در جلسه با مسئولان مركز گسترش طرح شد؛ افزایش بودجه ساخت فیلم های مستند با شیب ملایم

    Home  /  جشن  /  در جلسه با مسئولان مركز گسترش طرح شد؛ افزایش بودجه ساخت فیلم های مستند با شیب ملایم

در جلسه با مسئولان مركز گسترش طرح شد؛ افزایش بودجه ساخت فیلم های مستند با شیب ملایم Image

در جلسه با مسئولان مركز گسترش طرح شد؛ افزایش بودجه ساخت فیلم های مستند با شیب ملایم

صد كادو: در جلسه ای كه هیات مدیره انجمن صنفی كارگردانان سینمای مستند با مسئولان مركز گسترش داشتند از افزایش بودجه ساخت فیلم های مستند با شیب ملایم گفته شد.

به گزارش صد كادو به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، اعضای هیات مدیره انجمن صنفی كارگردانان سینمای مستند عصر دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ با مسئولان مركز گسترش سینمای مستند و تجربی دیدار كردند. یكی از موارد مهم خروجی این جلسه، افزایش بودجه ساخت فیلم های مستند با شیب ملایم بود.
در این دیدار كه با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد، مرتضی رزاق كریمی، محمد آفریده، محسن استادعلی، بابك بهداد، آرش اسحاقی، مهدی اسدی، هادی معصوم دوست و شهنام صفاجو برگزار شد، همكاری مركز گسترش با این نهاد صنفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از اهم مسایلی كه در این جلسه عنوان شد، می توان به موارد ذیل اشاره كرد:
بحث حضور فیلم های مستند و كوتاه در جشنواره فیلم فجر و پیشنهاد برابری جوایز این بخش، حداقل معادل جوایز بخش های فنی به میزان ۲۰ میلیون تومان
افزایش بودجه تولید فیلم مستند در مركز با عنایت به بالا رفتن هزینه ها و دستمزدها كه مقرر شد مبلغ قراردادها با یك شیب ملایم افزایش یافته و قسمتی از هزینه ها در مرحله پست پروداكشن و بررسی دوباره پروژه تامین گردد.
پیگیری بحث بیمه پروژه های مستند در مرحله ساخت با نماینده مستقر در خانه سینما؛ با عنایت به تفاوت زمانی منقطع فیلمبرداری آثار مستند با فیلم های سینمایی
اعلام حمایت مركز از برخی پروژه های مستند در مرحله راف كات تا سقف ۱۵ میلیون تومان. این حمایت جنبه مالكیت بر فیلم ندارد و مشمول آثاری می شود كه در مراحل پایانی تولید با كمبود بودجه روبه رو شده و برای تكمیل كار نیاز به حمایت محدود دارند.
درباره بازاریابی و فروش فیلم های مستند باز تاكید شد فیلمسازانی كه با مركز قرارداد داشته و سپس تولید، تمایل به بازاریابی خود در داخل و خارج از كشور دارند، ۳۵ درصد از عواید حاصل از این فروش سوای حق مشاركت خود در پروژه مذكور را كسب خواهند كرد. البته این مساله مشروط بر اطلاع و هماهنگی مركز است.
بحث پریمیر جشنواره «سینماحقیقت» و فروش بلیت در این رویداد هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه ای ویژه و با حضور تعدادی از مستندسازان، نسبت به این مساله تصمیم نهایی اتخاذ شود.
برای بخش بین الملل «سینماحقیقت» باز مقرر شد با همكاری انجمن صنفی، مستندسازانی كه به زبان انگلیسی تسلط داشته و در جشنواره های بین المللی شركت می كنند، فیلم ها و فیلمسازان برجسته را در مقام مشاوران دبیر جشنواره برای نمایش و شركت در این رویداد معرفی كنند.
نشست های دوره ای مركز گسترش با جامعه اصناف سینمای مستند ایران در فرصت های دیگر باز انجام خواهد شد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در جلسه با مسئولان مركز گسترش طرح شد؛ افزایش بودجه ساخت فیلم های مستند با شیب ملایم بسته هستند Date | 26/02/2019