جشنواره نقش تن پوش برگزیدگانش را شناخت

    Home  /  جشن  /  جشنواره نقش تن پوش برگزیدگانش را شناخت

جشنواره نقش تن پوش برگزیدگانش را شناخت Image

جشنواره نقش تن پوش برگزیدگانش را شناخت

صد كادو: هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش عصر ۱۶ تیرماه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا، مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی نقش تن پوش عصر روز یكشنبه (۱۶ تیر ماه) با معرفی و تقدیر از برگزیدگان و با حضور بعضی از مدیران جهاد دانشگاهی انجام شد.
در ابتدا الهام زایجانی، دبیر جشنواره «نقش تن پوش»، در سخنانی اظهار نمود: امسال توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم همچون اینكه آثار جشنواره با افزایش كمی و كیفی همراه بودند. در مجموع ۷۰۰ اثر از نقاط مختلف كشور به دست جشنواره رسید و ما نیز توانستیم ورك شاپ های تخصصی را در بعضی شهرهای ایران همانند بندر عباس و شهركرد برگزار نماییم.

او با اشاره به اینكه در جشنواره «نقش تن پوش» از فرهنگ و و تمدن ایرانی برای طراحی تی شرت استفاده شده است، از نقش تأثیرگذار صنعت در طراحی پوشاك سخن گفت و تصریح كرد: ما صرفاً به دنبال برگزاری جشنواره نیستیم، بلكه می خواهیم دانشجویان این رشته قبل از فارغ التحصیلی وارد حوزه صنعت شوند. در مجموع امیدواریم بتوانیم جشنواره «نقش تن پوش» را در سال های آینده به صورت بین الملی برگزار نماییم.
زایجانی همین طور خاطرنشان كرد: امسال جوان ترین شركت كننده را به سن ۱۵ سال داشتیم كه قبلاً روی كاغد نقاشی می كرد و الان روی تی شرت طراحی می كند.

در ادامه شاهین فاطمی، مدیرعامل یك شركت تولیدات چرمی، درباره آینده طراحی در كشور سخن گفت. او اظهار نمود كه امروز طراحان باید كپی كردن را كنار بگذارند، پیشینه هنری كشور را بشناسند و برای نسل های آینده طراحی نمایند.
او تصریح كرد: وظیفه همه ما این است كه كشوری قوی تر و با دانش تر برای آینده بسازیم كه آثار بلندمدت به دنبال داشته باشد. سال ها است كه در حوزه طراحی غرق در گذشته و طرح های نوستالوژیك هستیم. توجه به گذشته خوب است، اما باید به این پرسش نیز پاسخ بدهیم كه آینده چه می شود؟ ما همیشه كوشیدیم گذشته را كپی نماییم و نه تولید. این در شرایطی است كه باید دست از كپی كردن طرح های قدیمی برداریم و تمدن و هنر چند هزار ساله كشورمان را بشناسیم و آنگاه دست به تولید طرح های جدید برای آینده بزنیم.
فاطمی با اشاره به اینكه «در تمام آثار تاریخی ایران شور و فوران عشق و هنر دیده می شود»، افزود: به جهت اینكه هنرمندان بهتری باشیم، باید اول بدانیم چه پتانسیل هایی داریم. كشور ما در یكی از مهمترین نقاط جهان قرار گرفته و شاید به همین خاطر است كه دنیا دوست دارد به ما تجاوز و تحقیرمان كند. ایران در نقطه ای میان شرق و غرب گرفته است مه می تواند پل ارتباطی میان آنها باشد. شاید در ظاهر اینگونه به نظر برسد كه این موقعیت جغرافیایی ارتباطی با هنر ندارد، این در هنر هم بسیار تأثیرگذار است.
او تولید پوشاك را یكی از پتانسیل های قوی ایران برشمرد و خاطرنشان كرد: صنعت پوشاك هر كشور در توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و استفاده از ابزار قدرت داخلی بسیار مؤثر است. اگر ما امروز سبك پوشش خودمان را قلم نزنیم به ما تجاوز می شود و مجبور می شویم آنچه را بپوشیم كه دوست نداریم. بدین سبب بزرگترین دستاورد ما در این دست از جشنواره ها می تواند این باشد كه اندیشه ها و طرح هایمان را به مردم خودمان بپوشانیم و به جهان نیز معرفی نماییم.

فاطمی اظهار نمود: در جهان عصر تولید، فروش، بازاریابی به انتها رسیده و الان عصر ارتباطات در حال تجربه شدن است. اما ما عصر تولید را پشت سر گذاشته ایم و الان همچنان در عصر فروش هستیم. ما باید تمدنمان را برای آینده تولید نماییم وگرنه از بین می رود.
در بخش پایانی مراسم نیز با حضور بهزاد رشیدی (مدیر جهاد دانشگاهی هنر)، عیسی علیزاده (معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی)، حجت السلام والمسلمین دوست پرور، زایجانی و كامرانی
(به نمایندگی از داوران جشنواره) از برگزیدگان هفتمین دوره از جشنواره «نقش تن پوش» تقدیر گردید.
بر این اساس كتایون پایبندی مطلق، مهرآسا لشنی و معصومه بویری منجی بعنوان شایستگان تقدیر در بخش هنر معرفی گشتند. همین طور صالح الهی و علیرضا اصغریان بعنوان نفرات دوم و یاسمن شانلو و زهرا قاسم نژاد بعنوان نفرات سوم عرضه شدند.
زهرا قاسمی نژاد، فاطمه آتش سخن، فرناز قاسمی و مهرآسا لشنی نیز بعنوان شایستگان تقدیر در بخش صنعت عرضه شدند.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای جشنواره نقش تن پوش برگزیدگانش را شناخت بسته هستند Date | 12/07/2019