وزیر ارشاد: ۲۰ میلیون ایرانی درگیر بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین هستند

    Home  /  جشن  /  وزیر ارشاد: ۲۰ میلیون ایرانی درگیر بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین هستند

وزیر ارشاد: ۲۰ میلیون ایرانی درگیر بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین هستند Image

وزیر ارشاد: ۲۰ میلیون ایرانی درگیر بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین هستند

صد كادو: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته در شرایط كنونی شهرهای كشور با مشكل جدی كمبود فضاهای فرهنگی و هنری مواجهند كه باید معاونان عمرانی استانداری های سراسر كشور در پروژه ها این امكانات مهم را لحاظ كنند.
به گزارش صد كادو به نقل از ایسنا منطقه البرز، سیدعباس صالحی در همایش یك روزه معاونان عمرانی استانداری های سراسر كشور كه دوشنبه دهم تیرماه به میزبانی البرز برگزار شد، اظهار داشت: توسعه بیش از پیش شهرنشینی در كشور پیام های مختلفی را برای ما دارد.
وی افزود: جامعه البرز نیز با رشد سریع مهاجرت آثار جدیدی را از هویت ملی در خود دارد.
صالحی اظهار داشت: یكی از طریق های برون رفت از خطر لطمه های توسعه شهرنشینی، تعریف شهر بعنوان یك زیست بوم است؛ چونكه حالا شهرها به محل خواب و كار تبدیل گشته اند.
وی اضافه كرد: با بررسی های صورت گرفته در شرایط كنونی شهرهای كشور با مشكل جدی كمبود فضاهای فرهنگی و هنری مواجهند كه باید معاونین عمرانی استانداری های سراسر كشور در پروژه ها این امكانات مهم را لحاظ كنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان كرد: بیشتر از هزار شهر در كشور از امكان سینما بی بهره هستند و برمبنای آمارها حدود ۸۸ درصد مردم كشور تابحال به (تئاتر) نرفته اند.
وی اظهار داشت: در امتداد ارتقا فاكتورهای فرهنگی و عمومی سازی دسترسی فرهنگی و بمنظور كمك به راه اندازی پردیس سینمای امید در شهرهای فاقد سالن سینما در كشور با مشاركت شهرداری ها، تفاهم نامه ای بین سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور و معاون وزیر و رئیس سازمان سینمای ایران به امضا رسید.
صالحی اضافه كرد: باید از طرح ها و تسهیلات بازآفرینی شهری كه دولت تدبیر و امید تاكید ویژه ای بر روی آن دارد به نحو مطلوب بهره برداری نمود.
وی افزود: حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت كشور در بافت های فرسوده داخل شهری و مناطق حاشیه نشین درگیر هستند.
وزیر فرهنگ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در امتداد توسعه و عمران البرز، اظهار داشت: استاندار البرز همت والایی در امتداد توسعه همه جانبه این استان و به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دارد.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای وزیر ارشاد: ۲۰ میلیون ایرانی درگیر بافت های فرسوده و مناطق حاشیه نشین هستند بسته هستند Date | 02/07/2019