در گفتگو با مهر مطرح شد؛ كارگردان شنل به دنبال بازیافت، ماكان را مشابه هامون نوشتم

    Home  /  جشن  /  در گفتگو با مهر مطرح شد؛ كارگردان شنل به دنبال بازیافت، ماكان را مشابه هامون نوشتم

در گفتگو با مهر مطرح شد؛ كارگردان شنل به دنبال بازیافت، ماكان را مشابه هامون نوشتم Image

در گفتگو با مهر مطرح شد؛ كارگردان شنل به دنبال بازیافت، ماكان را مشابه هامون نوشتم

صد كادو: كارگردان فیلم شنل با اشاره به اینكه ۲ فیلمنامه آماده تولید دارد، بیان كرد یكی از این آثار با نام ماكان می تواند تجربه ای مشابه هامون در سینمای ایران باشد.

حسین كندری كارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدیدترین پروژه های خود در حوزه سینما اظهار داشت: هم اكنون ۲ فیلمنامه در دست دارم كه همچنان به دنبال تولید شرایط مناسب برای ساخت این ۲ فیلمنامه هستم. البته اواخر سال ۹۶، با چند سرمایه گذار برای تولید به توافق رسیدم كه متاسفانه به علت تغییر شرایط اقتصادی، تولید این ۲ پروژه به تعویق افتاد.
وی بیان كرد: نخستین فیلمنامه «ماكان» نام دارد كه یك اثر اجتماعی، شهری و تراژیك است كه می توان آنرا یك اثر شخصیت محور با داستانی روان و پر از جزئیات دانست. می توان گفت «ماكان» به شكلی «هامون» امروز است.
این كارگردان سینما افزود: می خواستم برای تولید «ماكان» از بنیاد سینمایی فارابی درخواست وام كنم اما می دانستم فارابی به پروژه هایی این چنین پول نمی دهد.
وی با اشاره به پروژه دیگر خود توضیح داد: فیلمنامه بعدی «بازیافت» نام دارد كه با عنایت به فضای متفاوتی كه برای آن در نظر گرفته ام باید در خارج از كشور تولید شود. برای این پروژه ترجیح می دهم به غیر از بازیگر نقش اول مرد، همه بازیگران خارجی باشند، بنابراین چنین پروژه ای نیاز به سرمایه گذار خارجی دارد.
كارگردان فیلم «شنل» تصریح كرد: داستان «بازیافت» بسیار متفاوت می باشد و شبیه آنرا در سینمای ایران ندیده ام.
وی با اشاره به اینكه به علت شرایط موجود خیلی از سرمایه گذاران برای بازگشت سرمایه ترجیح می دهند تا روی آثار كمدی سرمایه گذاری كنند، توضیح داد: همین مساله سبب می گردد تا در طول یك سال تعداد زیادی فیلم های بی كیفیت كمدی كپی شده از سینمای دهه ۵۰ است، تولید و روی پرده برود.
این كارگردان افزود: چنین تولیداتی سبب می گردد تا كیفیت آثار سینمای ایران كاهش پیدا كند و دیگر در جشنواره های خارجی ما را جدی نگیرند، افتخار مدیران سینمایی ما این است كه در طول سال یك فیلم برای حضور در جشنواره ونیز و یك فیلم در كن از سینمای ایران حضور دارد.
وی تصریح كرد: این در شرایطی است كه در طول سال ۱۰۰ فیلم سینمایی تولید می گردد و از این تعداد تنها ۲ فیلم برای حضور در جشنواره های معتبر است و این یعنی اینكه تنها ۲ درصد از این تولیدات ارزش و كیفیت لازم برای حضور در جشنواره بین المللی دارد كه البته اغلب این آثار موفق از نگاه دولت، تولیدات دولتی است.
كندری در انتها اظهار داشت: دیگر فیلم های موفق در جشنواره های بین المللی كه توسط بخش خصوصی تولید می گردد و می تواند برای سینمای ایران اعتبار كسب كند، در اكران عمومی سهمشان تنها گروه سینمایی «هنر و تجربه» می گردد.

Author | صدکادو Comments | دیدگاه‌ها برای در گفتگو با مهر مطرح شد؛ كارگردان شنل به دنبال بازیافت، ماكان را مشابه هامون نوشتم بسته هستند Date | 16/11/2018