داود اشرفی در گزارش صد كادو: فیلمخانه ملی حمایتمان كرد، قصه صد ساله بلوار

    Home  /  جشن  /  داود اشرفی در گزارش صد كادو: فیلمخانه ملی حمایتمان كرد، قصه صد ساله بلوار

داود اشرفی در گزارش صد كادو: فیلمخانه ملی حمایتمان كرد، قصه صد ساله بلوار Image

داود اشرفی در گزارش صد كادو: فیلمخانه ملی حمایتمان كرد، قصه صد ساله بلوار

صد كادو: كارگردان مستند قصه بلوار بیان كرد این اثر قصه صد ساله بلوار كشاورز را بیان می كند.
داود اشرفی كارگردان فیلم مستند «قصه بلوار» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این مستند سینمایی كه بزودی در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اكران می شود، اظهار داشت: این مستند درباره چگونه ساخته شدن بلوار كشاورز از یكصد سال پیش تا امروز است. در این بلوار و به خصوص پارك لاله امروز كه در ابتدا به پارك جلالیه معروف بود، اتفاقات تاریخی بسیاری رخ داده است. وی بیان كرد: این پارك در زمان مشروطه محلی برای برگزاری میتینگ های سیاسی بود و می توان خیابان كشاورز را یكی از مدرن ترین خیابان های تهران نامید، خیابانی كه علاوه بر رخدادهای سیاسی، فیلم های بسیاری باز در آن فیلمبرداری می شد. این كارگردان اشاره كرد: «قصه بلوار» به نحوی بیان گر اتفاقاتی است كه در این بلوار رخ داده است و اینكه اهتمام كرده ایم تا نشان دهیم این بلوار طی یكصد سال قبل تا چه اندازه تغییر كرده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود توضیح داد: پژوهش برای ساخت این پروژه از سال ۸۹ شروع شد و نزدیك به ۷ سال پژوهش و تولید آن به طول انجامید تا اینكه در جشنواره سینما حقیقت در سال ۹۶ به نمایش درآمد و توانست جایزه بخش «هنر و تجربه» را دریافت كند. اشرفی درباره استفاده از آرشیوهای تصویری اظهار داشت: دسترسی به تصاویری از این دست خیلی مشكل بود، اما خوشبختانه با همكاری فیلمخانه ملی و خانم طاهری مدیر فیلمخانه توانستیم تصاویر مناسبی را پیدا نماییم، البته این كار هم خیلی مشكل بود. وی اشاره كرد: مركز مطالعات تاریخ معاصر و كتابخانه ملی باز منابعی باز به سختی منابعی را در اختیار ما قرار داد. اشرفی درانتها اظهار داشت: در این مستند به فرد خاصی چه از نظر سیاسی و چه از نظر هنری اشاره نشده است و امكان دارد تنها خاطراتی در این مستند مرور می شود. «قصه بولوار» پر است از داستان ها و فیلم ها و دیگر ارجاعات. در واقع این فیلم بر پایه رابطه پویای بین بولوار و تصویر بولوار شكل گرفته است. همه این ارجاعات خوانش هایی هستند كه از دل بلوار در آمده اند و در عین حال بولوار را می سازند و نمی توان مشخص كرد كه بولوار این تصاویر را به وجود آورده یا تصاویر بولوار را.

منبع:

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای داود اشرفی در گزارش صد كادو: فیلمخانه ملی حمایتمان كرد، قصه صد ساله بلوار بسته هستند Date | 02/05/2019