با توجه به تعطیلی سینماها؛ نسخه زنده پینوكیو به سینماهای فرانسه نرسید

    Home  /  جشن  /  با توجه به تعطیلی سینماها؛ نسخه زنده پینوكیو به سینماهای فرانسه نرسید

با توجه به تعطیلی سینماها؛ نسخه زنده پینوكیو به سینماهای فرانسه نرسید Image

با توجه به تعطیلی سینماها؛ نسخه زنده پینوكیو به سینماهای فرانسه نرسید

صد كادو: فیلم پینوكیو هم به دنبال بسته بودن سینماها٬ از اكران باز ماند و در آمازون پرایم به نمایش درآمد.

به گزارش صد کادو به نقل از فیگارو، معروف ترین شخصیت عروسک چوبی اخیراً باردیگر به صفحه های نمایش بازگشته، اما نه پرده بزرگ سینما. این فیلم لایو اکشن به کارگردانی متئو گارونه سازنده فیلم هایی چون «گومورا» و «داگ من» بوسیله پلت فرم استریمینگ آمازون پرایم منتشر گردید.
ابتدا قرار بود فیلم هجدهم ماه مارس (۲۸ اسفند) در فرانسه اکران شود و بعد این تاریخ تا اول جولای (۱۱ تیر) عقب انداخته شد. اما باتوجه به عدم اطمینانی که به خاطر بسته بودن سینماها و ادامه قرنطینه برای مقابله با پاندمی کروناویروس ادامه دارد، شرکت لو پکته که توزیع کننده و تهیه کننده فیلم است ترجیح داد قراردادی با «آمازون پرایم ویدیو» ببندد و فیلم را آنجا منتشر کند.
این فیلم که محصول مشترک فرانسه و ایتالیا است٬ با عنوان «ماجراجویی های پینوکیو» اولین بار در سینماهای ایتالیا روی پرده رفت و با موفقیت شایان توجهی مواجه گردید. فیلم همین طور در بخش ویژه فستیوال فیلم برلیناله ۲۰۲۰ به نمایش درآمد.
داستان پینوکیو که سال ۱۸۸۱ توسط خبرنگار و نویسنده ایتالیایی کارلو کولودی نوشته شده ماجرای چوب کاری فقیر به نام ژپتو را روایت می کند که عروسکی چوبی به نام پینوکیو را می سازد که جان می گیرد.
در فیلم سینمایی جدید، روبرتو بنینی که از سال ۲۰۱۲ در فیلم های سینمایی ظاهر نشده بود نقش ژپتو را بازی می کند و فدریکو للاپی صداپیشه شخصیت پینوکیو است.
نسخه سینمایی پینوکیو تا حدود زیادی به داستان اصلی وفادار باقی مانده اما بیشتر به جنبه های اخلاقی آن می پردازد و تصویرسازی هایش بیشتر مناسب بزرگسالان است تا کودکان.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای با توجه به تعطیلی سینماها؛ نسخه زنده پینوكیو به سینماهای فرانسه نرسید بسته هستند Date | 09/05/2020