سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر در آینه مهر؛ راه یابی ‏۱۰۰ اثر به مرحله دوم انتخاب آثار رشته تصویرسازی فجر

    Home  /  جشن  /  سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر در آینه مهر؛ راه یابی ‏۱۰۰ اثر به مرحله دوم انتخاب آثار رشته تصویرسازی فجر

سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر در آینه مهر؛ راه یابی ‏۱۰۰ اثر به مرحله دوم انتخاب آثار رشته تصویرسازی فجر Image

سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر در آینه مهر؛ راه یابی ‏۱۰۰ اثر به مرحله دوم انتخاب آثار رشته تصویرسازی فجر

صد کادو: عضو شورای داوری رشته تصویرسازی جشنواره تجسمی فجر از انتخاب ۱۰۰ اثر در مرحله اول بخش تصویرگری توسط هیات داوران این بخش آگاهی داد.

به گزارش خبرگزاری‬ مهر‬ به نقل‬ از‬ روابط عمومی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، پیمان رحیمی زاده عضو شورای داوری رشته تصویرسازی جشنواره تجسمی فجر‬ که با همراهی علی خدایی و علی هاشمی شهرکی داوری این دوره از آثار رشته تصویرسازی را به عهده داشتند ‏درباره نتیجه نهایی داوری بخش اول اظهار داشت: در بخش ‏تصویرسازی ‏۶۸۲ اثر از ۲۷۷ هنرمند ‏ در ‏جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت قریب به ۱۰۰ اثر به مرحله داوری نهایی راه یافتند. ‏
وی افزود: باید بگویم که نسبت به سال قبل کیفیت آثار بسیار بهتر بود و حتی با آنکه بنا ‏داشتیم تعداد کمتری اثر را در مرحله اول انتخاب نماییم اما به خاطر کیفیت کارها تصمیم گرفتیم ‏تعداد کمتری اثر را حذف نماییم.‏ امسال آثار هم ‏در بخش موضوعی و هم در بعد کیفی و طراحی و تنوع قابل تأمل بود.
عضو شورای داوری رشته تصویرسازی جشنواره تجسمی فجر در مورد‬ اینکه آیا رشته تصویرسازی می تواند به سهولت سایر هنرها به زبانی بین رشته ای برسد، اظهار داشت: خود هنر تصویرسازی در حقیقت گفتگویی بین نقاشی و گرافیک است. اما در عین حال هر کدام از رشته های نقاشی و گرافیک و تصویرسازی شخصیت ‏کاری خودشان را دارند. اگر شما تک فریم کاری ارائه دهید می شود نقاشی یا وقتی یک نوشته ای هم در ان وارد شود می شود در خدمت گرافیک اما تلفیق اینها در کنار هم با زبان ‏و کارکردی خاص تر می شود تصویرسازی. به گمانم لازم است بخش مجزایی در جشنواره ‏به این رشته اختصاص پیدا کند همانطور که در این جشنواره چنین است.‏
وی‬ همین طور درباب موضوع گفتگوی میان هنرها در رشته تصویرسازی نیز ‏گفت: برای دست یافتن به این مهم باید یک موضوعی را جشنواره برای این بخش مشخص ‏کند در غیر این صورت تصویرگران در حقیقت در خدمت کتاب ها و داستان های نویسندگان ‏هستند و شاید خیلی اینطور نگاه مصداقی با تعریف گفتگوی هنرها پیدا نکند. ‏
رحیمی زاده همین طور درباره معیار داوری آثار این بخش اظهار داشت: معیار ما این بود که تصویرگران حداقل ۳ فریم داشته باشند و ارتباط بین تصورها و ارتباط بین تکنیک ها در آثار همخوان باشد و اینکه فرهنگ ایرانی نیز مشهود باشد در عین حالی که در طراحی و ‏تکنیک و اجرا خوب باشند. الان هم باید در مرحله بعد اصل آثار برسند تا کیفیت آنها را ارزیابی نماییم. ‏
داور بخش تصویرسازی جشنواره تجسمی فجر درباره رشد هنر تصویرگری در سالهای اخیر نیز اظهار نمود: چند سالی است ‏دوباره شاهد یک افتی در این هنر هستیم. این را به نسبت نسل های قبلی که در این عرصه ظهور کردند می گویم. یکی از دلایلش ‏هم به نشر باز می گردد. به هر حال اگر ناشر با نویسنده ای کار کند و به تصویرگر هم سفارش داده شود یک جریان اقتصادی ‏ایجاد می شود و ضمن اینکه باید فرهنگ سازی شود که کتاب در سبد کالای خانواده قرار بگیرد. ‏
وی در آخر با اشاره به اینکه در جشنواره تجسمی فجر بیشتر شاهد شناسایی هنرمندان جوان و تشویق و فرصت دادن به آنها ‏هستیم اظهار داشت: امیدوارم بی ینال تصویرگری هم اجرا شود تا در کنار جشنواره فجر شاهد حضور تمام فعالان عرصه تصویرگری ‏در رویدادها باشیم و یک برآیندی از این هنر را در طول سال شاهد باشیم. ‏
سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهمن ۹۹ در مرکز فرهنگی و هنری صبا برگزار ‏‏می شود.‏

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر در آینه مهر؛ راه یابی ‏۱۰۰ اثر به مرحله دوم انتخاب آثار رشته تصویرسازی فجر بسته هستند Date | 12/01/2021