حذف واژه سفیدكننده توسط بزرگ ترین شركت لوازم آرایشی

    Home  /  جشن  /  حذف واژه سفیدكننده توسط بزرگ ترین شركت لوازم آرایشی

حذف واژه سفیدكننده توسط بزرگ ترین شركت لوازم آرایشی Image

حذف واژه سفیدكننده توسط بزرگ ترین شركت لوازم آرایشی

به گزارش صد كادو كمپانی بزرگ لورئال فرانسه از حذف واژگانی چون «سفیدكننده» كه دارای ارجاع های نژادپرستی هستند از روی محصولات پوستی خود اطلاع داد.
به گزارش صد کادو به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت لورئال (L’Oreal) فرانسه که بزرگترین تولیدکننده محصولات آرایشی در جهان است اعلام نمود که از واژگان «White»، «Fair» و ««Light» به معنای سفید و روشن روی محصولات سفیدکننده پوست خود استفاده نخواهد کرد.
پیش از آن کمپانی چندملیتی یونیلور (Unilever) هم در مواجهه با انتقادهای گسترده در فضای مجازی به حذف واژگانی مشابه با ارجاع های نژادپرستانه از روی محصولات پوستی خود اقدام نموده بود.
لورئال و یونیلور دو شرکت بزرگ و اصلی تولیدکننده کرم های سفیدکننده پوست در سطح جهان هستند. این محصولات بیشتر در آسیا، آفریقا و کشورهای منطقه کارائیب مورد استفاده قرار می گیرند که معمولا داشتن پوست سفید برای مردم خوشایند است.
انتقاد از این دو شرکت همزمان با اعتراض های جهانی به نژادپرستی بعد از مرگ «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکا به دست پلیس افزایش یافته است.
شرکت آمریکایی «جانسون و جانسون» (Johnson & Johnson) هم اعلام نموده دیگر کرم های سفیدکننده پوست خویش را با برندهای «Neutrogena» و «Clean & Clear» در آسیا و خاورمیانه به فروش نخواهد رساند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای حذف واژه سفیدكننده توسط بزرگ ترین شركت لوازم آرایشی بسته هستند Date | 30/06/2020