میلاد خالقی منش : ایجاد گروه های مشاوره برای مستندسازان

    Home  /  جشن  /  میلاد خالقی منش : ایجاد گروه های مشاوره برای مستندسازان

میلاد خالقی منش : ایجاد گروه های مشاوره برای مستندسازان Image

میلاد خالقی منش : ایجاد گروه های مشاوره برای مستندسازان

به گزارش صد كادو رئیس هیات مدیره انجمن مستندسازان از كوشش برای ثبت این انجمن در وزارت كار خبرداد.

میلاد خالقی منش رئیس هیات مدیره انجمن مستندسازان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیتهای این انجمن که در سال جدید، اظهار داشت: یکی از مباحثی که امسال انجمن بسیار جدی آنرا پیگیری می کند، همکاری با سمن های ستاد توانمندسازی شهرداری است، این پروژه مقرر است امسال راه اندازی شود، که در چارچوب آن بحث نمایش های مداوم آثار مستند با کمک سمن ها را خواهیم داشت.
وی بیان نمود: مسئله دیگر درباره فعال کردن وبسایت انجمن مستندسازان است که مقرر است تبدیل به یک مرجع کامل در حوزه سینمای مستند شود. همینطور مقرر است با چند شرکت VOD همکاری داشته باشیم، علاوه بر آن در سایت انجمن پروفایل مستندسازان فیلم ها و پرونده فعالیت آنها قرار می گیرد.
این مستندساز با اشاره به این که بحث تولید محتوا در بخش های مختلف سینمای مستند از دیگر مواردی است که آنرا پیگیری می نماییم، تصریح کرد: مقرر است چند سمینار برگزار گردد که البته برگزاری آن بستگی به تمام شدن شیوع کرونا در کشور دارد. در این سمینارها به مسائلی چون حضور فیلم های مستند در جشنواره ها و رویکرد آن و مسئله جشنواره های داخلی و کارکرد آن پرداخته می شود.
رییس هیات مدیره انجمن مستندسازان توضیح داد: قرار بود با جشنواره «ژان روش» فرانسه همکاری داشته باشیم که البته فعالیتهای این جشنواره هم به علت انتشار کرونا متوقف شده است. بحث دیگر تشکیل گروه مشاوره فیلم مستند است تا به مستندسازانی که تمایل دارند و یا به انجمن های مختلف که در عرصه تولید سینمای مستند فعال می باشند، مشاوره دهند.
وی تصریح کرد: با این همکاری ها جریانی را در سینمای مستند ایجاد می نماییم، البته تاکید می کنم که انجمن مستندسازان برای پیشگیری از سوءتفاهم ها نمی تواند به صورت مستقیم وارد تولید شود.
کارگردان مستند «گربه ها ناآرام» افزود: همکاری با مراکز مختلفی که از آن نام برده شد بیشتر برپایه برگزاری جلسات با انجمن مستندسازان و عرضه پیشنهاد از جانب این مراکز به مستندسازان است. در واقع ما در انجمن پل ارتباطی این مراکز با مستندسازان هستیم.
خالقی منش در انتها اظهار داشت: بحث ثبت انجمن مستندسازان هم به جای خوبی رسیده است و امیدوارم همکاری بیشتری در وزارت ارشاد برای ثبت این انجمن صورت گیرد. در واقع انجمن مستندسازان یک انجمن صنفی نیست بلکه یک انجمن فرهنگی است و همچنان وابسته و نزدیک به بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که امیدوارم روند ثبت این انجمن سریع تر صورت گیرد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای میلاد خالقی منش : ایجاد گروه های مشاوره برای مستندسازان بسته هستند Date | 24/04/2020