دیدار صمیمانه مردم با سینماگران پیشكسوت در روز ملی سینما

    Home  /  جشن  /  دیدار صمیمانه مردم با سینماگران پیشكسوت در روز ملی سینما

دیدار صمیمانه مردم با سینماگران پیشكسوت در روز ملی سینما Image

دیدار صمیمانه مردم با سینماگران پیشكسوت در روز ملی سینما

صد كادو: روز جمعه ۲۲ شهریور و به مناسبت روز ملی سینما، موزه سینما ویژه برنامه ای را با حضور رئیس سازمان سینمایی، سخنگوی دولت، سینماگران، پیشكسوتان سینما و اهالی رسانه برگزار كرد.
به گزارش صد كادو به نقل از مهر، ویژه برنامه موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما شامگاه جمعه ۲۲ شهریور همراه با نمایش فیلم های «تمرین آخر و تعزیه حر دلاور» و اولین تصاویرسینمای ایران «فیلم های میرزا ابراهیم خان عكاس باشی» با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، علی ربیعی سخنگوی دولت، سینماگران، پیشكسوتان سینما و اهالی رسانه اجرا شد. سیروس الوند قبل از نمایش فیلم «تمرین آخر و تعزیه حر دلاور» با تشكر از برگزاركنندگان این برنامه، اظهار داشت: عاشورا و ماه محرم برای ما بسیار مهم می باشد و باید دقت نماییم كه ما یك واقعه عاشورا، یك حماسه عاشورا و یك فرهنگ عاشورایی داریم كه باید در آثار خود ضمن توجه به این سه اصل بر گسترش آن بكوشیم. وی افزود: انتخاب نمایش فیلم «تمرین آخر و تعزیه حر دلاور» با عنایت به اینكه امسال روز ملی سینما با ماه محرم همزمان شده، انتخاب پسندیده ای است و تقوایی در این فیلم به هنر تعزیه و فرهنگ عاشورا و محرم به خوبی توجه كرده است. این كارگردان پیشكسوت سینمای ایران با تمجید سینمای ناصر تقوایی، اظهار داشت: ناصر تقوایی یكی از پایه گذاران موج نوی سینمای ایران است؛ آن زمان كه فیلم مینی مالیستی وجود نداشت او با ساخت برخی آثارش فضایی مینیمالیستی ایجاد كرد. وی افزود: فیلم «ناخدا خورشید» بهترین اقتباس از داستانی است كه حتی غربی ها هم نتوانستند به خوبی آنرا اجرا كنند. ناصر تقوایی فیلم های جدید هم دارد و همیشه ناراحت بود كه چرا درباره فیلم های جدیدش صحبت نمی گردد. الوند با اشاره به اهمیت پرداختن سینمای ایران به دفاع مقدس و پس از آن بیان كرد: چرا باید كارگردانی مانند ناصر تقوایی كه اهل آبادان است نتواند درباره جنگ و تبعات آن فیلم بسازد. كارگردان «یك بار برای همیشه» همین طور اظهار داشت: تقوایی حتی جایزه نقدی جشنواره لوكارنو را بر ای بازسازی مناطق جنگ زده اختصاص داد. چرا باید پس از سال ها كه از اختتام جنگ می گذرد همچنان شاهد باشیم كه این مناطق به صورت كامل بازسای نشده است. وی افزود: ما خیلی از روزها و حوادث بزرگ تاریخی را با سینما می شناسیم و به یاد می آوریم. همین طور در این مراسم قسمتی از اولین تصاویرسینمای ایران «فیلم های میرزا ابراهیم خان عكاس باشی» برای مهمانان در فضای باز موزه بر روی پرده به نمایش درآمد. در حاشیه این مراسم، پرتره برخی از بزرگان سینمای ایران توسط چهار نقاش جوان بر روی بوم نقاشی طراحی و ترسیم شد. همین طور غرفه عرضه كتاب های سینمایی با تخفیف ویژه و فروش تصاویر سینماگران در موزه سینما دایر شده بود. در كنار این مراسم بازدید از موزه سینما بلاعوض بود و بیشتر از ۲۵۰۰ نفر از تالارهای موزه سینما بازدید كردن كه اغلب آنها جوانان علاقمند به سینما بودند. در این مراسم هنرمندان پیشكسوت نیز در یك فضای دوستانه و صمیمی با علاقمندان سینما و مخاطبان گفتگو كردند و عكس یادگاری گرفتند. حسین انتظامی در حاشیه این مراسم از تالارهای موزه سینما بازدید كرد و پای صحبت سینماگران حاضر در مراسم نشست. در این مراسم افرادی همچون سیدمهدی طباطبائی نژاد معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، تهمینه میلانی، محمدنیك بین، مهران عباسی مدیرعامل موزه سینما، محمد متوسلانی، نسیم ادبی، محمود بصیری، آتش تقی پور، جهانگیر الماسی، مهوش وقاری، علی كریم، كیوان كثیریان، محسن قاضی مرادی، محمدجعفرصافی، ریحانه پارسا، اردلان شجاع كاوه، اصغر رفیعی جم، بیوك میرزایی، ارژنگ امیرفضلی، آرام جعفری، بابك نوری، رضا توكلی، ابراهیم آبادی، جمال اجلالی، فرامز روشنایی و فرزاد آذری پور حضور داشتند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای دیدار صمیمانه مردم با سینماگران پیشكسوت در روز ملی سینما بسته هستند Date | 14/09/2019