهار داشت: من مدت ها بود که تئاتر ندیده بودم. به هر حال در این ماه های سخت خیلی ها از دیدن تئاتر محروم شدند اما امروز دیدن تئاتر «جنگ و صلح» برایم بسیار لذت بخش بود.
وی اضافه کرد: کاری که همه شما عزیزان انجام دادید پیامی داشت که نه فقط برای مردم کشورمان که برای همه جهانیان مهم می باشد. اینکه چطور می توان با پیوند یکدیگر یک ارکستر هماهنگ بشری درست نماییم که سرشار از عشق باشد.
میثم یوسفی نویسنده، طراح و کارگردان تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» نیز در این مراسم با قدردانی از حضور هنرمندانی چون علی پاکدست، مریم اقبالی و شیرین یزدان بخش در اجرای افتتاحیه این اثر نمایشی موزیکال اظهار داشت: گرچه مراسم افتتاحیه نمایش ما به سبب اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعطیلی تالارهای تئاتر و سالن های سینما یک اختتامیه موقت به حساب می آید، اما بسیار خوشحالم که امشب پس از زحمت ها و تلاش هایی که در جهت تولید و اجرای این نمایش داشتم می توانیم شاهد اجرای عمومی اثری باشیم که با حمایت خیلی از دوستان و همراهانم در شهر یزد تولید و بعد از ارائه به جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک به تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر راه پیدا کرد.
این بازیگر و کارگردان در آخر صحبت های خود ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و بهبود وضعیت نارنجی شهرتهران، هرچه سریعتر شاهد بازگشایی تالارهای اجرای نمایش با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی باشیم.
شاهین علایی نژاد، مهناز غمخوار، محمد صمدی، مصطفی ایزدی، پریسا فلاح زاده، مرتضی حقی، هومن قاسم خانی گروه بازیگران و بازی دهندگان نمایش را می سازند. فرید نوایی آهنگساز، علی پاکدست، مریم اقبالی طراح و سازندگان ماسک و تن پوش، مرضیه سرمشقی و رفعت هاشمی سی سخت طراحان پوستر و بروشور، رضا خضرایی شاد طراح نور، نیلوفر عبدالعلیان طراح و سازنده عروسک های بخش سایه، محمد شباهنگ شاعر، یاسر بیات نوازنده تمبک و کمانچه، عرفان خزایی نوازنده تار، مرتضی برزگرزادگان برنامه ریز و دستیار کارگردان، علی رضایی دستیار کارگردان، احمد احمدی و زهرا دوستی دستیاران کارگردان، مهدی صالحی عکاس، جواد دهقان ساخت تیزر، آرش بختیاری زاده ومریم باطنی روابط عمومی دیگر اعضای گروه اجرائی نمایش هستند.
در خلاصه داستان تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» آمده است: «در مجلس بزمی ۲ خانواده سازهای سنتی (ایرانی )و کلاسیک (فرنگی) در حال اجرای موسیقی هستند که دو ساز جوان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رخ در رخ یکدیگر قرار گرفته و یک دل نه صد دل عاشق و واله و شیفته یکدیگر می شوند و باتوجه به اختلافات بین فرهنگی و خانوادگی شان با ممنوعیت خانواده هایشان مواجه می شوند.»

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای یكشنبه ۸ فروردین؛ تئاتر موزیكال جنگ و صلح به صحنه رفت بسته هستند Date | 30/03/2021