دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس آكادمی علوم آذربایجان

    Home  /  جشن  /  دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس آكادمی علوم آذربایجان

دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس آكادمی علوم آذربایجان Image

دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس آكادمی علوم آذربایجان

صد كادو: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری گفتگوی ادیان با رئیس جدید آكادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان ملاقات و گفتگو كرد.

به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، در این دیدار كه با حضور دكتر جواد جهانگیرزاده سفیر و اصغر فارسی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باكو و در محل آن آكادمی انجام گرفت، دو طرف درباب تعمیق و گسترش همكاریهای علمی و فرهنگی تاكید نمودند.

ابوذر ابراهیمی تركمان در ابتدای سخنان خود با تبریك به مناسبت انتصاب رامیز مهدی اف به پست ریاست آكادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان كه مهم ترین قطب علمی این كشور و منطقه قفقاز است، به ظرفیت های موجود برای همكاریهای فرهنگی، علمی و تحقیقاتی بین دو كشور با عنایت به اشتراكات فرهنگی و تاریخی و همین طور ظرفیت و پتانسیل عظیم مراكز و دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به همایش ها و كنفرانس های مشترك برگزار شده در سال های اخیر همچون «از خورشیدبانو ناتوان تا پروین اعتصامی» در باكو و همایش «شمس تبریزی» در دانشگاه تبریز اظهار داشت: ما از هرگونه همكاری كه در امتداد قرابت شخصیت های علمی و فرهنگی و تعمیق و توسعه روابط ادبی و فرهنگی دو كشور باشد، استقبال می نماییم و بر اهمیت گسترش همكاری ها واقف هستیم.

ابراهیمی تركمان درانتها بر ایجاد و انعقاد تفاهمنامه های علمی و تحقیقاتی بین آكادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان و مراكز علمی در ایران اصرار كرد.

رامیز مهدی اف، رئیس آكادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان نیز ضمن اشاره به اشتراكات فرهنگی، تاریخی و مذهبی و همین طور جایگاه علمی و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مختلف علمی، خصوصاً در حوزه های علوم نوین، خواهان همكاری با موسسات علمی و تحقیقاتی ایران در حوزه های مختلف شد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران در نخستین روز سفر به باكو با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان و روز گذشته نیز با ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ این كشور دیدار و درباب توسعه همكاریهای فرهنگی بین دو كشور گفت و گو و تبادل نظر كرد.

او به دعوت رسمی دولت جمهوری آذربایجان برای شركت و سخنرانی در نشست رهبران دینی جهان به این كشور سفر كرده است.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رئیس آكادمی علوم آذربایجان بسته هستند Date | 24/11/2019