عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر؛ موزه سینما میزبان هنرمندان خاطره ساز حوزه كودك شد، طرح چند انتقاد

    Home  /  جشن  /  عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر؛ موزه سینما میزبان هنرمندان خاطره ساز حوزه كودك شد، طرح چند انتقاد

عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر؛ موزه سینما میزبان هنرمندان خاطره ساز حوزه كودك شد، طرح چند انتقاد Image

عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر؛ موزه سینما میزبان هنرمندان خاطره ساز حوزه كودك شد، طرح چند انتقاد

به گزارش صد كادو برخی از هنرمندان صاحب نام سینما و تلویزیون در حوزه كودك و نوجوان عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر با حضور در موزه سینما با كودكان امروز و روز گذشته دیدار كردند.

به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی موزه سینما، ویژه برنامه موزه سینما به مناسبت هفته كودك عصر روز گذشته چهارشنبه ۱۷ مهرماه برگزار گردید. در این مراسم كه با استقبال خوب كودكان و خانواده های آنها همراه بود هنرمندانی همچون مرضیه برومند، رضا فیاضی، گیتی خامنه، الهه رضایی و امیرحسین صدیق با كودكان و نوجوانان و پدران و مادران آنها درباره ضرورت توجه به كودكان و همینطور اهمیت خلق آثار هنری ویژه آنها گفتگو كردند.
مرضیه برومند با اشاره به اهمیت سینمای كودك اظهار داشت: من عضو شورای رده بندی سنی فیلم ها هستم و توجه زیادی به موضوعات مناسب برای كودكان دارم. من معتقدم كودكان را باید از دیدن فیلم هایی كه مناسب آنها نیست، منع كرد.

وی با اشاره به اینكه سینمای كودك از سینمای نوجوان كاملا جدا است و این دو مقطع سنی آثار مخصوص به خودشان را دارند، افزود: متاسفانه ما نسل نوجوان را فراموش كرده ایم چونكه مشكلات آنها با خط قرمزهایی روبرو است كه امكان نمایش دادن آنها در فیلم ها با مشكلاتی روبرو است بنابراین اغلب صورت مسئله پاك می شود. ما برای نوجوانان و درباره آنها فیلمی نساخته ایم و تلاش نكردیم مشكلاتشان را مطرح نماییم.
كارگردان فیلم سینمایی «شهرموش ها» افزود: باید برنامه های آموزنده و مهارت آموز و مسابقات علمی مان را بیشتر نماییم. به كودكان سفارش می كنم نیازهایشان را مطرح كنند تا به گوش مسؤلان برسد.
برومند خطاب به مسؤلان اظهار داشت: متاسفانه سالن نمایش فیلم مخصوص كودكان و نوجوانان در كشور كم داریم و نهادهای مختلف باید به افزایش این سالن ها كمك كنند.

یك سالن ویژه برای كودكان در تهران تجهیز می شود
در پاسخ به سخنان برومند، حامد رهنما مدیركل روابط عمومی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان اعلام نمود كه سالن این كانون در خیابان خالد اسلامبولی تا آخر آذرماه تجهیز و به سالن ویژه برای كودكان اختصاص پیدا خواهد نمود.
در ادامه این برنامه تعدادی از كودكان نخبه از تالارهای موزه سینما بازدید نمودند. این در شرایطی است كه برنامه های هنری و نمایشی محیطی ویژه كودكان در فضای باز موزه سینما اجرا شد. در انتهای این مراسم هم فیلم های عموسیبیلو و رهایی در سالن سینمافردوس برای مخاطبان و مهمانان به نمایش درآمد.

این رویداد فرهنگی وهنری باهمكاری مشترك موزه سینمای ایران و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به مناسبت هفته جهانی كودك در موزه سینما برگزار گردید.
در این هفته فیلمهای خاطره انگیز سینمای كودك و نوجوان در موزه اكران شد و «مسافر» آخرین فیلم از این گروه ساخته عباس كیارستمی امروز پنجشنبه ساعت ۱۸ در سالن فردوس موزه سینما به نمایش در می آید.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای عصر روز چهارشنبه ۱۷ مهر؛ موزه سینما میزبان هنرمندان خاطره ساز حوزه كودك شد، طرح چند انتقاد بسته هستند Date | 11/10/2019