سینمای ۱۴۰۰ از نگاه سینماگران-۱؛ سینما را از سطح نازل فعلی دور نماییم

    Home  /  جشن  /  سینمای ۱۴۰۰ از نگاه سینماگران-۱؛ سینما را از سطح نازل فعلی دور نماییم

سینمای ۱۴۰۰ از نگاه سینماگران-۱؛ سینما را از سطح نازل فعلی دور نماییم Image

سینمای ۱۴۰۰ از نگاه سینماگران-۱؛ سینما را از سطح نازل فعلی دور نماییم

صد کادو: تورج منصوری فیلمبردار باسابقه و تهیه کننده سینما معتقد می باشد که سینمای ایران در سال جدید باید از سطح نازل فعلی فاصله بگیرد.

تورج منصوری تهیه کننده و فیلمبردار سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آرزوهایش برای سینمای ایران در سال جدید اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ می تواند شروع یک دوران جدید در صنعت تولید تصویر و نمایش در ایران باشد، اسم آنرا فقط دوران جدید برای سینما نمی گذارم، به این علت که هم اکنون بیش از آنچه که برای پرده تولید می شود، آثار مختلفی برای فضای مجازی تولید می شود، آنتن بزرگی که تقریباً در هر خانه ای به آن دسترسی است و این مساله کسب وکار جدیدی را آفریده است که در تمام دنیا نیز هست.
وی بیان کرد: این پلت فرم هایی که آثار نمایش خانگی را عرضه می کنند بازار بسیار بزرگی را ایجاد کرده که من با خوشی می توانم بگویم که بخش خیلی از عوامل کاری که در سینما کار می کردند، حالا مشغول کار در این عرصه هستند و خوشبختانه پروژه های بسیاری نیز در حال تولید است.
تهیه کننده فیلم سینمایی «لاله» افزود: آرزوی من این است که همانطور که دوران عوض شده و ما در دوران دیجیتال از پرده بزرگ نقره ای کمی محروم شده ایم و سالن های سینمایی در حال کوچک شدن است، ما دست اندرکاران تولید هم یک تغییر ذهنیت نسبت به چگونگی تولیدات خود داشته باشیم.
وی بیان کرد: باید تولیدات را از این سطح نازل خارج نماییم و باردیگر به آرمان هایی که در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ سینمای ایران داشت، بازگردیم، سینمایی که در آن دوران دست آورده ای بسیاری کسب نمود و می توان گفت پرافتخارترین سینمای غیرتجاری جهان به شمار می رفت.
منصوری اظهار داشت: متاسفانه طی این سال ها سینمای ایران تجاری نشده است و هربار که خواستیم تجاری نماییم تنها آنرا به سطح آوردیم، این در حالیست که باید بازار سینمای خودرا گسترش دهیم نه اینکه مفاهیم و موضوعات نمایشی را سطحی نماییم.
این مدیر فیلمبرداری توضیح داد: دست اندرکاران ما یاد بگیرند که مجبور به رعایت پروتکلهای بهداشتی هستند، ما کشور بسیار ثروتمند با حساب بانکی خالی هستیم، مانند آدمی که زمین و ملک های بسیاری دارد اما پول نقد در حسابش ندارد، در نتیجه مشخص نیست چه زمانی واکسن کرونا به ما می رسد، مشخص نیست که چه زمانی جامعه ما در برابر کرونا ایمن می شود.
وی اشاره کرد: این در حالیست که تولید فیلم و سریال یک کار جمعی است، در این کار جمعی اگر خود ما برنخیزیم و برای طراحی و نظارت به اجرای دقیق پروتکلهای بهداشتی که لازمه کار ما برای زنده ماندن است، قدمی برنداریم، نمی توانیم پیشرفتی داشته باشیم.
منصوری در آخر اظهار داشت: همین طور امیدوارم دولت از سر گرفتن این مالیاتی که احتمالاً بر گرده همه کسانی که در سینما هستند فشار خواهد آورد، دست بردارد و بگذرد، امیدوارم دراین زمینه کمی کوتاه بیاید و ما را تشویق کند که بتوانیم امیدوار باشیم تا بیشتر به جامعه امید دهیم.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای سینمای ۱۴۰۰ از نگاه سینماگران-۱؛ سینما را از سطح نازل فعلی دور نماییم بسته هستند Date | 21/03/2021