پیشنهاد پژمانفر برای مبتكران كنسرت های خیابانی و تولید فضای نشاط

    Home  /  جشن  /  پیشنهاد پژمانفر برای مبتكران كنسرت های خیابانی و تولید فضای نشاط

پیشنهاد پژمانفر برای مبتكران كنسرت های خیابانی و تولید فضای نشاط Image

پیشنهاد پژمانفر برای مبتكران كنسرت های خیابانی و تولید فضای نشاط

به گزارش صد كادو نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: پیش از توسعه كنسرت ها و سرودهای خیابانی متولیان و مبتكران این ایده برای سهولت در كار با همراهی دستگاه های مربوطه و تشكل های صنفی ضوابط و قوانینی را تهیه كنند تا زندگی اجتماعی مردم در معابر و میادین شهر مبتلا به اختلال نشود.

نصرالله پژمانفر در گفت وگو با ایسنا، مشاركت مردم حول موضوعات ملی را وحدت بخش دانست و اضافه كرد: مشاركت مردم اصل اساسی برای هر اقدامی است به بیان دیگر اگر توانسته ایم طی چهار دهه گذشته مشكلات متعددی را پشت سر بگذاریم و مسیر را به پیش ببریم به لطف همراهی مردم با مقام معظم رهبری و هماهنگی بین مردم و رهبری بوده است، این هماهنگی نه تنها باعث عبور از مشكلات و چالش های پیش رو شد بلكه رویكرد استحاله ای در مقابل تهدیدها به وجود آورد و همه تهدیدها را به فرصت مبدل كرد.

وی اضافه كرد: حضور مردم چه در سال های پیروزی انقلاب اسلامی و چه در طول دفاع مقدس و چه در زمان انتخابات و راهپیمایی ها مشهود بوده است هر چند كه این مهم نباید این طور نگریسته شود كه ما به مشاركت مردم بعنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خودمان نگاه نماییم، مردم ابزار نیستند. ولی نعمت بودن مردم در مسؤولان جدی گرفته شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه تعیین یك روز برای حضور مردم با لباس های محلی و برگزاری بازارهای محلی برای عرضه محصولات فرهنگی قومی چقدر می تواند در تولید فضای وحدت و نشاط موثر باشد؟ اظهار داشت: این كه مردم را با لباس های محلی به معابر و خیابان ها بیاوریم از نظر تولید تنوع در پوشش و عرضه بصری یك فرهنگ و قومیت در امكان عمومی، خوب است. حضور قومیت ها با لباس های محلی در نمایشگاه ها و جشنواره ها كار قشنگ و مناسبی است البته تمامی خصوصیت های قومیتی هر استان و منطقه كشور باید حفظ شود و در عین حال به نظر بنده باید یك لباس ملی هم طراحی نماییم تا در مراسمات رسمی و مجامع عمومی بین المللی بعنوان نماد ملی ایرانی ها از این پوشش استفاده گردد.

این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این پرسش كه چقدر می توان از وجود ادبای ملی مانند سعدی و حافظ برای تولید وحدت و همبستگی با برگزاری كنسرت های خیابانی با اشعار این شاعران و پخش ملی آن در سراسر كشور توسط صداوسیما بهره برد؟ اظهار نمود: باید در چارچوب قانون و فرهنگ خودمان از شاعران ملی در مجامع عمومی بهره ببریم. هر كاری كه نظام اجتماعی و امور جاری مردم را با اختلال روبرو كند، باید مدیریت شود.

وی افزود: به نظر بنده خوب است افراد و گروه هایی كه در زمینه برگزاری كنسرت های خیابانی دغدغه دارند بنشینند و ضوابطی را در این خصوص طراحی نمایند. به صورت مثال برای برگزاری گروه های سرود خیابانی باید قوانین و ضوابطی نوشته شود كه هیچ مزاحمتی برای عابران و كسبه نداشته باشد. متاسفانه در كشور ما اول خیلی از كارها انجام می گردد و بعد بررسی می نماییم تا ببینیم كاری كه انجام شد، بد بود یا خوب. این مسئله یك چالش اساسی است.

وی متذكر شد: به نظر بنده پیش از توسعه كنسرت ها خیابانی و تولید تضارب در فضای اجتماعی، افرادی كه مبتكر و متولی این ابتكارات هستند با پشتیبانی دستگاه های مربوطه، لایحه یا طرحی را تهیه كنند و با استفاده از تشكل های تخصصی، مسیر پیاده كردن این ایده را ریل گذاری كنند. ضوابط، ابعاد و خصوصیت های برگزاری كنسرت های خیابانی و نحوه انعكاس آن در رسانه ها همچون رسانه ملی، محتوا و اجرا، خیابان ها و محل های برگزاری این مراسم ها، نحوه پشتیبانی از مبتكران و متولیان همچون مواردی است كه باید در نشست های تخصصی طراحی و مشخص كنند.

وی خاطرنشان كرد: در گذشته حجم ترددها و آمد و شدها به گستردگی فعلی نبود و شاید برای مراسم هایی از این دست كه در قالب پرده خوانی و امثالهم در معابر و محلات برگزار می شد، زندگی و نظام اجتماعی مردم را چندان تحت تاثیر قرار نمی داد اما با افزایش جمعیت و زیاد شدن تردد در كوچه ها، معابر و میادین شهرها باید با حساب و تدبیر بیشتری به این مسائل پرداخته شود.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای پیشنهاد پژمانفر برای مبتكران كنسرت های خیابانی و تولید فضای نشاط بسته هستند Date | 11/12/2018