همراه با فیلمسازان عمار ؛ آن شش نفر روایتی گمشده از تاریخ معاصر است

    Home  /  جشن  /  همراه با فیلمسازان عمار ؛ آن شش نفر روایتی گمشده از تاریخ معاصر است

همراه با فیلمسازان عمار ؛ آن شش نفر روایتی گمشده از تاریخ معاصر است Image

همراه با فیلمسازان عمار ؛ آن شش نفر روایتی گمشده از تاریخ معاصر است

به گزارش صد كادو محمدعلی یزدان پرست كارگردان آن شش نفر بیان كرد كه این اثر روایتی گمشده از تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی است.
محمدعلی یزدان پرست كارگردان سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه در دهمین دوره جشنواره فیلم «عمار» با مستند «آن شش نفر» حضور دارد، اظهار نمود: این مستند روایتی گمشده از تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی ایران است. «آن شش نفر» روایتی از شكل گیری و كارهای نخستین گروه انقلابی است كه مقابل حكومت پهلوی قیام كردند؛ گروه انقلابی ابوذر كه در سال ۱۳۴۷ فعالیت خودرا آغاز كرد و تنها به مدت پنج سال توانست خودش را بعنوان یك گروه تأثیرگذار بر سقوط رژیم پهلوی ثابت كند ضمن اینكه در این مستند اسنادی به معرض نمایش گذاشته می شود كه پرده از برخی ابهامات ۵۰ ساله برمی دارد.
این كارگردان عمده ترین دلیل ساخت این فیلم مستند را معرفی نوجوانان عاشق كمتر دیده شده، برشمرد و اضافه كرد: در طول پژوهش مستند «آن شش نفر» متوجه شدم كه ابهامات زیادی در معرفی این نوجوانان به مردم، نظیر ابهاماتی كه دلیل خیلی از كدورت ها بین خانواده ها شده بود، وجود دارد. پژوهش و تولید این فیلم حدود یك سال و نیم به طول انجامید كه دلیل طولانی شدن مستند «آن شش نفر»، تولید بخش هایی از فیلم با تكنیك كمیك موشن بود. وی بیان كرد: «آن شش نفر» پیام های زیادی دارد كه بسیار علاقه مندم مخاطب خودش به تناسب پیش فرض هایی كه دارد مفاهیم فیلم را كشف كند چون این مستند كدهای زیادی دارد كه هر مخاطبی می تواند به زعم خودش از آنها رمزگشایی كند. این مستندساز سینمایی، جشنواره «عمار» را جشنواره ای شریف و محترم برشمرد و اضافه كرد: جشنواره «عمار» به اعتقاداتش پایبند است و بدین جهت با امسال چهارمین سالی است كه در آن شركت می كنم. هر روز به تعداد فیلم های تولیدی اضافه می شود اما بسیار عالی بود علاقه و اشتیاق فیلمسازان با حمایت و ریل گذاری های مناسب به شكلی هدفمند پیش برده شود تا انرژی و هزینه تولیدكنندگان هدر نرود.
وی با اشاره به هزینه های ساخت فیلم «آن شش نفر» اظهار داشت: هزینه تولیدی برای این فیلم به خاطر زمان زیاد تولید، سفر به سه شهر برای تولید و استفاده از انیمیشن و جلوه های ویژه كامپیوتری برای فضاسازی دوران پیش از انقلاب و كارهای گروه نسبتاً زیاد بود اما هزینه اصلی برای پژوهش و پیدا كردن اسنادی بود كه برای حرف اصلی فیلم ضروری بود. این كارگردان درانتها با اشاره به اینكه اگر بتواند اثری را تا سال آینده آماده كند حتما به دوره بعد جشنواره «عمار» ارسال می كند، عنوان كرد: امیدوارم مستند «آن شش نفر» كه حاصل تلاش یك گروه ۱۵ نفره با بیشتر از یك سال صرف وقت بوده است، موردتوجه مخاطبان قرار بگیرد و بتوانند با آن ارتباط مؤثری بگیرند.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای همراه با فیلمسازان عمار ؛ آن شش نفر روایتی گمشده از تاریخ معاصر است بسته هستند Date | 10/01/2020