افزایش ده درصدی عسل پاییزه گیلان

    Home  /  جشن  /  افزایش ده درصدی عسل پاییزه گیلان

افزایش ده درصدی عسل پاییزه گیلان Image

افزایش ده درصدی عسل پاییزه گیلان

به گزارش صد كادو معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی گیلان اظهار داشت: با افزایش تعداد كندوها، تولید عسل در گیلان در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، حجت علی اكبرنژاد با اشاره به اینكه برداشت پاییزه عسل از بیشتر از ۲۸۹ هزار كندو در گیلان شروع شده است، اظهار داشت: گیلان ۴ هزار و ۶۴۰ زنبوردار دارد و پیشبینی می شود، بیشتر از ۵ هزار و ۵۰۰ تن عسل به ارزش ۲۷۵میلیارد تومان برداشت كنند.
وی ادامه داد: پیشبینی می شود، امسال بعلت شرایط مناسب جوی در زمان گلدهی گیاهان، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به زنبورداران و افزایش تعداد كندوها، تولید عسل در گیلان در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.
علی اكبرنژاد با اشاره به اینكه برداشت پاییزه عسل تا نیمه مهر ادامه دارد، تصریح كرد: زنبورداران گیلانی در مرحله اول اواخر بهار عسل برداشت می كنند.
وی اظهار داشت: گیلان پنجمین تولید كننده عسل در ایران است و شهرستان های تالش، آستارا، رضوانشهر، ماسال، رودسر، املش و لنگرود مهمترین مناطق تولید عسل در گیلان است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی گیلان اظهار داشت: مصرف عسل علاوه بر جلوگیری از بیماری های قلبی در درمان بیماری های گوارشی، كلیه و تسكین اعصاب مفید می باشد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای افزایش ده درصدی عسل پاییزه گیلان بسته هستند Date | 24/09/2019